Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi käyttää invalideille merkittyä parkkipaikkaa kun sinulla ei ole invamerkkiä ja olet muuten terve?

Vierailija
10.11.2018 |

Niin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen nähnyt syyn tai kuullut selityksiä.

Tapauks yksi: Kannetaan tästä kavereiden kanssa vaan nopeasti patja sisään. 

Tapaus kaksi: "Hain vain nopeasti pojan ja tavaroita." 

Onnekseni olen pysäköinninvalvoja joka pääsi rokottamaan näitä idiootteja 60€ valvontamaksulla.

Vierailija
2/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnekseni olen pysäköinninvalvoja joka pääsi rokottamaan näitä idiootteja 60€ valvontamaksulla.

Entä jos näet henkilön joka pysäköi invapaikalle ilman invaläpyskää ja käyttää esimerkiksi kävelykeppiä tai kyynärsauvoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli lähimpänä

Vierailija
4/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuski joka käyttää noita paikkoja enkö oikein viitsi sanoa asiasta. Tai olen joskus sanonut mutta...

Hän itse kulkee kepin kanssa, mutta se luvan hakeminenkin taitaa maksaa/ei ole mitenkään varmaa että sitä saa, joten minimieläkeläiselle se jonkun kympin terveyskeskus- ja todistusmaksutkin ovat aika paljon.

Vierailija
5/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan tasa-arvoa ja kohtelen invalideja, kuten muitakin. On suorastaan nöyryyttävää holhousta olettaa, ettei aikuinen ihminen pysty parkkipaikkaa ylittämään, vain, koska tällä on vamma. 

Vierailija
6/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mersu. No ei. En parkkeeraa koskaan invapaikalle, eikä mul oo mersuakaan enää.

N27

Vierailija
7/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen must-alainen.

Minä myös!

Vierailija
8/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on melkein aina parkkipaten auto invaruudussa 😂

Vierailija
9/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos näet henkilön joka pysäköi invapaikalle ilman invaläpyskää ja käyttää esimerkiksi kävelykeppiä tai kyynärsauvoja?

Minä olen kyynärsauvoilla kinkannut ihan tavalliselta pysäköintipaikalta, olen sen lisäksi näkövammainen (en sokea). Invaläpyskää en ole viitsinyt hankkia koska murtuman jälkeen omaan vielä terveet jalat.

Vierailija
10/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uu, ihan parkkipatella vai q parkilla? Onko noussut höpöhöpömelkeinvirkamiestyö suikkaan?

Vierailija
11/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tekosyytä, koska en koskaan tee niin. Tosin kerran valutin kokiksen tuulilasille kun näin että joku urpo parkkeerasi invapaikalle, ilman merkkiä. Sellanen "papparainen" köntysteli alkoon hakemaan viinaa, toki minä hain myös mutta parkkeerasin slti oikeille paikoille. Vtutti oikeesti.

Vierailija
12/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne parkkeeraajat ovat AIVOINVALIDEJA - eihän siihen kukaan normaali parkkeeraa...

Vierailija
13/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meidan kaupungissa USAssa sakko on $325.00, se panee jo miettimaan etta kannattaako siihen parkkeerata.

Vierailija
14/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Invapaikkaah täytyy erikseen hakea. Minulla oli kipsi ja kyyynersauvat puolisen vuotta, mutta ei oikeutta pysäköidä invapaikalle.

Vierailija
15/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meidan kaupungissa USAssa sakko on $325.00, se panee jo miettimaan etta kannattaako siihen parkkeerata.

Pitäisi suomessa olla ihan sama. Ei niitä inva-paikkoja ihan turhaan olla suunniteltu sisäänkäyntien edustoille,

Vierailija
16/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän invamerkki. Mä sain kerran huudot, kun pysäköin isän invamerkillä mennessäni hakemaan häntä terveyskeskuksesta. Isän liikkuminen oli tosi huonoa, lisäksi hän oli lähes sokea ja autosta nouseminen siihen pääseminen vaikeaa. Kun tulin takaisin isän kanssa, oli huutaja aika nolona lähdössä samaan aikaan pois. Sanoin vielä, että isän varmaan pitää ajaa, kun terve ei saa pysäköidä invapaikalle, ei kai pienet näköhäiriöt haittaa. 

Vierailija
17/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isän invamerkki. Mä sain kerran huudot, kun pysäköin isän invamerkillä mennessäni hakemaan häntä terveyskeskuksesta. Isän liikkuminen oli tosi huonoa, lisäksi hän oli lähes sokea ja autosta nouseminen siihen pääseminen vaikeaa. Kun tulin takaisin isän kanssa, oli huutaja aika nolona lähdössä samaan aikaan pois. Sanoin vielä, että isän varmaan pitää ajaa, kun terve ei saa pysäköidä invapaikalle, ei kai pienet näköhäiriöt haittaa. 

Tunsitko suurtakin ylemmyyttä, kun pääsit ”nokkelasti” napauttamaan?

Vierailija
18/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Invatunnusta käytetään autossa, jossa on kyydissä invatunnuksen haltija. Hänen ei tarvitse olla kuski. Olkaa niin ystävälliset ja ottakaa selvää asioista ennenkuin alatte vouhottaa. Invatunnus voi esim. olla kolmivuotiaalla monivammalapsella, joka käyttää pyörätuolia. Hänen huoltajansa/mummonsa/naapurin setänsä/opettajansa saa käyttää invatunnusta kuljettaessaan, viedessään tai hakiessaan kyseistä lasta.

Täysin terveet ihmiset, joilla ei ole kyseisen luvan käyttöön mitään syytä, joutaisivat saada kuulan kalloonsa pysäköidessään invapaikalle. 

Vierailija
19/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on melkein aina parkkipaten auto invaruudussa 😂

No mitä, vamma se on aivovammakin, äläs nyt.

Vierailija
20/28 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoinvalidi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsitko suurtakin ylemmyyttä, kun pääsit ”nokkelasti” napauttamaan?

Toivottavasti tunsi, sillä toiselle huutaminen ja aiheetta päteminen on täysin asiatonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi