Haluaisin lapsia joskus, mutta tänään ravintolassa ja kaupassa nähty taas järkyttää ja tulee toisiin ajatuksiin.....
Olin syömässä ravintolassa ja sen jälkeen kaupoilla. Ravintolassa lapset riehuivat, eivät totelleet kunnolla vanhempia tai sitten keskeyttivät kokoajan vanhemmat. Vanhemmat eivät todellakaan pystyneet ruokailemaan ns. Normaalisti vaan olivat selvästi todella kireinä ja hermostuneita. Toisessa pöydässä pieni lapsi itki täysillä. Vanhemmat hermoromahduksen partaalla.
Täysin sama ilmiö kaupassa. Lapset juoksenteli ympäriinsä, vanhemmat kiukkuisina huusivat perässä.
En itse varmaan ihan oikeasti jaksaisi tuollaista.
Kommentit (58)
Sinä voit kasvattaa lapsesi. Meillä ainakin ravintolassa syömiset, kauppareissut, lomat yms. ovat hauskoja ja mukavia myös meille vanhemmille. Turha valitella täällä että pikkulapsiaika on niin kamalaa ja raskasta. Olkaa läsnä lapsillenne, kasvattakaa heitä rakkaudella ja rajoilla niin perhe-elämä on mukavaa. Ei lapset automaattisesti osaa olla tässä maailmassa. Osaamattomuus vanhempina ja välinpitämättömyys verhotaan vain tällaiseen "uijui, pikkulapsiaika on kamalaa" ulinaan. Ja alapeukut antaa sataa.
Kun muistelen omaa lapsuuttani, niin ei se suurinta osaa ajasta tuollaista ollut. Minä ja isosiskoni olimme todella hyvin käyttäytyviä lapsia. Saimme joskus ravintolan henkilökunnalta kehujakin siitä. Nuoremmat sisarukseni ovat olleet villimpiä (siis eivät ilkeitä, vaan vilkkaampia). Perhetuttavamme pohti sen johtuvan siitä, että iän myötä vanhempamme eivät enää jaksaneet pitää niin tiukkaa kuria kasvattamisessa. En kyllä tiedä, johtuuko se tuosta. Voihan esim. olla, että temperamenttimme vain sattuivat menemään näin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tänään tuli vaateliikkeessä vastaan perhe, jonka n. 2-vuotias tytär leikki liukuportaissa, töni mallinukkeja ja yritti varastaa. Myyjät joutuivat puuttumaan perheen toimintaan useamman kerran kun vanhempia ei vaan kiinnostanut tai eivät vaan jaksaneet. Kun olivat lähdössä pois kaupasta, varashälyyttimet rävähtivät päälle useamman kerran ja myyjä tuli jälleen kerran paikalle. Tyttö oli piilottanut tavaraa taskuihinsa ja lastenvaunujen "alahyllylle".
No ei se aina siitä kasvatuksestakaan ole kiinni. Vai onko olemassa lasta, joka ei KOSKAAN ikinä missään tilanteessa kiukuttele, suutu, hermostu tai pelleile?
Niin, se kiukku tai väsymys (joka mm. saattaa johtaa riehumiseen) tai muu vastaava saattaa tulla ja monesti juuri tuleekin esim. siellä kaupungilla, jos on ensin kauppoja kierrelty pitkään ja sitten väsyneenä ja nälissään mennään johonkin ruokailemaan. Tai muutenkin, voi tulla missä vaan. Eikä se tarkoita, että lapsi olisi huonosti kasvatettu ja yleisesti huonosti käyttäytyvä. Sitten tietty erityislapset erikseen myös.
Okei kyllä mä haluan lapsia ja mulla on vauvakuume, yritän vain hätyytellä sitä pois😂😂
Ap
Mä oon ehkä pari kertaa nähnyt kaupassa/ravintolassa riehuvia mukuloita.
Omakin lapseni on kuin herran enkeli. :)
- porilainen
Mäkin tänään katselin kaupassa kun n. 5 vuotias poika kävi painamassa 5-10 kertaa vuoronumerokonetta lihatiskillä. Isä seisoi vieressä ja kielsi koko ajan, mutta ei estänyt lasta. Systeemi meni sekaisin ja turhautunut työntekijä yritti moneen kertaan saada turhat vuoronumerot pois sieltä välistä, mutta poika paineli vaan koko ajan lisää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikeassa, Prismassa, Raxissa yms näkee parhaiten :D
Niin ja Lidlissä!!!! Varmaan kaikista pahin.
Niin totta. Poikkesin Lidlissä ja täysin kävelyikäinen (abt 4-5v) istui rattaissa ja parkui koko kauppareissun ajan että en halua, en halua, en halua ja mutsi puhuu vaan puhelimeen. Lapsella vielä sadevaatteet, varmaan hiestä märkä. Puhelu jatkuu eikä äidillä ole mikään kiire pois kaupasta vaikka lapsi parkuu koko sen ajan kun ovat siellä.
Hienoa toimintaa.
Meillä kolme lasta eikä koskaan ollut tuollaista.
Olen huomannut tismalleen saman. Sillä erolla että itselläni ei todellakaan ole vauvakuume ja lapsia en halua luultavasti koskaan.
Lapset juoksee kaupassa, istuu kärryissä avaten pakkauksia, kiljuu ja lääppii kaiken. Vanhemmat näyttää siltä kuin olisivat maanneet haudassa jo vuosisadan kuunnellen samalla rääkymistä korvan juuressa.
Kiitos ei kiitos. En yhtään ihmettele että syntyvyys on laskussa.
Kyllähän sen jo tutkimuksetkin osoittavat, että lisääntyminen laskee ihmisen onnellisuutta pysyvästi.
Minä ainakn harvemmin törmään näihin riehuviin lapsiin. Tosin joitakin ihmisiä varmaan ärsyttää mikä tahansa ääni, joka lapsesta tulee. Kärsimättömät aikuiset ei kestä sitä, jos 3-vuotias työntää kaupassa pikkukärryä eikä tajua sekunnissa väistyä.
Mulla on neljä lasta, joista yksi on hankalampi kuin muut. Saanut raivareita kaikkien kolmen edestä, mutta nyt koululaisena on fiksu ja hyväkäytöksinen.
Suhtautukaa niihin lapsiin samalla tavalla kuin vanhuksiin. Kyllähän se ärsyttää jos sellainen hidas tapaus on edessä kassalla, jos on kiire. Mutta se on vaan nieltävä :)
Olikohan ennen sitten toisenlaista? Oma lapseni on kohta 40 v, ja olin täysin yksinhuoltaja hänelle. Emme nyt syömässä kauhean usein käyneetkään, mutta ei hän juoksennellut pitkin ravintolaa. Samoin kaupassa, istui joko kärryssä tai sitten isompana kulki hyvin fiksusti lähelläni kaupassa. En olisi kestänyt sellaista, että hypistellään kaikkia tavaroita, puristellaan vaikka tomaatteja ohimennen. Olikohan siihen aikaan edes niitä lasten ostoskärryjäkään ollenkaan.
Aika vilkas poika oli kuitenkin ja väitti, etten pitänyt mitään kamalan kovaa kuria hänelle. Kaverilla oli kovempi, sanoi.
Vierailija kirjoitti:
Okei kyllä mä haluan lapsia ja mulla on vauvakuume, yritän vain hätyytellä sitä pois😂😂
Ap
Onko kellään tutullasi/sisaruksilla/tmv pientä lasta jota hoitaisit vaikka päivän? Sellainen mahdollisimman kauhukakara, lähtee vauvakuume ainakin joksikin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin syömässä ravintolassa ja sen jälkeen kaupoilla. Ravintolassa lapset riehuivat, eivät totelleet kunnolla vanhempia tai sitten keskeyttivät kokoajan vanhemmat. Vanhemmat eivät todellakaan pystyneet ruokailemaan ns. Normaalisti vaan olivat selvästi todella kireinä ja hermostuneita. Toisessa pöydässä pieni lapsi itki täysillä. Vanhemmat hermoromahduksen partaalla.
Täysin sama ilmiö kaupassa. Lapset juoksenteli ympäriinsä, vanhemmat kiukkuisina huusivat perässä.
En itse varmaan ihan oikeasti jaksaisi tuollaista.
Lapset ovat kuitenkin erilaisia eri ikäkausina. Ja toiset lapset ovat luonteeltaan sopeutuvia ja vanhemmille helppoja. Omaakin keskimmäistä ovat monet kiitelleet ja kehuneet, toisia ei niinkään. Pelkään aina suosivani häntä, kun on ollut niin tomera ja koulussa ahkera. - Ei kannata pelätä, vaikeatkin ikävaiheet menevät ohi. Ja ilo lapsista korvaa vaivat.
Ainakun tulee ns. Vauvakuume päälle, niin menen vain viikonloppuisin kaupoille, tulee todellisuus päin kasvoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onko kellään tutullasi/sisaruksilla/tmv pientä lasta jota hoitaisit vaikka päivän? Sellainen mahdollisimman kauhukakara, lähtee vauvakuume ainakin joksikin aikaa.
Me aikanaan mietittiin murkun vuokraamista vauvakuumeisille...noin neljän vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies kysyi ihan tosissaan multa, että voidaanko me alkaa tilata netistä ruuat kotiin kun hän ei enää kestä kaupassa käyntiä. Ymmärrän kyllä hyvin, lähes aina kauppareissulla menee hermot ihmisiin 😆
On kauppakärryjä, lastenvaunuja yms keskellä käytävää, toiset kävelee sua päin, on äkäisellä tuulella yms... Mulla kävi kerran jopa niin, että olin itse palvelukassalla ja joku änki siihen kassalle mun kanssa samaan aikaan? Aivan sairasta😂😂
Jos lähes joka kerta kaupassa menee hermot muihin, niin kyllä silloin on vikaa ennen kaikkea itsessä. Joillekin normielämä on aina niin hankalaa muiden takia. Jotenkin me muut selvitään yleensä ehjin nahoin ja pahoittumattomin mielin.
Minä ainakin olen antanut lapsilleni niin kovasti piiskaa, että he eivät uskalla itkeä tai kiukutella lainkaan vaan tottelevat minua heti kun minä määrään etteivät saisi taas selkäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se on. Pikkulapsiaika on todella, todella raskasta. Turha kaunistella.
Kiistelty teoria väittää, että lapset kasvavat aikuisiksi...
Tottakai voi tilata, enkai niin väittänytkään etteikö voisi?