Haluaisin lapsia joskus, mutta tänään ravintolassa ja kaupassa nähty taas järkyttää ja tulee toisiin ajatuksiin.....
Olin syömässä ravintolassa ja sen jälkeen kaupoilla. Ravintolassa lapset riehuivat, eivät totelleet kunnolla vanhempia tai sitten keskeyttivät kokoajan vanhemmat. Vanhemmat eivät todellakaan pystyneet ruokailemaan ns. Normaalisti vaan olivat selvästi todella kireinä ja hermostuneita. Toisessa pöydässä pieni lapsi itki täysillä. Vanhemmat hermoromahduksen partaalla.
Täysin sama ilmiö kaupassa. Lapset juoksenteli ympäriinsä, vanhemmat kiukkuisina huusivat perässä.
En itse varmaan ihan oikeasti jaksaisi tuollaista.
Kommentit (58)
Sitä se on. Pikkulapsiaika on todella, todella raskasta. Turha kaunistella.
Vierailija kirjoitti:
Ikeassa, Prismassa, Raxissa yms näkee parhaiten :D
Niin ja Lidlissä!!!! Varmaan kaikista pahin.
Jotkut lapset on raivostuttavia, mutta jos tuuri käy, saa mukavan lapsen :) Sellainenkin muuttuu hirviöksi, jos saa ns. vapaan kasvatuksen, mutta johdonmukaisella koulutuksella siitä saa ihan yhteiskuntakelpoisen.
Mun mies kysyi ihan tosissaan multa, että voidaanko me alkaa tilata netistä ruuat kotiin kun hän ei enää kestä kaupassa käyntiä. Ymmärrän kyllä hyvin, lähes aina kauppareissulla menee hermot ihmisiin 😆
On kauppakärryjä, lastenvaunuja yms keskellä käytävää, toiset kävelee sua päin, on äkäisellä tuulella yms... Mulla kävi kerran jopa niin, että olin itse palvelukassalla ja joku änki siihen kassalle mun kanssa samaan aikaan? Aivan sairasta😂😂
Miten kasvattaa lasta tänä päivänä, kun noita ruutuja on joka paikassa. Kaikkihan sen tietää, miten pilalle ihminen niistä menee, saati kasvava lapsi.
No kasvata lapsellesi perus käytöstavat, silloin 99% noista tapauksista ei tule tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut lapset on raivostuttavia, mutta jos tuuri käy, saa mukavan lapsen :) Sellainenkin muuttuu hirviöksi, jos saa ns. vapaan kasvatuksen, mutta johdonmukaisella koulutuksella siitä saa ihan yhteiskuntakelpoisen.
Mutta se on tuuripeliä. Täytyy varautua myös todella hankalaan tapaukseen.
Isot ruokakauppareissut kannattaa tehdä yksin jos suinkin mahdollista. Ravintolaan lapset mukaan kunhan ovat sitten isompia.
-> Yritä tosiaan tehdä ostoksia tai nauttia ruokailusta kun lapset riekkuvat vieressä, kyselevät koko ajan jotain, haluavat sitä tätä ja tuota, kauhovat hyllyistä mitä käsiinsä saavat, ravintolassa iskee pissahätä juuri kun on ruokalautanen edessä, alkaa kinuaminen leikkipaikalle jne...
Mulla on kaksi lasta eikä ole ikinä tarvinnut heidän kanssaan tuollaisesta kärsiä. Jos hankit lapsia, panosta kasvatukseen.
No mun hyvällä ystävällä on tosi haastava lapsi ja hyvä ystäväni on kyllä myös todella hyvä kasvattaja ja äiti. Mutta lapsi on haastava tapaus... Voi sitä niin käydä. Ystävä on jo sanonutkin että jää ainokaiseksi.
Se on kasvatuksesta kiinni.
Meille on tultu -ulkomailla- muutaman kerran kehumaan kun lapsemme ovat käyttäytyneet fiksusti ravintolassa..
Vierailija kirjoitti:
Mun mies kysyi ihan tosissaan multa, että voidaanko me alkaa tilata netistä ruuat kotiin kun hän ei enää kestä kaupassa käyntiä. Ymmärrän kyllä hyvin, lähes aina kauppareissulla menee hermot ihmisiin 😆
On kauppakärryjä, lastenvaunuja yms keskellä käytävää, toiset kävelee sua päin, on äkäisellä tuulella yms... Mulla kävi kerran jopa niin, että olin itse palvelukassalla ja joku änki siihen kassalle mun kanssa samaan aikaan? Aivan sairasta😂😂
öh, miksi niitä ruokia ei voisi tilata netistä?
Vierailija kirjoitti:
Mutta lapsi voi olla haastava tapaus vaikka yrittäisi olla miten hyvä vanhempi. Se täytyy vaan tiedostaa ennen lasten tekoa.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin menee hermo kun olen havainnut ton saman että meinataan tulla päin. Itse vaistoimaisesti väistelen. Pitäis varmaan kokeilla että jyrätäänkö mut oikeesti jos en väistä enää
Tuohon se menee kun eletään lasten ehdoilla ja opetellaan sitä käyttäytymistä vasta siinä vaiheessa kun istutaan jo siellä ravintolassa.