Onko kukaan kiertänyt autolla Islannin? Tai ylipäänsä ehdottomia must see -paikkoja Islannissa?
Hyviä vinkkejä ottaisin vastaan mm. majoituspaikoista muualla kuin Reykjavikissa ja Akureyrissa.
Mitä ihan must juttua? Pysähdyspaikkoja? Mielettömiä maisemapaikkoja?
Kiitos jos löytyy vinkkejä <3
Kommentit (3)
Penismuseo. Jos kerran Islantiin lähtee, on se pakko nähdä.
Ajettiin viikossa ympäri, suosittelen kuitenkin paria päivää enemmän, koska meillä meni aika pitkälti ajamiseksi. En voi oikein laittaa mitään vinkkejä yöpymispaikoista kun olen ollut niin kauan sitten, mutta mun suosikkeja:
-Husavik: penismuseo, valaankatseluristeilyt
-Svartifoss
-Vik: musta ranta, söpö pikku kylä, hyvä paikka yöpyä
-Jökulsarlon
-Ja se yksi geysir pitää nähdä, hyvä eka stoppi heti Reykjavikista, en valitettavasti muista nimeä
Itse kiertäisin kaikki vesiputoukset ja luonnonpuistot, niissä ne Islannin nähtävyydet mielestäni on. Road trip on hyvä, koska maisema vaihtelee paljon, välillä on kuin toisella planeetalla.
Koko saaren kiertoon menee aika paljon aikaa, mutta voi mennä myös sisämaan kautta pienemmän lenkin esim. Gullfossin kautta, millä suunnalla on myös ne Geysirit. Ehtii yhdessä päivässä ajella. Myös Vatnajökull on hienot, jossa on ne Ice-luolat, mutta sijaitsee vähän kauempana. Blue Lagoon on tietysti hieno, mutta erittäin kallis, ja ei meille suomalaisille, kylpylöihin tottuneille, tuo nyt mitään ihan järisyttävän uutta, niin kuin monelle muunmaalaiselle. Halpoja ja jopa ilmaisia kuumia lähteitä on muuallakin, kun vaan saa tietoa niistä.