Miksi päiväkodissa soitetaan niin paljon Antti Tuiskua
Teen keikkaa päiväkodeissa ja monia asioita ihmettelen. Yksi asia on se millaista musiikkia siellä lapsilla kuunnellutetaan. Eikö nykyisin enää ole tapana lapsille soittaa lasten musiikkia. Aika usein kun tuntuu päiväkotien varsinkin joidenkin juhlien soittolistalla olevan pelkkää Antti Tuiskua.
Miettikää nyt kun kersat pomppii jossain Halloweenissa jonkun "peto on irti" tai Pakko tverkata " tahdissa.
No eihänne tajuu niitä sanoja edes kunhan pomppivat.
Mutta silti aika köyhältä ja hiukan iljettävältäkin tuntuu.
Kommentit (11)
Helppoa viihdettä. Ei tarvii muuta kuin kaiutin kiinni puhelimeen ja kakarat kasaan. Pedakookkinen hurmos on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Tätit tykkää.
Mikä on tätti?
Itse ihmettelen miksi päiväkodit on menneet täysillä mukaan tähän Halloweeniin sisäänkasvattamiseen. Siihen tunnutaan nykyisin panostavan paljon enemmän kuin esim jouluun.
Lapset tykkäävät. Meillä lapset saavat tuoda lempimusiikit kotoa.
Sehän sopii hyvin päiväkodin hoitajien nykyisiin mielialoihin " Mun on pakko tverkkaa että saisin fyrkkaa"
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen miksi päiväkodit on menneet täysillä mukaan tähän Halloweeniin sisäänkasvattamiseen. Siihen tunnutaan nykyisin panostavan paljon enemmän kuin esim jouluun.
Pyhäinpäivästä nyt edes puhumattakaan.
Meidän 3 v pelkäsi mennä päiväkotiin Halloweenpäivänä kun aikuisillakin oli naamalla ties millaista kauhunaamaria. Juhla voi olla ihan kiva jos se tehdään lapsen tavalla mutta tuntui että tässä tapauksessa aikuiset ei oikein tajunnu mikä se lapsen tapa on.
Nykyään ei kyllä panosteta lasten käyttömusiikkiin niin paljon. Ja aikuisten maailmaa tungetaan lasten maailmaan yhä aikaisemmin.
Laiskat hoitajat ei viitsi panostaa..
Minäkin vieroksun aikuisten musiikkia lapsilla, lapset kyllä tykkää Antista, sitä saavat joskus kuunnella (paadippa piidi paadi) on omien lasten ihan ykkös lemppari. Minusta pitäisi ensisijaisesti soittaa lapsille lasten musiikkia.
Tätit tykkää.