Isänpäivän lähestyessä :Onko/ oliko sinulla hyvä isä?
Miten tämä ilmeni, että oli/ ei ollut? Minkä ikäinen isäsi on? entä sinä.
Itselläni on hyvä isä. On tehnyt kyllä paljon töitä, mutta kotona ollessaan on ollut aina läsnä. Hän on kannustanut ja tukenut silloinkin, kun elämä ei ole näyttänyt parhaita puoliaan. On halannut, ja pitänyt sylissä, kertonut, että me lapset olemme tärkeitä ( myös silloin, kun vanhempani eroisivat jaksoivat aina mainita, että se on vain aikuisten väleistä johtuva) . Olivat myös läheisissä väleissä aina äitini kanssa.
Kommentit (27)
On, vaikkei kovin läheisiä ollakaan. Isä erosi äidistä kun olin kolme, jäin asumaan äidin kanssa. Ovat kuitenkin aina olleet hyvissä väleissä ja ystäviä, kaikissa sukujuhlissa ovat tosi hyvää pataa eikä mitään draamaa ole meidän lasten nähden ikinä ollut. Eli ovat oman toimintansa avulla mahdollistaneet mullekin terveen parisuhteen ja sen päättymisen mallin - olen kaikkien eksieni kanssa hyvissä väleissä, ja uskon sen johtuvan vanhempieni esimerkistä. Isällämme olimme aikoinaan aina pari kertaa kuussa isäni tahdosta, vaikken sitä kakarana osannutkaan arvostaa. Edelleen ottaa mut avosylin kylään kun pääsen vierailemaan; pistää pedin valmiiksi ja tuo aamiaisen sänkyyn. Sunnuntaina taas käymään, oli ihan innoissaan kun ilmotin töiltä pääseväni kahville
Isällä oli asiaa vain silloin kun oli jotain kritisoitavaa. Muistan isästä vain niitä pahimpia negatiivisia kommentteja ja ne sattui todella kovaa. Muuten oli elämässä näkymätön.
Isä oli lempeä ja ihana isä. Ei komennellut, vaan esim kesällä kun piti nousta aamulla heinäpellolle, isä huuteli yläkertaan(missä nukuimme) että kello on yhdeksän. Tämä siis tarkoitti, että on aika nousta ylös töihin. Ei koskaan mitään komentelua, että nyt ylös ja töihin.
Isä selvästi rakasti ja ymmärsi meitä lapsia. Isäni oli sodankäynyt mies, ja jo aika iäkäs kun minä synnyin. meitä lapsia oli paljon ja minä olen sieltä nuoremmasta päästä. Isäni on nyt kuollut, mutta hän sai elää pitkän elämän,( 96v ).
Tämä isänpäivä on ensimmäinen ilman isää :(
Isäni olisi nyt 97v ja minä olen 58v.
kiitos isä elämästä ja kaikesta siitä mitä lapsillesi annoit.
Näemmä taisin unohtaa lähettää viestini.
Koska en jaksa samaa uudelleen kirjoittaa niin tiivistettynä, oli hyvä isä aikoinaan, enää ei ole. Muuton ja uusien kavereiden jälkeen alkoi ryyppäämään, pettämään äitiä avoimesti, hankki potkut koska työt ei enää kiinnostanut ja alkoi myös väkivaltaiseksi.
Olen 21 ja isä on 57
Mulla on paras isä minulle 😊
T.Aina iskän tyttö 33v.
On. Ei paljoa ollut kotona töiden takia, mutta nyt vanhempana osoittanut tärkeytensä elämässäni tuplaten. On loistava isoisä ainoalle lapsenlapselleen. Pystyisipä välimatkan takia olemaan enemmän läsnä meidän elämässä :( on pojallenikin niin tärkeä ja rakas.
Oli skitsofreenikko isä.