Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen Mensan jäsen, eli älykäs

Vierailija
09.11.2018 |

Miksi se ärsyttää sinua?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin Mensan jäseneksi parikymppisenä, silloin se oli suuri juttu minulle ja hiveli itsetuntoani. Erosin kuitenkin järjestöstä vuosia sitten. Olen mm. hyvä matematiikassa ja nopea oppimaan asioita, mutta sen lisäksi olen valitettavasti myös laiska, arka ja täysin kunnianhimoton, joten mitään suurta ja ihmeellistä minusta ei koskaan tullut.

Vierailija
42/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä9315 kirjoitti:

Mua kiinnostais oikeesti tavata ihminen, jossa yhdistyis sekä kova älykkyys (mensa) ja ns. pehmeä älykkyys, eli EQ tunneäly.

Meillä on työpaikalla (ohjelmistoala) paljon näitä mensan puolen älyä edustavia. työilmapiirininä ihan horroria, kun tosi moni ei omaa mitään tunneälyä ja sosiaaliset taidotkin heikot monilla. Oon tässä vaan miettinyt, et onko ketään jossa yhdistyis nuo molemmat. Hän olis must oikeesti älykäs.

Moni taiteilija on tällainen. Monesti vaan ihmisten mielikuvissa älykäs on mm. sellainen kylmä fyysikko, mutta totuus voi olla aivan toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymppi jatkaa:

Suomi on varmaan maailman ainoa maa, jossa työhastattelussa ei kannata vahingossakaan ilmaista olevansa Mensan jäsen, koska olisihan se nyt kauheaa, jos työntekijä oli älykäs ja kapasiteetiltaan keskimääräistä pystyvämpi, taikka - kauhistus - jopa pomoaan fiksumpi. Ei, parempi kun on keskikertainen harmaavarpunen, tekee mitä käsketään ja tyytyy mielellään heikkoihin työehtoihin. Ei ihme, että tämä maa ei tahdo päästä jaloilleen.

Sinähän se täällä katkeralta vaikutat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi