Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen Mensan jäsen, eli älykäs

Vierailija
09.11.2018 |

Miksi se ärsyttää sinua?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ärsyttää sinua?

Älykkkäät ihmisethään ovat hlvetin kiinnnostavia.

Kuuuntelee heitäää niiin päääsee ihaan uusiiin sfääreihin.

Elämää avaartuuu ja uuusia ajatuusteen oviia aukeeneee.

Vierailija
22/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin keskustella kanssasi naamakkain niitä näitä, jotta voisin itse havaita, oletko oikeasti älykäs vai satuitko vain pärjäämään Mensan testeissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ärsyttää sinua?

Älykkkäät ihmisethään ovat hlvetin kiinnnostavia.

Kuuuntelee heitäää niiin päääsee ihaan uusiiin sfääreihin.

Elämää avaartuuu ja uuusia ajatuusteen oviia aukeeneee.

Minuusta rikkkainta eläämässsä on nähdä maailmaa mahdoolllisimmman moninaisemmmassa valosssa.

Vierailija
24/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele nyt alkuun vaikka pilkun käyttäminen oikein. Tuon tasoinen virhe otsikossa ei lähtökohtaisesti anna kovinkaan fiksua kuvaa, jos älykästä yrittää esittää.

Vierailija
25/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin keskustella kanssasi naamakkain niitä näitä, jotta voisin itse havaita, oletko oikeasti älykäs vai satuitko vain pärjäämään Mensan testeissä.

Tarkoittaako tämä, että pitää olla asioista samaa mieltä kanssasi, että on "oikeasti älykäs"? Kenties myös "omilla aivoillaan ajatteleva"?

Vierailija
26/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako tämä, että pitää olla asioista samaa mieltä kanssasi, että on "oikeasti älykäs"? Kenties myös "omilla aivoillaan ajatteleva"?

Ei tarkoita. Tunnistan kyllä älykkäät ihmiset, koska olen työssäni heidän kanssaan jatkuvasti tekemisissä.

Hiukan kyllä alentuva olet, mikä ehkä aavistuksen todistaa sen puolesta, että olet vain sattunut pärjäämään Mensan testeissä.

Vierailija
27/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Mutta miksi liityit jäseneksi? Mielestäni vähän hukkaan heitettyä rahaa.

Vierailija
28/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvaltaisen neuropsykologi Howard Gardner on luonut kontekstuaalisen teorian (1993) jonka mukaan älykkyys voidaan jakaa kahdeksaan eri osioon; kielelliseen, loogis-matemaattiseen, spatiaaliseen, musikaaliseen, kehollois-kinesteettiseen, interpersoonalliseen, intrapersoonalliseen ja naturalistiseen älykkyyteen.

Mensan testi testaa vain yhtä älykkyyden osiota. Tällä voidaan siis todeta, että henkilö on loogis-matemaattisesti lahjakas. Se, mitä älykkyys on tai kuka täyttää älykkään ihmisen määritelmän, ei ole yksinkertaisesti määriteltävissä. En pidä Mensan testiä ja älyklyysosamäärää mitenkään yksiselitteisenä tai absoluuttisena totuutena.

Ja kyllä. Myös minä olen ylittänyt Mensan vaatiman rajan älykkyysosamäärälläni, mutta en kokenut tarvitsevani jäsenyyttä elämääni.

Vierailija
29/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös Mensan jäsen. En koe silti olevani mitenkään muita parempi, pikemminkin päinvastoin. Koulutustakaan en ole peruskoulun lisäksi saanut hankittua, tosin terveydellisistä syistä näin.

Mensa on yhdistys siinä missä muutkin. Jos tulisit tänne sanomaan, että olet esim. Kennelliiton jäsen, et saisi paskaa niskaasi yhtään. Mutta se nyt on selvä asia, että älyllisesti kehitysvammainen ihminen ei noissa testeissä pärjäisi, eli kyllä ne tulokset jotain kognitiivisista kyvyistä kertovat, mutta ei todellakaan kaikkea.

Vierailija
30/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äo on siinä satasen päälle, mutta olen komea, sosiaalinen ja minulla on iso penis. Saan myös naisia paljon.

Mihin helvettiin tarvitsisin Mensan jäsenyyttä? :D Hahahah..

Vierailija
31/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla sosiaalisesti kovin älykäs, kun tällaisia kyselet.

Vierailija
32/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rauhassa, ei ärsytä mitenkään. :)

Vierailija
33/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös muistaa, että älykkyys ei ole vielä viisautta. Mikä ero näillä sitten on?  Kuten sanonta kuuluu, viisas ei   joudu tilanteisiin, joista älykäs  selviää. Viisautta onkin huomattavasti vaikeampia mitata. 

Vierailija
34/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös muistaa, että älykkyys ei ole vielä viisautta. Mikä ero näillä sitten on?  Kuten sanonta kuuluu, viisas ei   joudu tilanteisiin, joista älykäs  selviää. Viisautta onkin huomattavasti vaikeampia mitata. 

Mutta mitä väliä kuinka viisas tai älykäs on? 

Kaikkein tärkein mittari ihmisessä on se, että kuinka ONNELLINEN hän on, tai osaa olla.

Vierailija
35/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijjjassa muistaan kun tuli sanallinen matemaattinen tehtävä vastaan niin meni vaan jotenkin lukkoon. Sen takia en varmaan päässyt rukkiinkaan. Kummisetä isän veli joka oli vtt lllä dipainnssinä kävi rukin.

Vierailija
36/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijjjassa muistaan kun tuli sanallinen matemaattinen tehtävä vastaan niin meni vaan jotenkin lukkoon. Sen takia en varmaan päässyt rukkiinkaan. Kummisetä isän veli joka oli vtt lllä dipainnssinä kävi rukin.

Iskkä bapaautettiin armeeijasta.

Vierailija
37/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihailen ihmisiä, jotka osaavat käyttää älyään johonkin hyödylliseen. En niitä, joiden suurin saavutus on pärjätä hyvin jossain pikku testissä ja heiluttaa sitä ainoaa todistusaineistoa omasta "ylemmyydestään" oletetusti kateellisten nokan edessä, ihan kuin jotakuta kiinnostaisi oikeasti paskan vertaa. 

38/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostais oikeesti tavata ihminen, jossa yhdistyis sekä kova älykkyys (mensa) ja ns. pehmeä älykkyys, eli EQ tunneäly.

Meillä on työpaikalla (ohjelmistoala) paljon näitä mensan puolen älyä edustavia. työilmapiirininä ihan horroria, kun tosi moni ei omaa mitään tunneälyä ja sosiaaliset taidotkin heikot monilla. Oon tässä vaan miettinyt, et onko ketään jossa yhdistyis nuo molemmat. Hän olis must oikeesti älykäs.

Vierailija
39/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mensan jäsen, olen siis tyhmä.

Vierailija
40/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ja kirjoittaa tänne niin jokin kyllä mättää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme