Olen Mensan jäsen, eli älykäs
Kommentit (43)
Haluaisin keskustella kanssasi naamakkain niitä näitä, jotta voisin itse havaita, oletko oikeasti älykäs vai satuitko vain pärjäämään Mensan testeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se ärsyttää sinua?
Älykkkäät ihmisethään ovat hlvetin kiinnnostavia.
Kuuuntelee heitäää niiin päääsee ihaan uusiiin sfääreihin.
Elämää avaartuuu ja uuusia ajatuusteen oviia aukeeneee.
Minuusta rikkkainta eläämässsä on nähdä maailmaa mahdoolllisimmman moninaisemmmassa valosssa.
Opettele nyt alkuun vaikka pilkun käyttäminen oikein. Tuon tasoinen virhe otsikossa ei lähtökohtaisesti anna kovinkaan fiksua kuvaa, jos älykästä yrittää esittää.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin keskustella kanssasi naamakkain niitä näitä, jotta voisin itse havaita, oletko oikeasti älykäs vai satuitko vain pärjäämään Mensan testeissä.
Tarkoittaako tämä, että pitää olla asioista samaa mieltä kanssasi, että on "oikeasti älykäs"? Kenties myös "omilla aivoillaan ajatteleva"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tämä, että pitää olla asioista samaa mieltä kanssasi, että on "oikeasti älykäs"? Kenties myös "omilla aivoillaan ajatteleva"?
Ei tarkoita. Tunnistan kyllä älykkäät ihmiset, koska olen työssäni heidän kanssaan jatkuvasti tekemisissä.
Hiukan kyllä alentuva olet, mikä ehkä aavistuksen todistaa sen puolesta, että olet vain sattunut pärjäämään Mensan testeissä.
Ei ärsytä. Mutta miksi liityit jäseneksi? Mielestäni vähän hukkaan heitettyä rahaa.
Yhdysvaltaisen neuropsykologi Howard Gardner on luonut kontekstuaalisen teorian (1993) jonka mukaan älykkyys voidaan jakaa kahdeksaan eri osioon; kielelliseen, loogis-matemaattiseen, spatiaaliseen, musikaaliseen, kehollois-kinesteettiseen, interpersoonalliseen, intrapersoonalliseen ja naturalistiseen älykkyyteen.
Mensan testi testaa vain yhtä älykkyyden osiota. Tällä voidaan siis todeta, että henkilö on loogis-matemaattisesti lahjakas. Se, mitä älykkyys on tai kuka täyttää älykkään ihmisen määritelmän, ei ole yksinkertaisesti määriteltävissä. En pidä Mensan testiä ja älyklyysosamäärää mitenkään yksiselitteisenä tai absoluuttisena totuutena.
Ja kyllä. Myös minä olen ylittänyt Mensan vaatiman rajan älykkyysosamäärälläni, mutta en kokenut tarvitsevani jäsenyyttä elämääni.
Täällä myös Mensan jäsen. En koe silti olevani mitenkään muita parempi, pikemminkin päinvastoin. Koulutustakaan en ole peruskoulun lisäksi saanut hankittua, tosin terveydellisistä syistä näin.
Mensa on yhdistys siinä missä muutkin. Jos tulisit tänne sanomaan, että olet esim. Kennelliiton jäsen, et saisi paskaa niskaasi yhtään. Mutta se nyt on selvä asia, että älyllisesti kehitysvammainen ihminen ei noissa testeissä pärjäisi, eli kyllä ne tulokset jotain kognitiivisista kyvyistä kertovat, mutta ei todellakaan kaikkea.
Minun äo on siinä satasen päälle, mutta olen komea, sosiaalinen ja minulla on iso penis. Saan myös naisia paljon.
Mihin helvettiin tarvitsisin Mensan jäsenyyttä? :D Hahahah..
Et taida olla sosiaalisesti kovin älykäs, kun tällaisia kyselet.
Ole rauhassa, ei ärsytä mitenkään. :)
Kannattaa myös muistaa, että älykkyys ei ole vielä viisautta. Mikä ero näillä sitten on? Kuten sanonta kuuluu, viisas ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviää. Viisautta onkin huomattavasti vaikeampia mitata.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös muistaa, että älykkyys ei ole vielä viisautta. Mikä ero näillä sitten on? Kuten sanonta kuuluu, viisas ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviää. Viisautta onkin huomattavasti vaikeampia mitata.
Mutta mitä väliä kuinka viisas tai älykäs on?
Kaikkein tärkein mittari ihmisessä on se, että kuinka ONNELLINEN hän on, tai osaa olla.
Armeijjjassa muistaan kun tuli sanallinen matemaattinen tehtävä vastaan niin meni vaan jotenkin lukkoon. Sen takia en varmaan päässyt rukkiinkaan. Kummisetä isän veli joka oli vtt lllä dipainnssinä kävi rukin.
Vierailija kirjoitti:
Armeijjjassa muistaan kun tuli sanallinen matemaattinen tehtävä vastaan niin meni vaan jotenkin lukkoon. Sen takia en varmaan päässyt rukkiinkaan. Kummisetä isän veli joka oli vtt lllä dipainnssinä kävi rukin.
Iskkä bapaautettiin armeeijasta.
Minä ihailen ihmisiä, jotka osaavat käyttää älyään johonkin hyödylliseen. En niitä, joiden suurin saavutus on pärjätä hyvin jossain pikku testissä ja heiluttaa sitä ainoaa todistusaineistoa omasta "ylemmyydestään" oletetusti kateellisten nokan edessä, ihan kuin jotakuta kiinnostaisi oikeasti paskan vertaa.
Mua kiinnostais oikeesti tavata ihminen, jossa yhdistyis sekä kova älykkyys (mensa) ja ns. pehmeä älykkyys, eli EQ tunneäly.
Meillä on työpaikalla (ohjelmistoala) paljon näitä mensan puolen älyä edustavia. työilmapiirininä ihan horroria, kun tosi moni ei omaa mitään tunneälyä ja sosiaaliset taidotkin heikot monilla. Oon tässä vaan miettinyt, et onko ketään jossa yhdistyis nuo molemmat. Hän olis must oikeesti älykäs.
En ole mensan jäsen, olen siis tyhmä.
Älykäs ja kirjoittaa tänne niin jokin kyllä mättää?
Elämää avaartuuu ja uuusia ajatuusteen oviia aukeeneee.