Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tajusit lopettaa työnhaun?

Vierailija
08.11.2018 |

Jäin työttömäksi heti yliopistosta maisteriksi valmistuttuani, olin 23v. Nyt olen 34v eli 11 vuotta työttömyyttä takana, keskimäärin 100 työhakemusta vuodessa, eli yhteensä noin 1100 työhakemusta tehtynä ja en tahdo edes laskea kuinka monessa turhanpäiväisessä lisäkoulutuksessa olen käynyt. Nyt tajusin lopettaa työnhaun. Vasta nyt. Olen vissiin tyhmä - hidas tajuamaan asioita. Olisi pitänyt tajuta jo ajat sitten.
Enää en tee ainuttakaan työhakemusta, en katso ainuttakaan työpaikkailmoitusta, en ole kertaakaan yhteydessä työvoimatoimistoon, en enää mene työvoimatoimiston määräämiin koulutuksiin/infoihin/kuntoutuksiin/mihinlie. En enää hae työttömyystukea, en mene enää minnekään, en enää tee yhtään mitään. Eläkkeelle asti aion vain ottaa iisisti ja elää toimeentulotuella. Kiitti mulle riitti! Tästedes olen suosiolla köyhä ja työtön ja toimeton. Tästedes rentoudun. Viimeiseen yhteentoista vuoteen en ole saanut rentoutua hetkeksikään, mulla ei ole ollut päivääkään lomaa. Antaa olla, en jatka enää. En voi kirjoittaa mitä ajattelen työvoimatoimistosta ja Suomen työmarkkinoista ja työnantajista, koska silloin syyllistyisin solvauksiin ja kunnianloukkauksiin.
Milloin sinä olet vihdoin viimein tajunnut lopettaa työnhaun ja ryhtyä toimeentulotukieläkeläiseksi? Pliis kertokaa mulle että te olette tajunneet tämän paljon mua nopeammin! Mä en voi käsittää miksi mä jatkoin turhaa työnhakua näin älyttömän pitkään. Ainoastakaan koulutuksesta, ainoastakaan työhakemuksesta, ainoastakaan työvoimatoimiston ehdotuksesta/toimenpiteestä ei ollut mitään hyötyä!

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tilanteeni on erilainen. Lopetin työnhaun, kun sain riittävän monennen ikävän kokemuksen pätkätyöpaikoistani. Saahan töistä rahaa, mutta niitä selkäänpuukotuksia, juorukerhoja ja klikkejä ja pahantahtoista ylemmyyttä uutta työntekijää kohtaan ei vain viitsi enää jaksaa.

Vierailija
2/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma tilanteeni on erilainen. Lopetin työnhaun, kun sain riittävän monennen ikävän kokemuksen pätkätyöpaikoistani. Saahan töistä rahaa, mutta niitä selkäänpuukotuksia, juorukerhoja ja klikkejä ja pahantahtoista ylemmyyttä uutta työntekijää kohtaan ei vain viitsi enää jaksaa.

Mäkin saattaisin vielä saada töitä, ehkä. Mutta en halua. Liikaa skitsoja esimiehiä ja "työkavereita". Et ap ole mitään menettänyt jos et ole töitä saanut. Olet välttynyt paljolta pahalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pali saat korvauksia?

Vierailija
4/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin saattaisin vielä saada töitä, ehkä. Mutta en halua. Liikaa skitsoja esimiehiä ja "työkavereita". Et ap ole mitään menettänyt jos et ole töitä saanut. Olet välttynyt paljolta pahalta.

Mä toivon että mä voisin löytää työnantajan joka maksaa palkat ajallaan eikä riko lakia eikä vaadi mua tekemään palkattomia ylitöitä. Liikaa toivottu.

Vierailija
5/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin elämän. Kauan kesti mutta löysin.

Vierailija
6/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuit suoraan kortiatoon ja 11 vuoteen et saanut hankittua töitä. Olen samaa mieltä kanssasi, olet tyhmä.

Vierailija
7/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistuit suoraan kortiatoon ja 11 vuoteen et saanut hankittua töitä. Olen samaa mieltä kanssasi, olet tyhmä.

Niin mutta kyllä se stöitä saa kunhan se menee vielä yhteen työkkärin määräämään kuntouttavaan toimeenpiteeseen!

Vierailija
8/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä alaa teet, ja oletko hakenut muuta kuin sitä, ja oletko harkinnut alan vaihtoa?

Vierailija
9/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä sortin maisteri joutuu olemaan 11 vuotta työttömänä? Ja tämä ei ole ilkeilyä vaan hämmästystä?

Vierailija
10/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mennyt valmistumisen jälkeen esimerkiksi siivoamaan joksikin aikaa? Korkeakoulutettu voi tehdä muitakin kuin oman alansa töitä.

Vierailija
11/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en opiskellu vaan menin suoraan duuniin.

Kannattiko opiskella?

Vierailija
12/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuotta oot ollu lomalla ja silti olet loman tarpeessa.

Vierailija
13/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lama-aikaan valmistuu aina tyhmiä ihmisiä.

Sitä on tutkittukin. Lama-aikaan valmistuneiden ura ei edes lamaa seuraavalla nousukaudella lähde vamaan kiitoon kuin sopivasti noususuhdanteessa, etenkin sen alkupuolella valmistuneilla. Noin  keskimäärin; tietysti niitäkin on joilla menee töissä ihan hyvin lamassa valmistumisesta huolimatta. 

Vierailija
14/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset mennyt valmistumisen jälkeen esimerkiksi siivoamaan joksikin aikaa? Korkeakoulutettu voi tehdä muitakin kuin oman alansa töitä.

Ap? Kysyn tämän korkeakoulutettuna, joka on itse muuttanut kaikenlaisten työpätkien perässä ympäri Suomea.

Vierailija
15/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi kyllä mieli luovuttaa, vuosi työnhakua takana useamman vuoden työrupeaman jälkeen. Ei tässä maassa mitään työvoimapulaa ole vaan puoli miljoonaa työtöntä. Työpaikka jos menee alta, muutut välittömästi toisen luokan kansalaiseksi, ammattitaidottomaksi, laiskaksi, sosiaaliturvan varassa eläväksi loiseksi joka ei viitsi mennä töihin.

Vierailija
16/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap? Kysyn tämän korkeakoulutettuna, joka on itse muuttanut kaikenlaisten työpätkien perässä ympäri Suomea.

Minäkin korkeakoulutettuna reissasin aluksi lyhyiden pätkien perässä huonolla palkalla, vain saadakseni merkinnän cv:hen.

Esim maakuntien pienillä paikkakunnilla on työnhakijat vähissä. Töitä tietysti joutuu tekemään, ja joskus asuin aika purkukuntoisissa lyhytaikaisissa asunnoissa.

Vierailija
17/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin korkeakoulutettuna reissasin aluksi lyhyiden pätkien perässä huonolla palkalla, vain saadakseni merkinnän cv:hen.

Esim maakuntien pienillä paikkakunnilla on työnhakijat vähissä. Töitä tietysti joutuu tekemään, ja joskus asuin aika purkukuntoisissa lyhytaikaisissa asunnoissa.

Sama kokemus! Kotiin tuli erään työkeikan seurauksena tavaroiden mukana ötököitäkin. Ei se mitään herkkua ollut.

Vierailija
18/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama tilanne kuin ap:lla. 20 vuotta valmistumisesta ja olen ollut vain muutamassa palkkatukityöpaikassa. En ota enää stressiä, haen muutamaa paikkaa kk:ssa, mutta samalla vakiohakemuksella eli aikaa en siihen enää uhraa. Työantajien asenneongelmastahan työllistymiseni kiikastaa. En voi olemattomalle työhistorialleni mitään enkä voi pakottaa ketään palkkaamaan minua. Joten antaa olla sitten.

Ja ei, en ala opiskelemaan enää. Koska se on hyödytöntä. Ei kukaan palkkaa näin vanhaa ja pitkään työttömänä ollutta, vaikka uuden tutkinnon hommaisikin, koska nuoria parikymppisiä valmistuu alalta kuin alalta. Hoitoalalle en sovi.

Enkä ala yritäjäksikään (koska sitäkin joku omanonnenseppä tulee tähän tarjoamaan aivan varmasti).

Vierailija
19/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta hain aktiivisesti ja pääsin useisiin haastatteluihin. Sitten loppui ansiosidonnainen ja lamaannuin. Nyt vain odotan tarjoisko työkkäri mulle jotain puhdetta. Jos ei kielitaitoinen, työkokemusta omaava ihminen kelpaa niin pitäkööt yritykset tunkkinsa.

Vierailija
20/76 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä lailla siellä pienillä paikkakunnilla on ne avoimet työpaikatkin vähissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän