Jutta Gustafsberg taas neuvomassa ihmisiä elämään oikein
"Arvokkain lahja jonka voit antaa toiselle, on aika ja huomio 💕 Ymmärsitkö? Ei siis se, että menet kauppaan ja ”ostat jotain kivaa”. Toki sekin on joskus ihan paikallaan (ja teen sitä itsekin), mutta jos elämäsi on rakennettu materian varaan ja ego on ottanut vallan, olet vielä kaukana aidosta onnellisuudesta. Mulla tämän oivaltaminen kesti vuosikymmeniä. Nyt minulla on rauha 👌💕 p.s eikä tämä tarkoita sitä, ettenkö haluaisi menestyä työelämässä. Toki haluan ja teen kovasti töitä sen eteen, mutta halu tehdä asioita tulee sisältä päin, ei ulkoa. Jonkun mielestä sakeaa tekstiä, mutta silloin ei ole vielä sun aikaasi ymmärtää 😊Tiedän, että aika moni sai kuitenkin ajatuksesta kiinni 🙏💕"
Miten se saakin aina juttunsa kuulostamaan siltä, että se on joku oikein elämisen ylipapitar joka saarnaa seurakuntalaisilleen.
Kommentit (200)
Minä tajusin tuon jo lapsena, kun katselin kapitalisti-isäni toilailuja. Rahan ja materian himo oli niin valtavaa, että varasti jopa omilta lapsiltaan. Opin jo hyvin varhain halveksimaan ihmisiä, joiden elämän ainut kiintopiste on rahan ja materianmaksimointi. Vanhemmiten halveksunta on vaihtunut sääliksi. Sillä arvatkaa mitä jää jäljelle ihmisestä, joka on koko elämänsä juossut rahan perässä ja elänyt työlleen ja jonka firma menee lopulta alta? Elämänhalunsa menettänyt rapajuoppo.
Muuta sisältöä elämään kun on vaikea lähteä repimään vanhemmiten, kun ei ole koskaan pysähtynyt tuntemaan tai miettimään. Tai esimerkiksi nauttimaan merkityksellisistä ihmissuhteista. En todellakaan kadehdi rahan perässä juoksijoita, sillä olen nähnyt ihan vierestä, miten tyhjää ja kylmää tuollaisen ihmisen elämä on. Eivät he ole onnellisia eivätkä tule koskaan olemaan.
Mua ärsyttää suunnattomasti ihmisten tyhmyys. Siis tässäkin tapauksessa tämä julkispari on tehnyt itselleen uran siitä, että käyttää tyhmiä hyväksi. Ja se moraalittomuus on se, mikä puistattaa. Mutta joo, eihän tuo pitäisi mun napaan vaikuttaa, eikä vaikutakaan, jos joku haluaa roposensa kyseiselle pariskunnalle lahjoittaa näiden suoltamien "elämänviisausten" ansiosta. Ostakaa toki kirjoja, imeliä huonetuoksuja, luentoja, parisuhdekursseja (:DDDDD!) ja rahkakapseleita, jos se tuntuu elämäänne helpottavan. Mutta itse henkilökohtaisesti en välittäisi nähdä lehtien kansissa enää yhtään avautumista näistä tekovalaistumisista ja "ikuisen" onnen löytämisistä. On niin falskia että yrjöttää.
Jutta ja feikki-bachelorinsa voivat työntää kätensä yhteiseen neitsyt-kookosöljypurkkiin ja jättää muiden neuvomiset ihan sikseen.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä espoolaisessa marketissa käyvät jossa mekin, jättävät auton parkkipaikalla taaemmaksi sellaiseen paikkaan jossa ei ole muita autoja samassa rivissä, eikä etummaisessa eikä takimmaisessa. Pitävät ensin kovaa meteliä, pomppivat ja puhuvat äänekkäästi auton ympärillä niin että kauas kaikuu, ja sitten lähtevät kävelemään lähes hidastettuna ja fitness-tyylisesti marketin ovea kohti, varmistaen että kaikki ovat nähneet ja tunnistaneet heidät. :D
Ai, Jutta ei asukaan enää Pirkkalassa, Tampereen rajalla, jossa ennen asui?
Näyttää tosiaan meediolla käyneeltä.
Vierailija kirjoitti:
Jos 43-vuotiaana näyttää tuolta en osta elämäntapaneuvoja ja -oppaita ko henkilöltä tai mitään hyvinvointiin liittyvää.
Ei nuo jooga- ja meediojutut kyllä hyvää kerro.
Syvissä vesissä ui se Jussilan siskokin, seksikäs perheenäiti joka tekee yksisarvishoitoja.
Susanna Tanni on siskon nimi. Jutta ja Susanna eivät taida olla tekemisissä keskenään, ainakaan kumpikaan ei ole tainnut koskaan edes mainita toista vaikka Jutallakin on tämä laajennettu perhekäsitys.
Vierailija kirjoitti:
No en ihmettele jos joku kauhistui.
Tämä valokuva vie kyllä uskottavuutta Jutan laihdutusbisnekseltä. https://pakkotoisto.com/attachments/jme-jpg.93607/
Vierailija kirjoitti:
Paljonhan photoshoppauksesta puhtaan mutta en tajunnut että se on noin radikaalia, muillekin kuin hollywood-tyypeille ja vastaaville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta säälittää Jutan puolesta, tuo mediahuoraaminen ja pienessä valheessa eläminen tuskin pitemmän päälle on kovin hyvästä. Rahaa kyllä on mutta...
Pitemmän päälle? Eikö se ole jo useamman vuosikymmenen tota harrastanut ja aina vaan tuntuu olevan yhtä kivaa. En mä nyt säälimään lähtis vaikka ärsyttävä onkin.
Johan sen Jussilan hukkumisen jälkeen se oli suunnilleen seuraavana päivänä kaikissa lehdissä jo avautumassa. Joillekin mediahuorraus on pakkomielle ja elämäntapa, minkäs sille voi.
No onhan sitä kautta aikain ollut vaikka mitä mouhkaajaa elämänviisauksine, joten mitä ihmeellistä tossa nyt on?
Kuuntele, tai ole kuuntelematta. Stresssiä tuosta nyt ei kannata repiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin sillä itsellään aina viimeisimmän villityksen mukaiset hiustenpidennykset ja kumitisst ja asunto ihan ökykallis täynnä kallista roinaa mutta ehkä kun sen halu menestykseen tulee sisältä niin ehkä se on oikeutetumpaa.
Käytetäänkö rinnoissa kumia? En tiennytkään. Jos jonkun rinnat eivät häntä itseään miellytä, niin saahan ne korjata. Se on ok.
Vierailija kirjoitti:
No onhan sitä kautta aikain ollut vaikka mitä mouhkaajaa elämänviisauksine, joten mitä ihmeellistä tossa nyt on?
Kuuntele, tai ole kuuntelematta. Stresssiä tuosta nyt ei kannata repiä.
Tuskin täällä kukaan stressiä ottaakaan, mutta hieman yksinkertaisten ihmisten rahastaminen latteilla elämänviisauksilla ja samat-laput-kaikille pikadieeteillä ei vaikuta henkisen gurun toiminnalta.
Vierailija kirjoitti:
Jutta ja feikki-bachelorinsa voivat työntää kätensä yhteiseen neitsyt-kookosöljypurkkiin ja jättää muiden neuvomiset ihan sikseen.
Saahan sitä neuvoa, mutta pakkoko niitä neuvoja on lukea, jos noin ärsyttää.
No suomalaiset ovat muutenkin herkkähipiäistä porukkaa ja vetävät herneet nenään pienimmästäkin neuvosta tai kritiikistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No suomalaiset ovat muutenkin herkkähipiäistä porukkaa ja vetävät herneet nenään pienimmästäkin neuvosta tai kritiikistä.
Kuten sinä teit nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. sopiiko kritisoida jos puheet ja elämäntapa eivät tunnu menevän yksiin? Tai jos neuvot ovat sellaisia että ne eivät tavallisessa arjessa ole mahdollisia noudattaa? Tai jos suuret viisaudet tosiaan ovat itsestäänselvyyksiä? Tai jos neuvojan asenne on että muut ovat yksinkertaisempia kuin hän?
Vierailija kirjoitti:
On kyllä melkoinen ero muihin kuviin joita hänestä julkaistaan.
No minullakin on vähän samanlainen tausta eli lapsena oli pulaa ja sitten aikuisena olen kompensoinut sitä, en näyttääkseni muille, mutta hemmotellakseni itseäni. Nyt, kun minulla on varaa - ei tosin yhtä paljon kuin Jutalla, mutta satoja tuhansia kuitenkin - on jotenkin helppo päästää irti ajatuksesta rahasta.
Jutan osalta uskon tuon vasta sitten, jos alkaa osoittaa habituksessaan ja toiminnassaan jotain merkkejä toisenlaisesta elämästä. Muussa tapauksessa tuo kuulostaa siltä, että nyt on rahaa sellainen vuori, ettei tarvitse repiä enää selkänahkaa sen kasvattamiseksi (-> mikä sitten johtaa sivutuotteena löyhempään ajankäyttöön, josta läheiset hyötyvät) vaan voi ihan rauhassa ostella just sitä mitä milloinkin haluaa.