Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jutta Gustafsberg taas neuvomassa ihmisiä elämään oikein

Vierailija
08.11.2018 |

"Arvokkain lahja jonka voit antaa toiselle, on aika ja huomio 💕 Ymmärsitkö? Ei siis se, että menet kauppaan ja ”ostat jotain kivaa”. Toki sekin on joskus ihan paikallaan (ja teen sitä itsekin), mutta jos elämäsi on rakennettu materian varaan ja ego on ottanut vallan, olet vielä kaukana aidosta onnellisuudesta. Mulla tämän oivaltaminen kesti vuosikymmeniä. Nyt minulla on rauha 👌💕 p.s eikä tämä tarkoita sitä, ettenkö haluaisi menestyä työelämässä. Toki haluan ja teen kovasti töitä sen eteen, mutta halu tehdä asioita tulee sisältä päin, ei ulkoa. Jonkun mielestä sakeaa tekstiä, mutta silloin ei ole vielä sun aikaasi ymmärtää 😊Tiedän, että aika moni sai kuitenkin ajatuksesta kiinni 🙏💕"

Miten se saakin aina juttunsa kuulostamaan siltä, että se on joku oikein elämisen ylipapitar joka saarnaa seurakuntalaisilleen.

Kommentit (200)

Vierailija
81/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää puuttuu, että se ryhtyy neuvomaan, miten saat paksun ja tuuhean tukan.

Vierailija
82/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää puuttuu, että se ryhtyy neuvomaan, miten saat paksun ja tuuhean tukan.

Bull Mentula apurinaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Arvokkain lahja jonka voit antaa toiselle, on aika ja huomio 💕 Ymmärsitkö?"

No en, kun oli niin vaikea sanoma. Not. Tulee varmaan yllätyksenä Jutalle, mutta monet meistä ei ole koskaan mitään materialisteja olleetkaan ja ymmärtäneet jo kauan sitten, että mille elämä rakentuu. 

Kaikenlaisia ihmisiä olen minäkin elämäni aikana tavannut, myös niitä todella varakkaita, eikä yhdenkään elämä ole rakentunut minkään materian varaan. Kivaa yleistämistä ja ihmisten tyhminä pitämistä taas Jutalta. Sekä sitä oman egon kohotusta.

No, kun seuraa tämän päivän menoa, tuntuu siltä, että tuo tulee yllätyksenä melko monelle.

Eikö olisi parempi, että kaikki oivaltaisivat tuon ajoissa, vaikka kuuntelemalla Juttaa, eikä vasta keski-ikäisenä, kun on avioero ja burnout takana?

Vierailija
84/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin sillä itsellään aina viimeisimmän villityksen mukaiset hiustenpidennykset ja kumitisst ja asunto ihan ökykallis täynnä kallista roinaa mutta ehkä kun sen halu menestykseen tulee sisältä niin ehkä se on oikeutetumpaa.

Saarnaajien opetukset eivät koske heitä itseään.

Vierailija
85/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vinkki. Mistä tämä kaikki ärtymys?

Et ilmeisesti ole kovin pohdiskeleva/ajatteleva ihminen mutta luepa uudelleen nämä kommentit, ajatuksella, niin ymmärrät mistä tämä kaikki ärtymys johtuu.

Väärin arvioitu. Ilmeisesti Jutta reaktioista päätellen osui johonkin monien kipupisteeseen.

No mua ei kyllä sattunut mihinkään kipupisteeseen.

Jokainen tajuaa nuo Jutan mainitsemat asiat, hän vaan hokee niitä kuin mantraa. Hirveitä latteuksia ja itsestäänselvyyksiä.

Myötähäpeä kyllä iskee aina kun näitä lässytyksiä lukee.

Ihan ku Maaret Kallion luennot...

Siin kanssa yksi; se vilpitön katse ja lapsenomaisella äänellä puhuminen, en tykkää kovuudesta yms mutta jotenkin tuokin ärsyttää kun tuntuu niin falskilta. Eikä ne toimi jos oikeasti on ongelmia puolison ja kommunikoinnin kanssa, hiukan tarvitsisi jonkinlaista auktoriteettia ja kunnioituksen herättämistä.

Vierailija
86/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vei Petteri Jussilan vaimolta ja lapsilta, piti vielä viedä huonekalutkin. Ei yhtään materialisti tai ahne...

Vierailija
87/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Arvokkain lahja jonka voit antaa toiselle, on aika ja huomio 💕 Ymmärsitkö?"

No en, kun oli niin vaikea sanoma. Not. Tulee varmaan yllätyksenä Jutalle, mutta monet meistä ei ole koskaan mitään materialisteja olleetkaan ja ymmärtäneet jo kauan sitten, että mille elämä rakentuu. 

Kaikenlaisia ihmisiä olen minäkin elämäni aikana tavannut, myös niitä todella varakkaita, eikä yhdenkään elämä ole rakentunut minkään materian varaan. Kivaa yleistämistä ja ihmisten tyhminä pitämistä taas Jutalta. Sekä sitä oman egon kohotusta.

No, kun seuraa tämän päivän menoa, tuntuu siltä, että tuo tulee yllätyksenä melko monelle.

Eikö olisi parempi, että kaikki oivaltaisivat tuon ajoissa, vaikka kuuntelemalla Juttaa, eikä vasta keski-ikäisenä, kun on avioero ja burnout takana?

Jutta on keski-ikäinen ja monta eroa takana. Ei sitä nuoret ihaile.

Vierailija
88/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävintä minusta on että kaiken tuon hymyilevän ja valaistuneen (vaatteet aina soinnutettuna rakkaan vaatteisiin ja ympäristöön) ulkokuoren alla hän on todella ylimielinen ja vähättelevä niitä kohtaan joille sanansa osoittaa, kuten tuossakin tekstissä.

Ei ilmeisesti tajua kuinka selvästi se näkyy.

MInusta hän puhuu vain itsestään eikä ole ylimielinen. Jos on löytänyt onnen tai rauhan tavalla tai toisella, miksi siitä ei saisi puhua ja kirjoittaa? 

Itse olen joskus innoissani kertonut jostain asiasta, mutta olen lopettanut puheet, kun olen nähnyt toisten ilmeet. Selvästi ajattelivat siinä se leuhkuu...Olin kuitenkin vain aidosti iloinen, mutta eihän Suomessa saa olla näyttää onnellisuutta.

Se tapa miten hän asian esittää antaa sen ylimielisen vaikutelman. Ymmärsitkö? Asiat voi esittää neutraalisti, nöyrästi, tasavertaisesti, ylhäältäpäin..

Omat defenssit ja ennakkokäsitykset saa kaiken kuulostamaan ylimieliseltä tai negatiiviselta. Asian esittäjä voi olla hyvinkin neutraali, mutta vastaanottaja kuulee mitä haluaa ja lukee rivienvälejä, vaikka siellä ei mitään olisi.

Vierailija
89/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti ole kovin pohdiskeleva/ajatteleva ihminen mutta luepa uudelleen nämä kommentit, ajatuksella, niin ymmärrät mistä tämä kaikki ärtymys johtuu.

Väärin arvioitu. Ilmeisesti Jutta reaktioista päätellen osui johonkin monien kipupisteeseen.

Jokainen tajuaa nuo Jutan mainitsemat asiat, hän vaan hokee niitä kuin mantraa. Hirveitä latteuksia ja itsestäänselvyyksiä.

Ihan ku Maaret Kallion luennot...

Siin kanssa yksi; se vilpitön katse ja lapsenomaisella äänellä puhuminen, en tykkää kovuudesta yms mutta jotenkin tuokin ärsyttää kun tuntuu niin falskilta. Eikä ne toimi jos oikeasti on ongelmia puolison ja kommunikoinnin kanssa, hiukan tarvitsisi jonkinlaista auktoriteettia ja kunnioituksen herättämistä.

Ja miksi nää julkkis-neuvojat pukeutuu aina pastelleihin? Onko se jonkun henkisen heräämisen merkki?

Vierailija
90/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö hänestä pitänyt tulla -ja jäädä- rouva Rouvinen, miksi yhä käyttää Gustafsberg-nimeä?

Tosiaankin, miksi? Kun ei ole edes oma alkuperäinen sukunimi vaan toisen miehen niin miksi käyttää sitä JOS avioituessa otti nimekseen Rouvinen?

Koska se Gustafsberg on sen brändi? Ja se brändi liittyy hänellä aika oleellisesti elinkeinoonsa.

Vierailija
91/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo uudet vaatimattomuuspuheet ovat? Ettei enää olisi niin materialistinen, jostain iltapäivälehdestä eilen luin?

Ainakin viimeksi kun hänet näin niin nousi uuden miehensä kanssa Bemarista joka on kalleinta mallia mitä Suomesta saa, ja heillä oli ainakin 5-6 Vuittonin logolaukkua mukana. Kasvot näyttivät pistoshoidetuilta, jotenkin jähnettyneitä eli niistä ei välittynyt mitään aitoutta eikä lämminhenkisyyttä.

:)

Aitous ja vaatimattomuus oikein loistaa. Poissaolollaan. Mäkin näin tän kuvan, olikohan Seiskassa.

Vierailija
92/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö hänestä pitänyt tulla -ja jäädä- rouva Rouvinen, miksi yhä käyttää Gustafsberg-nimeä?

Tosiaankin, miksi? Kun ei ole edes oma alkuperäinen sukunimi vaan toisen miehen niin miksi käyttää sitä JOS avioituessa otti nimekseen Rouvinen?

Koska se Gustafsberg on sen brändi? Ja se brändi liittyy hänellä aika oleellisesti elinkeinoonsa.

Onhan se Jussilakin ollut brändi...

Eiköhän se nyt vaan oo niin että vierasperäinen, aateliselta kalskahtava sukunimi vaan on niin hieno, ettei siitä raaski edes rakkauskouluttaja (hih) luopua? Vähän kuin se Gullikseenikin...

Vierailija
93/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee Gustavsbergistä aina mieleen se wc-merkki. Sori siitä.

Vierailija
94/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten voi nyt noin ärsyttää, että hän on nyt itse kokenut tämän asian?

Ja jos on noin itsestäänselvyyksiä, miksi pariskunnat eivät anna sitä aikaa ja huomiota toisilleen? Luulenpa tämän olevan juurikin monen parisuhteen ydinongelma? Ihan hyvä, että tuollaisista asioista puhutaan, kun ne ihan itsestäänselvyytenä unohtuvat ihmisiltä. 

Ongelma ei taida olla siinä, etteivätkö pariskunnat tajuaisi yhteisen ajan merkitystä, vaan siinä että sitä kahdenkeskistä aikaa on hankalaa saada. Ei ole turvaverkkoja, ei ole isovanhempia jotka edes joskus ottaisivat lapset yökylään, ei ole rahaa lähteä kivalle romanttiselle reissulle viikonlopuksi. On ihan turha paasata ja hymistellä, mitä parisuhteen eteen pitää tehdä jos siihen ei käytännössä ole mahdollisuuksia. Siitä huolimatta lukuisat pariskunnat tarpoo läpi rankkojen vuosien hurtilla huumorilla ja yhteistyöllä, ilman parisuhdegurujen neuvoja.

Lisäisin vielä että en ole täysin vakuuttunut että Jutta on kovin vakuuttava parisuhdeneuvoja. Kuinka pitkiä hänen miessuhteensa ovat olleet, kuinka ne ovat päättyneet ja millaisista vaikeuksista hän on milloinkin YHDESSÄ parinsa kanssa selvinnyt?

Ihminen, joka on tehnyt elämässään virheitä, on kuollessaan viisaampi, kuin ihminen, joka ei ole tehnyt yhtään virhettä. Virheistä oppii, kerrasta onnistumisesta vähemmän.

Vierailija
95/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti en koe, että Jutalla olisi VIELÄ mitään opetettavaa parisuhteista. Nykyisenkin kanssa on ollut, mitä? Pari vuotta just ja just? Siinä vaiheessa ei suhteessa yleensä näe mitään ongelmia ja kaikki on sellaista vaaleanpunaista hattaraa. 

JOS Jutta olisi ollut miehensä kanssa 15-20 vuotta ja kirjoittaisi kirjan miten saa pidettyä kipinän yllä suhteessa edelleen - se voisi jo olla mielenkiintoisempaa. 

Mutta tämä "vaihdan parin vuoden jälkeen miestä ja sukunimeä", ei oikein innosta. 

Vierailija
96/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävintä minusta on että kaiken tuon hymyilevän ja valaistuneen (vaatteet aina soinnutettuna rakkaan vaatteisiin ja ympäristöön) ulkokuoren alla hän on todella ylimielinen ja vähättelevä niitä kohtaan joille sanansa osoittaa, kuten tuossakin tekstissä.

Ei ilmeisesti tajua kuinka selvästi se näkyy.

MInusta hän puhuu vain itsestään eikä ole ylimielinen. Jos on löytänyt onnen tai rauhan tavalla tai toisella, miksi siitä ei saisi puhua ja kirjoittaa? 

Itse olen joskus innoissani kertonut jostain asiasta, mutta olen lopettanut puheet, kun olen nähnyt toisten ilmeet. Selvästi ajattelivat siinä se leuhkuu...Olin kuitenkin vain aidosti iloinen, mutta eihän Suomessa saa olla näyttää onnellisuutta.

Se tapa miten hän asian esittää antaa sen ylimielisen vaikutelman. Ymmärsitkö? Asiat voi esittää neutraalisti, nöyrästi, tasavertaisesti, ylhäältäpäin..

Omat defenssit ja ennakkokäsitykset saa kaiken kuulostamaan ylimieliseltä tai negatiiviselta. Asian esittäjä voi olla hyvinkin neutraali, mutta vastaanottaja kuulee mitä haluaa ja lukee rivienvälejä, vaikka siellä ei mitään olisi.

Olen kanssasi täysin samaa mieltä, yleisellä tasolla. Nyt aloituksessa oli lainaus Jutan omasta instagramista ja siinä ei tarvita defenssejä eikä ennakkoluuloja vaan ihan lukutaitoa jotta näkee mikä on viestin sävy.

Vierailija
97/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos on noin itsestäänselvyyksiä, miksi pariskunnat eivät anna sitä aikaa ja huomiota toisilleen? Luulenpa tämän olevan juurikin monen parisuhteen ydinongelma? Ihan hyvä, että tuollaisista asioista puhutaan, kun ne ihan itsestäänselvyytenä unohtuvat ihmisiltä. 

Ongelma ei taida olla siinä, etteivätkö pariskunnat tajuaisi yhteisen ajan merkitystä, vaan siinä että sitä kahdenkeskistä aikaa on hankalaa saada. Ei ole turvaverkkoja, ei ole isovanhempia jotka edes joskus ottaisivat lapset yökylään, ei ole rahaa lähteä kivalle romanttiselle reissulle viikonlopuksi. On ihan turha paasata ja hymistellä, mitä parisuhteen eteen pitää tehdä jos siihen ei käytännössä ole mahdollisuuksia. Siitä huolimatta lukuisat pariskunnat tarpoo läpi rankkojen vuosien hurtilla huumorilla ja yhteistyöllä, ilman parisuhdegurujen neuvoja.

Lisäisin vielä että en ole täysin vakuuttunut että Jutta on kovin vakuuttava parisuhdeneuvoja. Kuinka pitkiä hänen miessuhteensa ovat olleet, kuinka ne ovat päättyneet ja millaisista vaikeuksista hän on milloinkin YHDESSÄ parinsa kanssa selvinnyt?

Ihminen, joka on tehnyt elämässään virheitä, on kuollessaan viisaampi, kuin ihminen, joka ei ole tehnyt yhtään virhettä. Virheistä oppii, kerrasta onnistumisesta vähemmän.

Ai pysyvässä parisuhteessa elävät eivät ole oppineet niin paljon kuin ne jotka pariutuvat monesti? Onko se (puolison vaihtaminen) automaattisesti merkki siitä että on opittu virheistä?

Vierailija
98/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko heikot on bisnekset jos sukunimen vaihtuminen tuhoaisi elinkeinon.

Vierailija
99/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on kovin ylimielinen kommentti. Ei osoita elämästä oppineisuutta.

Vierailija
100/200 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan oli soopaa.