Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei vastannut ope mitään kun kysyin lapsen läksyjä

Vierailija
08.11.2018 |

Onneksi saatiin ne lapsen kaverilta. Eikö ole outoa jättää vastaamatta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outoa! Luokalla on ehkä noin kaksikymmentä lasta ja jokaisella voi olla eri läksy, mutta pitäisihän opettajan ne muistaa ja olla valmiina vastaamaan heti kun joku niitä kysyy. Olen aivan pöyristynyt.

Vierailija
2/16 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun lasten (kaikki kolme ala-asteella) on ilmoitettu heti vanhempainillassa, että läksyt poissaolojen ajalta selvitetään kavereilta.

Riippuu nämä käytännöt ihan koulusta, koska itse olen yläasteella opettaja ja meillä taas rehtori on määrännyt, että kaikki läksyt pitää laittaa wilmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksyt kysytään kavereilta.

Lisäksi: Jos ollaan oltu huoltajan anomalla lomalla on huoltaja täysin vastuussa tänä aikana opetuksesta.

Vierailija
4/16 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat kun ovat kerran ilmoittaneet läksyn niin loppu on lapsen vastuulla. Ne kysytään kavereilta tai isommilla lapsilla ne löytyvät netistä.

Vierailija
5/16 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin heti tehtiin selväksi, että läksyt kysytään kavereilta - ei opettajalta. Siinä tulee äkkiä opettajalle tunteja turhaa lisätyötä joka viikko, jos täytyy erikseen laittaa wilmaan viestejä läksyistä niiden perään kyseleville. Ymmärrän sen kuormittavuuden ja ajanviennin. Helpompi kysyä kavereilta.

Vierailija
6/16 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne on kaikilla lapsilla laitettu Wilmaan. Jotkut opet viitsii.

Vierailija
7/16 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella outoa! Luokalla on ehkä noin kaksikymmentä lasta ja jokaisella voi olla eri läksy, mutta pitäisihän opettajan ne muistaa ja olla valmiina vastaamaan heti kun joku niitä kysyy. Olen aivan pöyristynyt.

Ymmärrän periaatteen.

Mutta että jokaisella lapsella eri läksy? Jotain rajaa nyt liioitteluunkin sentään...

Vierailija
8/16 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhit vielä lapsen pyllynkin?

Vierailija
9/16 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin se on lapsesi joka sitä koulua käy ja on hänen vastuulla selvitää ne läksyt. Ja toiseksi ei ole opettajan vastuulla kertoa niitä.

Vierailija
10/16 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereilta kysymisessä on se ongelma ettei kaverikaan muista/tiedä/vaivaudu kertomaan mitä oli läksynä.

Paras olisi jos ope laittaisi läksyt vilmaan, sieltä on helppo tarkistaa. Meillä ei laita "koska tunnilla pitää kuunnella". Ymmärrän tämän mutta sitten kun olet kipeä on läksyjä todella hankala saada.

Vierailija
11/16 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ne on kaikilla lapsilla laitettu Wilmaan. Jotkut opet viitsii.

Mutta vaikka minä miten informoin, että läksyt ovat aina kalenterissa, niin silti niitä kysellään erikseen Wilma-viesteillä. Saakeli.

Vierailija
12/16 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kavereilta kysymisessä on se ongelma ettei kaverikaan muista/tiedä/vaivaudu kertomaan mitä oli läksynä.

Paras olisi jos ope laittaisi läksyt vilmaan, sieltä on helppo tarkistaa. Meillä ei laita "koska tunnilla pitää kuunnella". Ymmärrän tämän mutta sitten kun olet kipeä on läksyjä todella hankala saada.

Mutta tunnin jälkeen voi tulla vaikka mitä erikoisohjelmaa, eikä opettaja ehdi/muista laittaa läksyjä wilmaan ja silloin ne jää merkaamatta olettavat kaikki ettei läksyä ole tullut.

Vierailija
13/16 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä open pitäisi kertoa jos on ollut lapsi sairaana. Mielelläni itsekin opettajana silloin kerron.

Mutta tätä oman kouluni hommaa en ymmärrä, että paikallaolevat nuoret ei kykene taululta läksyjä ottamaan ylös vaan ne pitää olla wilmassa. Sitten erikseen harjoitellaan uuden opsin mukaan arjen taitoja.

Se ärsyttää, että omalla ajalla lomailevat nuoret perheineen ei huolehdi pätkääkään lomansa aikaisista tehtävistä ja sitten kiukkuiset huoltajat soittavat siitä mulle valittaakseen kun nuori on jäänyt jälkeen.

Vierailija
14/16 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuopetuksessa ei voi laittaa läksyjä Wilmaan, koska oppilailla on eri läksyjä paljonkin taidoista tai ehtimisestä riippuen.

Vierailija
15/16 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan hyvä että ne on Wilmassa, kun nykyään on kuulemma kuitenkin vanhempien vastuulla tarkistaa läksyt, sitä ei tunnilla "ehditä tekemään". Siksi on hyvä että vanhemmatkin tietää varmasti mitä on läksynä jotta osaavat toimia lapsen opettajina.

Ennen oli toisin ja läksyt tarkastettiin tunnilla. Nyt aika menee hömppään.

Vierailija
16/16 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuopetuksessa ei voi laittaa läksyjä Wilmaan, koska oppilailla on eri läksyjä paljonkin taidoista tai ehtimisestä riippuen.

Kyllä jossain yläkoulun matikassa voi myös olla eri tason oppilaille eri tehtävät. Kirjatkin rakennetaan nykyään niin, että tehtävät on eriytetty 2-3 eri tasoon.

Ja opettajalla ei välttämättä ole kirjoja mukana kotona/lapsen harrastuksessa tms paikassa, missä iltansa viettää, joten ei pysty vastaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän