Näin unta naisesta jota en ole tavannut - hän on oikeasti olemassa!
Muutama kuukausi sitten olin unessa, ja näin vain hetkellisesti "näyn", jossa seisoin tyhjässä huoneessa, siinä oli valkoiset seinät, ja keskellä huonetta seisoi kaunis vaalea nainen mustassa mekossa joka katsoi minua. Ei sanonut mitään, mutta sain vaan viestin tyyliin "tässä olen".
Jostain syystä tuo henkilö ja hänen kasvonpiirteensä jäivät mieleeni erittäin selkeinä - vaikka yleensä unohdan unet seuraavana päivänä. Noh, juoni tiivistyy. Viime yönä, juuri ennen heräämistä, näin nettiosoitteen eräästä uutispalvelusta, jonka lopussa oli kauttaviiva ja jonkun etunimi.sukunimi. Heti herättyäni googlasin ko. nimen - ja katsos, ensimmäinen osuma oli tuo nainen jonka näin unessani!
Eli siis olen nähnyt kaksi eri unta, kuukausia erillään, ja nyt tiedän siis että kyseessä on oikea elävä ihminen, jonka yhteystiedot jopa löytyi helposti hänen työnantajansa sivuilta.
Nyt sitten siihen problematiikkaan. Olen onnellisesti naimisissa, ei mitään tarvetta löytää ketään uutta ihmistä elämääni, en halua minkäänlaisia suhteita enkä säätöjä kenenkään kanssa. Kuitenkin sitten kohtalo/alitajunta/whatever kaivoi jostain tämän naisen päivätajuntaani. Miksi ihmeessä?
Toisekseen, jos tällä alustuksella ottaisin häneen yhteyttä, niin päätyisin varmaankin jonnekin stalkkarilistalle ja saisin lähestymiskiellon ja ko. nainen pitäisi huolen että pysyn jatkossa kaukana.
Ideoita? Onko jollekin muulle käynyt joskus jotain vastaavaa?
Kommentit (25)
Oletetaan nyt, että olet nähnyt enneunia eikä kyseenalaisteta tätä.
(Vähän ohis: itse olen nähnyt syntymättömiä lapsia, siis silloin kun kaverit ovat jo olleet raskaana mutta eivät ole vielä kertoneet asiasta; vauvauutinen on paljastettu parin viikon sisään näystä. Ja olen kirjoittanut unen ylös kuvailuineen, koska olen jo osannut odottaa jotain viestiä.)
Miksi sinä ajattelet, että tällä naisella olisi seksuaalinen viesti sinulle? Ehkä hän on tullut uneesi varoittamaan, että tulee ajamaan katumaasturillaan ylitsesi tässä joku harmaa arkiaamu? Ehkä hän lähestyy elämääsi jollain muulla tasolla; hän tulee naimaan veljesi, hänestä tulee esimiehesi, sinä tulet luovuttamaan hänelle munuaisen?
Mullekin on käynyt usein tuollaista.
Uskon itse sen liittyvän jotenkin edellisiin elämiin, en usko sen olevan mitään mystistä kohtaloa, tai jotain tarvetta parisuhteelle yms.
Vierailija kirjoitti:
Oliko se Maria Veitola?
Jaa niin, sanottiin kaunis ja vaalea. Ei se sitten voi olla.
Hei, tää oli jo aika hyvä, 4/5.
Haen popcornit.
😀😀😀
Vierailija kirjoitti:
Mullekin on käynyt usein tuollaista.
Uskon itse sen liittyvän jotenkin edellisiin elämiin, en usko sen olevan mitään mystistä kohtaloa, tai jotain tarvetta parisuhteelle yms.
Korjaus siis en verran, että voi olla tietysti myös jotain parisuhdejuttua.
Näin itse todella pitkän, koko yön kestävän unen tulevasta miehestäni, ja päädyimme sitten tosiaan yhteen ihan niin kuin unessani.
Mutta on ollut muitakin tuollaisia unia, ja ei niissä ole ollut mitään erikoista, mieheeni liittyvä uni oli sillä tavalla erityinen, että se oli todella positiivinen, värikäs ja ihana uni, ikään kuin pitkä elokuva.
Olen myös nähnyt eri ajoista unta ihmisistä, joita olen sitten tavannut, esim. eräästä miehestä englannissa 1940-luvulla jne.
Hei vihreiden äänestäjät, lopettakaa "taika"sienien popsiminen niin loppuu enne unet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä ajattelet, että tällä naisella olisi seksuaalinen viesti sinulle? Ehkä hän on tullut uneesi varoittamaan, että tulee ajamaan katumaasturillaan ylitsesi tässä joku harmaa arkiaamu? Ehkä hän lähestyy elämääsi jollain muulla tasolla; hän tulee naimaan veljesi, hänestä tulee esimiehesi, sinä tulet luovuttamaan hänelle munuaisen?
Mietin itsekin, että ehkä se voi olla myös jotain muuta? Mutta taas toisaalta jos hän olisi vaikka tuleva kollegani, on vaikea keksiä miksi siitä pitäisi nähdä enneuni. Yksi mikä tuli mieleen oli juurikin edellinen elämä - mutta sitten taas tuskin hänellä on tässä elämässä samaa nimeä. Tai voisiko olla vaikka joku siskopuoli josta en ole koskaan saanut tietää?
Minulle on käynyt myös noin muutamaankin kertaan. Yhdellä kerralla sain nimenkin unessa selville ja kun googlasin löysin ihan samannäköisen miehen kuin unessani. Yhdellä kerralla tapasin kaupungilla uneni miehen. Kertaakaan en ole ottanut noihin miehiin yhteyttä uneni perusteella. tuntuisi oudolta sanoa, että näin susta unta, etenkin kun ihmiset yleensä tulkitsevat tuollaisen lauseen siten, että olisi sanonut, että sekstailin kanssasi unessa. Yhdellä kertaa ihastuin uneni mieheen, tuossa unessa en nähnyt hänen kasvojaan, mutta työvaatteensa ja sain tietää nimen. Uni tuntui herätessä todella absurdilta, koska ajattelin, että kellään ei voi olla tuollaista nimeä. Kului pari kuukautta ja juttelin yhdessä globaalissa chatissa erään miehen kanssa. juttelumme kehkeytyi ystävyydeksi ja sitten ihastukseksi. tässä vaiheessa sain tietää hänen nimensä ja järkytyin, koska se oli aivansama kuin unessani. työasunsakin oli samanlainen kuin unessani. suhteemme ongelmaksi muodostui tuhansien kilometrien välimatka. En kuitenkaan missään vaiheessa hänen nimensä paljastumisen jälkeen ajatellut, että tämä on se elämäni kumppani, olen liian jalat maassa tyyppi sellaiseen, mutta olin äärettömän onnellinen, että sain tutustua häneen. Sitä ei voi koskaan tietää mitä tulevaisuuudessa tapahtuu, ehkä meistä tulee pari, ehkä ei. Siihen asti elän elämääni kuten tähänkin asti: ei voi jättää elämistään yhden unikortin varaan.
unessa voi myös kysyä että miksi olet unessani ja jos osaa herätessään muistaa unensa, voi sitä kautta saada paljon vinkkejä.
::Uskon, että jos unissamme tapaamiemme oikeiden ihmisten kanssa olisi tarkoitus solmia suhde, niin se sitten tapahtuu ilman mitään erityisempiä yrityksiä: yritän kai sanoa tässä jotain sellaista, että jos siinä on kohtaloa mukana, niin kohtalo myös järjestää tilanteen, jossa voitte tutustua ja ihastua. Siihen asti voi varmaan vaan ihmetellä, että miten tarkkoja unet joskus ovatkaan ja että miten vähän ihmiset ymmärtävätkään ihmisen mielestä ja sen toiminnasta. ::
Mitäs jos vain katselisit ja odottelisit tapahtuuko jotain?
Tylsä arkinen selitys voi olla se että arjen informaatiovirrasta on tarttunut piilotajuntaasi tällainen pieni fragmentti. Olet nähnyt naisen jossain pikku-uutisessa, esitteessä, tv:ssä, asiakastapaamisessa tms. mitä et muista. Mieti nyt, kuinka paljon informaatiota nykypäivän ihminen käsittelee päivän aikana.
Näin kerran unta miehestä nimeltä Bagdadin Janne. Tästä on aikaa 20 vuotta.
Luonnollinen selitys: olet kuin oletkin tavannut tai ainakin nähnyt jossain, mutta et tietoisesti muista, missä ja koska. Henkilö vain jotenkin painui alitajuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan nyt, että olet nähnyt enneunia eikä kyseenalaisteta tätä.
(Vähän ohis: itse olen nähnyt syntymättömiä lapsia, siis silloin kun kaverit ovat jo olleet raskaana mutta eivät ole vielä kertoneet asiasta; vauvauutinen on paljastettu parin viikon sisään näystä. Ja olen kirjoittanut unen ylös kuvailuineen, koska olen jo osannut odottaa jotain viestiä.)
Unissa on useammin seksiajatuksia ja tuntemuksia kuin valvetajunnassa. Kaipa sen unen tunnelmasta paistaa läpi, mistä on kyse. Unissa on enemmän tunnetta kuin rautatiekuulutuksissa.
Mitä ihmiset olette mieltä, pitäisikö minun yrittää ottaa häneen yhteyttä, joko suoraan kertoen motiivini, tai ehkä jollain tekosyyllä? Hän on töissä lakifirmassa ja hänen kaikki yhteystietonsa kuvan kera ovat ns. vapaasti tarjolla, eli sitä kautta voisi ehkä yrittää tunnustella muutenkin kuin täräyttämällä että "Moi, mä näin sut unessa, ja nyt haluan tietää että miks, oon kuolannut nyt sun whatsapp-kuvaa viikon ja tiedän milloin olet paikalla ja milloin ilmeisesti nukut mutta olen ihan normaali ja musta olis kiva tutustua lähemmin ja käydä joskus vaikka kahvilla".
Varmaan otettaisiin ilolla vastaan vai?
Joo pistä viestittäen niin ei kuihdu hyvä ketju heti alkuunsa. Tässähän on oikein sarja-ainesta, saadaan seurata monta päivää. Oletko muuten itse mies vai nainen?
Hämmentynyt mieshenkilö kirjoitti:
Mitä ihmiset olette mieltä, pitäisikö minun yrittää ottaa häneen yhteyttä, joko suoraan kertoen motiivini, tai ehkä jollain tekosyyllä? Hän on töissä lakifirmassa ja hänen kaikki yhteystietonsa kuvan kera ovat ns. vapaasti tarjolla, eli sitä kautta voisi ehkä yrittää tunnustella muutenkin kuin täräyttämällä että "Moi, mä näin sut unessa, ja nyt haluan tietää että miks, oon kuolannut nyt sun whatsapp-kuvaa viikon ja tiedän milloin olet paikalla ja milloin ilmeisesti nukut mutta olen ihan normaali ja musta olis kiva tutustua lähemmin ja käydä joskus vaikka kahvilla".
Varmaan otettaisiin ilolla vastaan vai?
selvitä onko hänellä instagram tai facebook-tili ja ala seuraamaan sitä ja kommentoimaan, mutta ei liikaa. (tai twitter-tili). Eiköhän se sillä sitten selviä ajan kanssa - varaudu käyttämään aikaa, älä ajattele, että saat vastaukse ensi viikolla tai ensi kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos vain katselisit ja odottelisit tapahtuuko jotain?
Tylsä arkinen selitys voi olla se että arjen informaatiovirrasta on tarttunut piilotajuntaasi tällainen pieni fragmentti. Olet nähnyt naisen jossain pikku-uutisessa, esitteessä, tv:ssä, asiakastapaamisessa tms. mitä et muista. Mieti nyt, kuinka paljon informaatiota nykypäivän ihminen käsittelee päivän aikana.
Luin jostain unia käsittelevästä artikkelista että ihminen ei pysty "luomaan" tai "kuvittelemaan" uniinsa kasvoja joita ei ole koskaan nähnyt tosielämässä, eli aina kun unessa näkyy ihmiskasvot, ne ovat joskus muistiin painuneet tosielämän kasvot.
Kaksoisliekki voi esiintyä unessa ennen kohtaamista.
Olen muutaman kerran nähnyt unta jostain ihmisestä, jota en ole tavannut, mutta herätessä muistaa kasvot hyvin ja mielessä on tosiaan käynyt että se ihminen on oikeasti jossain olemassa. Mutta miksi hän vieraili unessani? Ei tuo välttämättä tarkoita että naimissa olevan pitäisi jotain kontaktia ottaa. Minäkin olen naimisissa. Tuollaisen jälkeen rukoilen lyhyesti Jumalaa, joskos se ihminen tarvitsisi johonkin tilanteeseen jotain yliluonnollista apua, koska olen rukoileva ihminen ja mitä muuta minä voin tehdä. Se ihminen voi elää vaikka toisella puolella maapalloa.