Veronpalautus ja toimeentulotuki?
Olen ollut 2,5 vuotta työttömänä ja maksanut korvauksista ylimääräistä veroa ja saan 100 euroa palautuksia. Vähentääkö kela nyt toimeentulotukeani tuon verran?
Kommentit (24)
Voiko marraskuussa saada tt-tukea, jos joulukuussa on tulossa veronpalautuksia? Kelan virkailija väitti, että ei voi, koska heillä on tieto tulevasta veronpalautuksesta. En tiedä, mihin uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saa 15 e kk toimeentulotukea niin 100 e jaetaan seuraaville kuukausille 15 e per kuukausi. Silloin kannattaa jättää hakematta tukea joulu ja tammikuulle niin voittaa 70 euroa. Siitäkös tanttaraiset ovat pahoillaan ja lakimuutosta halutaan, että ei yhtään kymppiä jää joulupöytään leivottavaksi.
Kyllä ne "tanttaraiset" siellä tekevät kaikkensa ja ovat aina hyvillään, jos voivat tuen myöntää. Ei ole kyse siitä että etuuskäsittelijä nauraa pas*kasta naurua jos joku ei tukea saa.
Yllä olevat kommentit pitävät paikkansa. Yksin asuvalla 50e huomioidaan tuloksi ja toisen 50e saa pitää. Perhe saa pitää 100e ja yli sen menevä katsotaan tuloksi.
todellakin nauravat ja tanttaraisimmat päin naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko marraskuussa saada tt-tukea, jos joulukuussa on tulossa veronpalautuksia? Kelan virkailija väitti, että ei voi, koska heillä on tieto tulevasta veronpalautuksesta. En tiedä, mihin uskoa.
Kyllä voi. Sinun ei tarvitse liittää verotietoja marraskuun hakemukseen vaan joulukuun hakemukseen.
Mulle on käynyt jo kaksi kertaa niin, että vaikka joulukuussa huomioivat sen 50 euroa yli menevän osan, niin veronpalautusta ei oo vyörytetty enää seuraaville kuukausille. Tammikuussa oon hakenut tt:n vasta loppukuusta. Kyseessä ollut 400-500 euron palautukset. En tiedä, riippuuko käsittelijästä ja onnistuuko sama jatkossa.