Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö te virheitä töissänne? Minkälaisia? Kaipaan lohduttavaa tietoa siitä, että muutkin tekevät virheitä.

Vierailija
08.11.2018 |

Olen ollut vasta 4kk uudessa työssä, enkä luonnollisesti vielä tiedä kaikkia talon tapoja. Teen virheitä myös siksi, että uutta opeteltavaa tulee joka tuutista ja olen päivän päätteeksi todella väsynyt ihan henkisesti. En jaksa enää vastaanottaa uutta tietoa.

Olenko ainut? Oletteko te kaikki muut töissänne ylivertaisia, ette tee virheitä? Apea mieli.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olet ottanut vastaan työn, johon et ole kykeneväinen. 🙄 Sääliä et ansaitse.

Vierailija
2/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainakin useat lääkärit joilla olen käynyt on antaneet virheellisiä diagnooseja ja huonoa hoitoa joten kyllä muutkin tekee virheitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokailtu on koko 12-vuotisen työhistorian ajan, älä huoli! Minulle tyypillistä ovat huolimattomuusvirheet, melkein tulee mieleen onko minulla jonkinmoinen lukihäiriö kun menee niin helposti rivit ja numerot sekaisin. Teen tietotyötä.

Jotkut kollegat suhtautuvat mokiinsa karmealla itsekritiikillä, toiset hyväksyvät että aina roiskuu kun rapataan.

Vierailija
4/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo teen ja ole ollut paikassani kohta 10 vuotta. Kaikki niitä tekee, tunnustavat sitten tai eivät. Älä välitä v-ttupäistä jotka täälläkin aina pyrkivät mollaamaan ekana. Virheistä voi oppia.

Vierailija
5/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepä olet ottanut vastaan työn, johon et ole kykeneväinen. 🙄 Sääliä et ansaitse.

Kiitos, tämä auttoi.

ap

Vierailija
6/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikki tee virheitä. Pitää opetella olemaan vähemmän kriittinen itseään kohtaan ja antamaan anteeksi itselleen, muuten jää vellomaan kaikkiin pieniinkin asioihin.

Oon unohtanut mm. työpaikan avaimet vessaan. Tosin työpaikan sisällä, eli en siis millekään julkiselle paikalle. Sain huudot, koska siinä oli kulkuluvat ja rahaboksin avaimet samassa. Vitutti kyllä monta päivää, mutta näinpä nyt vaan kävi.

Vierailija
7/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tekevät virheitä ja niistä (toivottavasti oppii). 

"The only man who never makes a mistake is the man who never does anything."

Vierailija
8/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo teen ja ole ollut paikassani kohta 10 vuotta. Kaikki niitä tekee, tunnustavat sitten tai eivät. Älä välitä v-ttupäistä jotka täälläkin aina pyrkivät mollaamaan ekana. Virheistä voi oppia.

Juuri näin. Olen ollut työssäni n. 15 vuotta ja työkavereiden kanssa iltapäiväkahvilla aina vitsaillaan, että ei pitäis tehdä enää näin iltapäivästä mitään tarkkuutta vaativaa hommaa kun seuraavan aamun saa aloittaa korjaamalla edellisen iltapäivän mokat!

Ei todellakaan usein, mutta joskus :)

Vierailija
9/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ja kuulun vielä niihin joiden kohdalla se on raskauttavaa. Kultamunien virheille vain nauretaan iloisesti.

Vierailija
10/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltenopettaja, 3 kielen pätevyys erinomaisilla arvosanoilla. Eilen edistyneessä ryhmässä kyseltiin paljon sanoja enkä tiennyt niistä kolmea. Tai siis tiesin, ihan oikeasti omantuntoni kautta kyllä, mutta aivoissa löi täysin tyhjää. Ollut haipakka viikko lasten menojen suhteen eli mieli tosi kuormittunut ja flunssakin iskemässä päälle.

Silti nolottaa ihan kauheasti ja toivon vaan siinä ryhmässä onnistunutta seuraavaa tuntia. Opiskelijoille jaetaan kaiken huipuksi arviointilomakkeet.

Vierailija
11/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kaikki tee virheitä. Pitää opetella olemaan vähemmän kriittinen itseään kohtaan ja antamaan anteeksi itselleen, muuten jää vellomaan kaikkiin pieniinkin asioihin.

Oon unohtanut mm. työpaikan avaimet vessaan. Tosin työpaikan sisällä, eli en siis millekään julkiselle paikalle. Sain huudot, koska siinä oli kulkuluvat ja rahaboksin avaimet samassa. Vitutti kyllä monta päivää, mutta näinpä nyt vaan kävi.

Olisit hakenut ne sieltä pois...ei kai oman talon porukasta kukaan niitä pöllinyt?

Vierailija
12/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On virheitä ja Virheitä. 

Vierailija
13/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tekevät virheitä! Ne jotka väittävät etteivät tee, eivät myöskään opi virheistään, eli pysyvät iäti huonoimpina työntekijöinä.

Vierailija
14/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On virheitä ja Virheitä. 

No, minun virheeni tässä uudessa työssä ovat olleet lähinnä sellaisia, että olen päästänyt jonkun talossa työskentelevän henkilön lukollisen oven taakse, kun oikeasti täällä työskentelevillä henkilöillä on avaimet vain tasan niihin paikkoihin, joihin pitääkin päästä. Ja laitoin esimiehelle kuuluvan tärkeän paperin sellaiseen lokerikkoon, johon laitetaan kaikkien paperit muutenkin - jokaiselle omansa. Tuo paperi olisi pitänyt antaa henkilökohtaisesti, vaikka samanlaiset paperit muille talon sisällä voi laittaa lokerikkoon.

Ja olen sanonut, etten pysty tulostamaan jotain dokumenttia, vaikka myöhemmin on käynyt ilmi, että minulla on se järjestelmä koneessani, joka pystyy kyseisen dokumentin tulostamaan.

Eli asioita, jotka tiedän nyt, mutta jotka opitaan käytännössä ajan kanssa. Silti, harmittaa.

ap

Vierailija
15/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit hakenut ne sieltä pois...ei kai oman talon porukasta kukaan niitä pöllinyt?

Ei vaan joku löysi ja vei pomolle, olin siis tunnin lounaalla ja takaisin tullessani sain jälkkäriksi henkistä korvapuustia.

Vierailija
16/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tunaroinut vaikka kuinka monesti.

Itselle pahinta on, jos työpaikalla ei ole hyvä ilmapiiri. Niitä virheitä jotenkin pelkää jo ennestään, vaikka mitään ei ole vielä sattunut. Mitä enemmän stressaa, sitä enemmän tulee hutiloitua koska ajatukset pyörii omissa maailmoissaan.

Lähtisin miettimään kunnolla, että mikä näihin virheisiin on johtanut, miten niitä pystyisi ehkäisemään. Itsellä auttanut ns. pienet meditaatiohetket. (Ai nyt tuli virhe. No, ei voi mitään. Ei se korjaannu itkemällä tai syytöksillä. Rauhoitun ensin ja mietin miten virhe tai tilanne korjataan.)

Vierailija
17/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on duunissa sellainen motto, että ensimmäinen moka on aina erhe. Jos mokaa toisen kerran samasta asiasta, se on sitten vasta virhe.

Vierailija
18/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 17 vuotta työelämässä ja virheitä tulee joskus minullekin. Parasta on myöntää virhe ja miettiä, miten sen saisi korjattua. Pyydä myös esimieheltä lisää perehdytystä.

Vierailija
19/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt virheitä töissä ja teen varmasti jatkossakin. Harmittaahan se, mutta on inhimillistä kuitenkin.

Onneksi en ole aivokirurgi.

Vierailija
20/26 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity meihin meidän puolueessa ei muuta tehdäkkään kuin virheitä, mitään muuta ei tarvitse osata kuin opetella papukaijana toistamaan meillä on u nelma jargonia, niin olet jo puolueen ministeriainesta.

T: vihreät de röda

PS jos joskus syyllistyt, vaikka veronkiertoon, valehteluun, ilmaliikenteen häirintään tai h omo klubilla hillumiseen tai taksilla suhailuun ja korotettujen tukien nostoon väärän asuinpaikan perusteella tai  j unttien piikkiin suhailuun taksilla, niin ei meitä haittaa se on vaan plussaa meillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme