Teettekö te virheitä töissänne? Minkälaisia? Kaipaan lohduttavaa tietoa siitä, että muutkin tekevät virheitä.
Olen ollut vasta 4kk uudessa työssä, enkä luonnollisesti vielä tiedä kaikkia talon tapoja. Teen virheitä myös siksi, että uutta opeteltavaa tulee joka tuutista ja olen päivän päätteeksi todella väsynyt ihan henkisesti. En jaksa enää vastaanottaa uutta tietoa.
Olenko ainut? Oletteko te kaikki muut töissänne ylivertaisia, ette tee virheitä? Apea mieli.
Kommentit (26)
Turhana harmistut ap! Kaikille sattuu ja varsinkin uudessa työssä ei voikkaan olettaa että tietäisit ja osaisit heti kaiken. Kyllä myös työkavereiden ja työnantajan pitäisi tämä tiedostaa, ja perehdyttää myös uusi työntekijä tarpeen mukaisesti. Liian monessa paikassa uusi työntekijä vaan jätetään oman onnensa nojaan "selviytymään" ja itse miettimään ja virheiden kautta oppimaan talon tavat. Mielestäni tämä on sääli koska kunnon perehdytyksellä on etunsa myös työnantajalle. Eikä se ole kivaa titenkäään työntekijällekkään stressata asioita, joita ei voi osata kun kukaan ei ole kertonut tai näyttänyt. Ja lisäksi pieniä virheitä sattuu ihan pitempiaikaisillekkin työntekijöille. Minullakin tuppaa tulemaan huolellisuusvirheitä, etenkin kirjoitusvirheitä ja pieniä muita asioita joita joutuu vekslailla sitten edestakaisin. Jos jokaista virhettä jäisin harmittelemaan olisin jo burnoutin saanut ajat sitten. Vaikka onhan se ikävää, jos virheitä tulee jokapäivä ja niistä vielä tulee sanomistakin :( ei voi muuta kun koittaa oppia ja olla tarkempi, mutta silti niit virheitä aina tulee. Muista kuitenki, että niin kauan kun et ole vastuussa kenenkään turvallisuudesta ja hengestä, tai miljoonarahoista niin pienet virheet ei kaada maailmaa.
Oon tehnyt vaikka mitä virheitä ja osa on ollut tasoa "menetetäänköhän me tämä koko asiakas nyt?". Osa on esim. liian halpoja tarjouksia ja sitten tietty kirjoitusvirhe-tason moikia. En jaksa stressata pienemmistä, isommista kyllä pahoittelen ja kerron rehellisesti, että nytpä töpeksin ja kunnolla. Olen silti edennyt urallani.
Huomaan kyllä töissä myös, että milloin toiset niitä virheitään piilottelee, mutten siitäkään niin välitä. Ehkä heidän psyykkeelleen on parempi, jos kuvittelevat, ettei kukaan saa tietää.
Kannustan virheiden tekoon. Jos ei uskalla tehdä ikinä mitään uutta, niin pidemmän päälle voi käydä työ tylsäksi. Maailma ei kaadu juuri mihinkään. Mainittakoon, että haluaisin myös itse esimieheksi ja motivoida alaisiani kaikenlaisiin tehtäviin virheidenkin uhalla. Pysyy mieli virkeänä.
Viilaan juttuja loputtomiin ja kiukuttelen. T: perfektionisti
jep, niitä sattuu. Olen nyt ollut 5 vuotta tässä työssä ja viimeksi tänään vastasin väärään sähköpostiin. Eli kirjoitin toiselle ihan aiheen vierestä. Piti kirjoittaa toiselle. Hieman nauratti kun sähköpostissa tuli kysymysmerkkejä takaisin.
Älä huoli, jos niitä voi korjata, niin ei se ole paha. Olet vasta uusi, ja silloin et voi edes kaikkea tietää.
tsemppiä
Olen opettaja, joten minun täytyy olla virheetön. Ainakin jos vanhemmilta kysytään. Teinit ymmärtävät kyllä ihan hyvin unohtelevaa opea, joka ei saa aineita heti korjattua tai jolta pääsee joskus ärräpää.
Onkohan esimiehesi joku luonnevikainen, vai miten ihmeessä kiljuminen enää auttaa ku vahinko on jo tapahtunut?