Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä oikeasti laadukkaat lakanat?

Vierailija
08.11.2018 |

Mistä saan paksua ja hyvää puuvillaa olevia lakanoita? Finlaysonin ja Marimekon lakanat ovat liian ohutta kangasta. Esim. Finlaysonin aluslakanat eivät pysy kunnolla paikallaan, kun ovat niin ohuita.

Hentexillä oli ennen hyviä. Ei ole enää yhtä hyvää laatua ja hintakin noussut.

Citymarketin oman merkin aluslakana on karkea pinnaltaan.

Mistä saan yhtä hyviä lakanoita kuin munmoni 60-70-80-lukujen lakanat?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta kangasta ja ompele

Heti. Jos kerrot, mistä saan sen laadukkaan kankaan.

Tätini on entiseltä ammatiltaan ompelija. Päivittelee, miten huonolaatuisia on kankaat kangaskaupoissa nykyisin.

No etkö itse ole huomannut laadun

huonontamista kaikessa mahdollisessa?

Mitä uudempaa, sen huonompaa.

Vierailija
22/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://delfino.fi/

suomalainen huippulaatuisiin vuodevaatteisiin ja kylpyhuonetekstiileihin erikoistunut nettikauppa.

Kato oisko tuolla mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmannilta esim. Stocan oma merkki, perkaalipuuvillaa.

Vierailija
24/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka oli tosi hyvä vielä joskus 8 vuotta sitten. Uudemmat lakanat huonompia

Vierailija
25/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://delfino.fi/

suomalainen huippulaatuisiin vuodevaatteisiin ja kylpyhuonetekstiileihin erikoistunut nettikauppa.

Kato oisko tuolla mitään.

Näkemättä paha sanoa. Taidan laittaa sähköpostia ja kysyä, mitä he suosittelee.

Vierailija
26/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä lankalukua (threat count) kannattaa myös seurata. Suomessa useimmissa on surkeat 200-300 ja se on aikas vähän. The White Companylla on paljon lakanoita joissa lankaluku on jopa 1000. Lankaluku ei tietysti automaattisesti lisää lakanan paksuutta sillä lanka voi olla laadukkaissa lakanoissa hyvin ohutta, mutta jos lankaluku on korkea on kudos erittäin tiivistä ja kyllä se paremmalta vaikuttaa kuin harvaan kudottu Finlaysonin lakana TC 200 luvulla. Niistähän näkee melkeinpä läpi. 

Täytyykö nyt sitten lakanatkin tilata ulkomailta? No, jos tuo liike toimittaa Suomeen, niin mikä noista aluslakanoista nyt sitten on hyvä?

Kyllä se vain niin on, että korkean lankaluvun lakanoita ei Suomessa paljoa näe. Etsitty on. Itse en ole tuolta White Companysta tilannut, mutta tuttavat ovat. Ajattelin itse kokeilla tilaamalla jonkun lakanan jossa 500-800 lankaluku ja katsoa sitten miltä vaikuttaa. Jos hyvältä, tilaan lisää. Egyptin puuvilla on yleensä myös laadukkaampaa, sitäkin White Companyssa on. Kannattaa odotta aleja tai Black Fridayta, niin säästää kokeiluissa :) .

Vierailija
27/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockan Perkaalipuuvilla on nykyisin surkaa, lankaluku taisi olla 200. 

Vierailija
28/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen firma: https://www.fullmoon.fi

Erittäin hyviä ja tiiviitä lakanoita, jotka kestävät pitkään siistinä. Meillä on ollut näitä jo vuosia. Maksavat tietysti heikkolaatuisia enemmän.

Vierailija
29/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peräkaalipuuvillaa?

Vierailija
30/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stockan Perkaalipuuvilla on nykyisin surkaa, lankaluku taisi olla 200. 

Mikä noista nyt lukua ottamaan.

Vierailija
31/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotexin perkaalilakanat täyttävät vaatimukset.

Vierailija
32/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että osataan tehdä lakanoiden ostosta hankalaa. 

Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan!

Vierailija
33/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka oli tosi hyvä vielä joskus 8 vuotta sitten. Uudemmat lakanat huonompia

Mulla nuo ovat kyllä kestäneet. Finlaysonit repeilevät alta aikayksikön vaikka lakanoiden päällä ainoastaan nukutaan:)

Vierailija
34/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä lankalukua (threat count) kannattaa myös seurata. Suomessa useimmissa on surkeat 200-300 ja se on aikas vähän. The White Companylla on paljon lakanoita joissa lankaluku on jopa 1000. Lankaluku ei tietysti automaattisesti lisää lakanan paksuutta sillä lanka voi olla laadukkaissa lakanoissa hyvin ohutta, mutta jos lankaluku on korkea on kudos erittäin tiivistä ja kyllä se paremmalta vaikuttaa kuin harvaan kudottu Finlaysonin lakana TC 200 luvulla. Niistähän näkee melkeinpä läpi. 

threat count 😂😂😂

Vierailija
35/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin etsinyt lakanoita, jotka kestävät hyvin eivätkä rullaannu. Hankin jopa kirpputorilta paksuja, vanhoja lakanoita, mutta ne olivat ehkä antiikkia ja kuluivat käytössä puhki alle vuodessa. Stockmannin perkaalilakana on paras, mutta todella ohut. Sellaisen ostin noin 6 vuotta sitten ja se on edelleen käytössä. Lahjaksi saatu Anno-lakana kului rikki jo aikoja sitten ja Finlaysonit on hyvin huonoja nykyään. Aivan eri laatua kuin ennen.

Mikä hienosteluketju tämä muka on. Itse olen ex-rouva ja pienituloinen. Ei todellakaan kiinnosta ostaa lötköjä, läpinäkyviä lakanoita aina parin vuoden välein. Äidilläni olleet 1960-luvun paksut, hyvät lakanat säilyivät meidän kotonamme koko lapsuuteni ajan ja sain pois muuttaessani pari mukaankin, ne kestivät todella kauan, 40 - 50 vuotta!  Ja olivat hyviä ja kauniita. Siksipä olenkin joutunut ostamaan uusia aika vähän ja olen ollut todella pettynyt.

Kangaskauppojen laatu on huonoa näissäkin. Monissa hotelleissa olen ihastellut lakanoita, kuinka erilaisia ovat kuin kaupoissa myytävät. Ne joutuvat kai kovaan käyttöönkin. Saisikohan sellaisia jostain? Fullmoonin nettisivuilla ei muuten puhuta kankaan laadusta mitään tarkkaa, sanotaan vain että hyvää... Ei oikein vakuuta! Onko ne oikeasti paksumpia/tiiviimpiä kuin esim. Finlaysonin harsot? Näytepalako pitää tilata, että saa tietoa.

Vierailija
36/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja White company: peruslakana parisänkyyn vähän paksumpana alk. 176 e...  Hei oikeesti? Jospa saisi vaikka pari hotellilakanaa jostain, maksaisko satoja euroja?

Vierailija
37/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt Ikean valkoisia puuvillaisia lakanoita ja ollut ihan tyytyväinen. Varsinkin valkoiset paripeiton pussilakanat ovat kestäneet priimana ja meillä käytetään samoja lakanoita koko ajan - koneeseen, kuivaajaan, takaisin sänkyyn. Aluslakanakin on varmaan viisi vuotta vanha, pussilakanan ostin noin kymmenen vuotta sitten.

Vierailija
38/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti ihmettelen tätä. Mulla on jotkut Anttilasta ostetut Karvis-lakanat 1980-luvulta. Ruotsalaiset. Taatusti ei ole olleet kalliit. Ja ne on paljon parempaa laatua kuin mikään, mitä nyt on kaupoissa tarjolla.

Ihan huijausta tämä nykyinen huoli kulutuksesta ja ilmastonmuutoksesta. Jos oikeasti tehtäisiin yhtä hyviä tuotteita kuin ennen, että lakanatkin kestäisi laadukkaina vuosikymneniä, ei olisi mitään kerskakulutusongelmaa.

Täysin samaa mieltä.

Minulla on käytössä 70-luvulla HobbyHallista tilattuja lakanoita ja ovat vieläkin ahkeran käytön ja pesujen jälkeen paremmassa kunnossa kuin vasta ostamani FinnLaysonin rätit.

Vierailija
39/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raumalla firma nimeltä Vormu, nettikauppa löytyy myös. Itse en käytä enää muita.

Vierailija
40/48 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Ikean pussilakanat kuluneet puhki alle 5 vuodessa, vaikka ei käytetä koko aikaa samoja, ei kuivata koneella eikä käsitellä muutenkaan muuta kuin pesemällä ja nukkumalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi