joululahja toiveet 2018
eli siis joulu on kohta enkä tiedä mitä toivois, ideoita tai omia toiveita?
Kommentit (85)
Tai oikeastaan lahja kortin sisustus juliste kauppaan
Saan viettää aikaa ihanan mieheni kanssa. Aikuiset lapset tulevat käymään. Syömme, juomme ja pelaamme jotain lautapelejä. En tarvitse muuta.
Vierailija kirjoitti:
Saan viettää aikaa ihanan mieheni kanssa. Aikuiset lapset tulevat käymään. Syömme, juomme ja pelaamme jotain lautapelejä. En tarvitse muuta.
Ovatko teidän yhteisiä lapsianne?
Mieheltä pyysin tulevalle kissalle pedin ja äidiltä villasukkia. Itse taas ostin/ostan itselleni joululahjaksi lumenen joulukalenterin ja ehkä jonkun kivan neuleen tai aamutakin 😊 pidän enemmän lahjojen antamisesta kuin saamisesta mutta villasukat on poikkeus kun itsellä ei taito riitä ja äiti kutoo tottakai parhaat sukat! ❤
Vierailija kirjoitti:
Suklaa rasia jäätelö auto poni elo kuva lippu tanko
Kui vaikeeta voi olla kirjottaa yhdyssanat oikee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan sulle lahjaksi oikein kirjoitus oppaan, josta voit harjoitella yhdys sanojen oikeaa kirjoitus asua.
Oikeinkirjoitusopas, yhdyssanojen & kirjoitusasua…
Ruosu kirjoitti:
Päätoiveeni on, että suomalaiset rupeaisivat kirjoittamaan yhdyssanat yhteen eikä erikseen.
Sivutoiveena on, että ihmiset opettelisivat lienee-verbin* käytön, ettei enää tarvitsisi nähdä kammottavia lauserakenteita, joissa se esiintyy aivan väärällä tavalla.
Voisiko kiltti Joulupukki täyttää toiveeni?
* lienee (vaill.) käytössä vain aktiivin potentiaalissa olla-verbin asemesta ja kaikkien verbien potentiaalin perfektin apuverbinä: on (olet jne.) luultavasti, kai, ehkä; vrt. lie. Asia lienee selvä. Lienette kanssani samaa mieltä. Lienet kuullut, että - -. Moista ei liene ennen nähty. Hän lienee on sairas pitää olla: hän lienee sairas. He lienee tiesivät [pitää olla: lienevät tienneet, kai tiesivät] asiasta.
Sana on taipumaton tai vaillinaisesti taipuva.
Minulla on aivan sama toive! Vaikka jo luulinkin, että tämä ketju on samankaltainen hulvattomasti kieli poskella -ketju kuin jauhenlihan pesu -ketju, kun niin monessa toiveissa on erotettu yhdyssanojen osat toisistaan ihan kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Toi lipputanko on aika jännä toive...
Että yksikään lapsen kanssa joulua viettävä vanhempi/muu henkilö ei olisi humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on varmaa hamina laine
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä saisi ainakin näyttävän paketin, etenkin jos paketoi niin, ettei heti arvaa mitä siellä on.
Olen varmaan viimeiset 10 vuotta toivonut lahjaksi matkaa, ei ole vielä tärpännyt. Olen itse ostanut ja maksanut perheemme kaikki matkat ja ihan nyt täysin itsekkäästi toivoen olisi kivaa saada kerrankin jonkun muun maksama matka.
Mä en toivo mitään. En hurskastele mutta minulla on jo kaikkea mitä tarvitsen, ostan sitä mukaa kun tulee tarve. Kunhan lapset saa kivan joulun, riittää minulle. Toki jos joku väkisin jotain haluaisi minulle antaa, toivoisin jotain itseleivottua. Tuntuu että joulun aika menee kaikkea touhutessa niin leipominen aina jää.
Aii...tanko..khm oke mut siis tiedät hän paljon se maksaa..
Jos joku miettii mitä antaa pienituloiselle, niin minulla on kokemusasiantuntijana ideoita. Eli näitä minä toivoisin:
-Alulakanat ja pussilakanat, ihan sama minkä näköisiä, kun meillä on vain muutama pari kierrossa ja nykylaatuiset kuluu äkkiä puhki. Tämä on ihan ykköstoive jos esineitä miettii.
-Käsipyyhkeet ja kylpypyyhkeet, sama homma kuin lakanoissa. Käsipyyhkeet kuluu nopsempaa käytössä.
-Itse leivottua; keksejä, leipää yms. Tämä on muuten ykköstoiveena. Ihana idea että toinen on tehnyt itse jotain. :) (tämä siis jos tietää toisen hygieeniseksi leipojaksi)
-Ruoka-aineita; teetä, mausteita (varsinkin ihana jos itse kasvattamia yrttejä!), hunajaa, kahvia, suklaata (parjatut konvehtit jemmataan meillä niin että niistä voi ilahtua vielä kesälläkin) jne.
-Hygieniatuotteita; neste- ja palasaippuaa ja shampoita. Meillä ei ole niin väliä millaisia ovat, kun kuluu käytössä kuitenkin. Mutta ehkä jos ei ole varma, niin allergia- ja astmaliiton-merkillä varustetut hajusteettomat tuotteet luulisi olevan sellaisia jotka käy monelle.
-Pesuaineet ja siivousvälineet; näitäkin kuluu käytössä, niin ilahtuisin kyllä esim yleispesuaineesta ja jostain rätistä siihen kylkeen. Niin hölmöltä kuin kuulostaakin.
-Lahjakortit; ruokakauppaan, kampaajalle (normaalisti leikkaan itse hiukset), hierontaan (olisi tosi luksus, en ole koskaan käynyt) yms. Eikä minusta summan tarvitse olla edes kuin 5€ johonkin ruokakauppaankin, sekin on jo paljon.
-Omat lahjakortit; eli jotain mitä voi tehdä toisen puolesta. Mies antoi viimevuonna minulle lahjakortit, joissa oli siivousta ja hierontaa ym, ja oli ihan paras lahja.
-Perus tuikkukynttilät. Näin pimeän aikaan tulee poltettua paljon, joten ei olisi pahitteeksi. Isompia kynttilöitä en osaa polttaa.
Muuten en tavaroita kaipaa, mutta nuo herkästi loppuun kuluvat on kyllä toivottuja. Noudatan myös itse hieman listaani lähisukulaisten (myös vähävaraisia) kanssa, ja lahjoitan heille itse leipomiani asioita joista tiedän heidän pitävän. :)
Olisi kiva jos laittaisitte tänne lisää, niin saisi jotain ideaa mitä muuta hankkia lahjaksi.
Michelle Obaman kirjan haluisin.
Toine toive olisi se, että minut vapautettaisiin kokonaan joululahjojen ostamisesta, koska järjestän perinteiseen tapaan lähisuvun joulujuhlat meillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku miettii mitä antaa pienituloiselle, niin minulla on kokemusasiantuntijana ideoita. Eli näitä minä toivoisin:
-Alulakanat ja pussilakanat, ihan sama minkä näköisiä, kun meillä on vain muutama pari kierrossa ja nykylaatuiset kuluu äkkiä puhki. Tämä on ihan ykköstoive jos esineitä miettii.
-Käsipyyhkeet ja kylpypyyhkeet, sama homma kuin lakanoissa. Käsipyyhkeet kuluu nopsempaa käytössä.
-Itse leivottua; keksejä, leipää yms. Tämä on muuten ykköstoiveena. Ihana idea että toinen on tehnyt itse jotain. :) (tämä siis jos tietää toisen hygieeniseksi leipojaksi)
-Ruoka-aineita; teetä, mausteita (varsinkin ihana jos itse kasvattamia yrttejä!), hunajaa, kahvia, suklaata (parjatut konvehtit jemmataan meillä niin että niistä voi ilahtua vielä kesälläkin) jne.
-Hygieniatuotteita; neste- ja palasaippuaa ja shampoita. Meillä ei ole niin väliä millaisia ovat, kun kuluu käytössä kuitenkin. Mutta ehkä jos ei ole varma, niin allergia- ja astmaliiton-merkillä varustetut hajusteettomat tuotteet luulisi olevan sellaisia jotka käy monelle.
-Pesuaineet ja siivousvälineet; näitäkin kuluu käytössä, niin ilahtuisin kyllä esim yleispesuaineesta ja jostain rätistä siihen kylkeen. Niin hölmöltä kuin kuulostaakin.
-Lahjakortit; ruokakauppaan, kampaajalle (normaalisti leikkaan itse hiukset), hierontaan (olisi tosi luksus, en ole koskaan käynyt) yms. Eikä minusta summan tarvitse olla edes kuin 5€ johonkin ruokakauppaankin, sekin on jo paljon.
-Omat lahjakortit; eli jotain mitä voi tehdä toisen puolesta. Mies antoi viimevuonna minulle lahjakortit, joissa oli siivousta ja hierontaa ym, ja oli ihan paras lahja.
-Perus tuikkukynttilät. Näin pimeän aikaan tulee poltettua paljon, joten ei olisi pahitteeksi. Isompia kynttilöitä en osaa polttaa.
Muuten en tavaroita kaipaa, mutta nuo herkästi loppuun kuluvat on kyllä toivottuja. Noudatan myös itse hieman listaani lähisukulaisten (myös vähävaraisia) kanssa, ja lahjoitan heille itse leipomiani asioita joista tiedän heidän pitävän. :)
Olisi kiva jos laittaisitte tänne lisää, niin saisi jotain ideaa mitä muuta hankkia lahjaksi.
Tää on hyvä lista. Toivottavasti saat edes jotain listalta.
Luku lanppu, selluliitti voide, seinä kalenteri, suklaa rasia, paistin pannu, korva korut, sisustus juliste