Auttakaa keksimään vegaaninen ja gluteeniton tarjottava n. eurolla!
Tilanne on seuraava: Saan viikonloppuna vieraan kylään, eikä minulla ole rahaa, kuin jokuinen sentti lompakossa! Mieluiten jotain makeaa tarjottavaa kahvin/teen kanssa tarjottavaksi pitäisi keksiä...noloa olisi tarjota pelkkää kahvia vieraalle tai paljastaa että olen ihan PA.
Kommentit (57)
Käy keräämässä vähän pulloja AVlla roikkumisen sijaan ja ongelma ratkeaa.
Pieni satsi gluteenittomia muffineja perunajauhosta jota sulla on kaapissa. Reseptejä on netti täynnä.
Uunibanaani, ehkä sul kotona kanelia ja sokeria ehkä siirappia.
Vajaalla3€ saa gluteenittomia keksejä esim. Pirkka. Pulloilla saa pari euroa kerätttyä jos ei ihan metsässä asu.
Huokaus. Tämä ei ole Ap.n vika mutta huomaan taas ajattelevani, että yksi syy, miksi uskoakseni minut on saatettu tai saatetaan varmaan ehkä edelleenkin jättää kutsumatta on se, että minut koetaan hankalana tai ainakin haastavana, koska sairauteni rajoittaa omaa ruokavaliotani ja siten sitä, mitä minulle voi tarjota. - Monesti olen itse tarjoutunut ottamaan omat eväät mukaan, jos vain olen muuten ollut kutsuttu ja tervetullut. - Ikään kuin jokaiseen tilaisuuteen olisin menossa syömään, enkä esimerkiksi juhlimaan tai iloitsemaan ja ottamaan osaa, niinkuin moni muu tekee kai ensi-sijaisesti tekisi..
Ostin eilen kaksi pienehköä kurkkua ja maksoivat n. 1€/kpl. Hyvän makuisia joten sanon: kurkku.
Riisikakkuja (jotain halpoja voisi saada eurolla)
Semperin gluteenittomista kekseistä ainakin osa on vegaanisia. Maksaa kyllä muutaman euron. Niitä olen nähnyt meidän lähi alepassakin.
Tummaa suklaata Lidlistä. Edullista myös Rainbow'lla.
On tosi kivaa, että ajattelet tarjoavasi jotain ruokavaliot huomioivaa vaikka olet itse rahaton, todella huomaavaista sinulta! Tuo uunibanaani kuulostaa hyvältä, usein löytyy banaaneja euron kilohintaan eli pari ei silloin paljoa maksa. Päälle hunajaa, siirappia tai vaikka sokeria/kanelia, mitä sattuu kotoa löytymään, tai irtokarkkihyllystä voi ostaa pari suklaakonvehtia tai jonkun muun edullisen suklaapatukan.
Vierailija kirjoitti:
Huokaus. Tämä ei ole Ap.n vika mutta huomaan taas ajattelevani, että yksi syy, miksi uskoakseni minut on saatettu tai saatetaan varmaan ehkä edelleenkin jättää kutsumatta on se, että minut koetaan hankalana tai ainakin haastavana, koska sairauteni rajoittaa omaa ruokavaliotani ja siten sitä, mitä minulle voi tarjota. - Monesti olen itse tarjoutunut ottamaan omat eväät mukaan, jos vain olen muuten ollut kutsuttu ja tervetullut. - Ikään kuin jokaiseen tilaisuuteen olisin menossa syömään, enkä esimerkiksi juhlimaan tai iloitsemaan ja ottamaan osaa, niinkuin moni muu tekee kai ensi-sijaisesti tekisi..
Itse ostin kerran gluteenitonta kahvipullaa mukaani vierailulle tuliaisina kun en halunnut olla hankala vieras erikoisruokavalion takia mutta sainkin asunnon emännältä ivallista kuittia että toin omat eväät mukanani. Ei tainnu ollu tuliaiset tuttuja siinä talossa. Enkä toiste vie.
Vierailija kirjoitti:
Mä just juttelin tästä asiasta eilen ystäväni kanssa jolla on keliakia ja "muutama" allergia. Ens viikonloppuna pidän 30v synttärit ja tarjottavia mietittiin yhdessä. Mulle hän sanoi suoraan että hän tuo omat eväät mukanaan kun tulee illanistujaisiin, eikä hän ole tulossa syömään vaan viettämään aikaa ystävien kanssa ja mulle se asia on ok, ettei mun tartte miettiä hänelle erikseen jotain tarjottavaa. Mutta sitten nämä hänen ei niin läheiset kaverit/sukulaiset eivät voi hyväksyä sitä että hänellä on omat eväät ja väkisten tekevät/ostavat erilliset syötävät, ollakseen "parempia" emäntiä/isäntiä. Ja usein tarjottavat eivät kuitenkaan ole hänelle sopivia allergioiden takia vaikka keliakia olisi huomioitu. Se tilanne sitten vasta kiusallinen onkin molemmille osapuolille.
Hedelmä. Mitä noloa siinä on että on PA. Ei mitään, varsinkaan jos on noin rajoitteisesta vieraasta kyse?