Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa keksimään vegaaninen ja gluteeniton tarjottava n. eurolla!

Vierailija
07.11.2018 |

Tilanne on seuraava: Saan viikonloppuna vieraan kylään, eikä minulla ole rahaa, kuin jokuinen sentti lompakossa! Mieluiten jotain makeaa tarjottavaa kahvin/teen kanssa tarjottavaksi pitäisi keksiä...noloa olisi tarjota pelkkää kahvia vieraalle tai paljastaa että olen ihan PA.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeniton vegaani saa mun puolestani tuoda omat safkat tai purra kynsiään.

Teen hedelmäsalaatin ja sillä hyvä.

Gluteeniton leivonta vaatii vähintään 5 ainesta, josta normaali ihminen ei tiedä kuuluvatko ne kasvikuntaan, kemian labraan vai minne.

Niillä ei tee yhtään mitään kun ongelmavieras on poistunut. Kalliitakin ne ovat.

Itselläni on ruokarajoituksia sairauden takia.

Se tarkoittaa sitä, että pidän omia eväitä mukana, ja kerron sen etukäteen. Ei tule mieleenkään edellyttää, että joku leipoo mua varten jotain extraa mistä syön yhden palan.

Tämä on myös mun etu: liian monta kertaa olen jäänyt ilman syömistä, kun rajoituksiani ei ole noudatettu vaikka ne on olleet tiedossa.

(Kai sä nyt voit vähän maistaa....)

Vegaanius on silkkaa oikuttelua.

Se on oma valinta, jonka tehnyt tietää hyvin, että kakkuja ei sitten ole.

Vierailija
42/57 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persimonit on tosi hyviä nyt.

Yksi tai kaksi persimonia siivuiksi lautaselle, on kauniskin tarjottava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks joku edes alkaa vegaaniksi...

Sano yksikin hyvä syy, miksei alkaisi?

Koska on vaivaksi kaikille.

Tyypillistä itsekkyyttä. Oma laiskuus ja makumieltymykset estää itseään ryhtymästä samaan ja sen sijaan että kunnioittaisi toisen vakaumusta, niin pitää tätä vaivana muille ja itselleen. eikö edes hävetä?

Vierailija
44/57 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kaikki vegaanieinekset  ja aitojen  ruokien jäljitelmäkorvikkeet.Kuvottavaa.

ohis

Mä kans ihmettelen näitä säälittäviä leipomuksia, joita yritetään saada kasaan ilman oikeita aineksia.

Olen joskus ajatellut kokeilla, mutta hyydyn jonkun stevian tai apinanleipäpuujauheen kohdalla. Viikunoita ja banaanejakaan ei ole joten antaa olla. Yksinkertaisenkin kakun tekemiseen tarvitaan vähintään 15 ainesta joista kymmentä ei ole.

Jos ei halua käyttää leivonta.aineita, niin mikä pakko on sitten leipoa? Eikö voi todeta että olen valinnut elämän johon ei kakut kuulu?

Vierailija
45/57 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha.

Vierailija
46/57 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni satsi gluteenittomia muffineja perunajauhosta jota sulla on kaapissa. Reseptejä on netti täynnä.

Pelkästä perunajauhosta?

Ja ne on muffinsseja.

Vierailija
47/57 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kaikki vegaanieinekset  ja aitojen  ruokien jäljitelmäkorvikkeet.Kuvottavaa.

ohis

Mä kans ihmettelen näitä säälittäviä leipomuksia, joita yritetään saada kasaan ilman oikeita aineksia.

Olen joskus ajatellut kokeilla, mutta hyydyn jonkun stevian tai apinanleipäpuujauheen kohdalla. Viikunoita ja banaanejakaan ei ole joten antaa olla. Yksinkertaisenkin kakun tekemiseen tarvitaan vähintään 15 ainesta joista kymmentä ei ole.

Jos ei halua käyttää leivonta.aineita, niin mikä pakko on sitten leipoa? Eikö voi todeta että olen valinnut elämän johon ei kakut kuulu?

Jaa... Mä olen kyllä tehnyt ihan oikeita leivoksia (mokkapaloja, muffinsseja, täytekakkua, suklaakakkua, brownieita noin esimerkiksi) ihan ilman eläinperäisiä aineita ja niitä stevioita ja apinanleipäpuujauheita. Joko olet asennevammainen tai sitten olet vaan onnistunut löytämään ne kaikista erikoisimmat ja monimutkaisimmat ohjeet kaikkeen.

Vierailija
48/57 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeripala...

Tai banaani.

Vierailija
49/57 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska on vaivaksi kaikille.

Tyypillistä itsekkyyttä. Oma laiskuus ja makumieltymykset estää itseään ryhtymästä samaan ja sen sijaan että kunnioittaisi toisen vakaumusta, niin pitää tätä vaivana muille ja itselleen. eikö edes hävetä?

Mikä ihmeen Eikö hävetä -trolli täällä vouhkaa tänään joka ketjussa?!

Kuule ei hävetä!

Vierailija
50/57 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosi kivaa, että ajattelet tarjoavasi jotain ruokavaliot huomioivaa vaikka olet itse rahaton, todella huomaavaista sinulta! Tuo uunibanaani kuulostaa hyvältä, usein löytyy banaaneja euron kilohintaan eli pari ei silloin paljoa maksa. Päälle hunajaa, siirappia tai vaikka sokeria/kanelia, mitä sattuu kotoa löytymään, tai irtokarkkihyllystä voi ostaa pari suklaakonvehtia tai jonkun muun edullisen suklaapatukan.

Vegaanit eivät käytä hunajaa, koska se on eläinperäistä/eläinten ravinnon riistoa.

Vierailija
51/57 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurakeksejä mikäli gluteeniton henkilö ei ole herkkä kauralle. Maidoton voipaketti lidlistä n. 40 senttiä, kaurahiutaleita ja sokeria... Tai sitten kuppikakkuja sokeri, margariini, vehnäjauho ja vaikka kaakaojauhe. Riippuu mitä sulta löytynee kaapista.

Nuo marengit kuulosti kyllä hyvältä!

Vierailija
52/57 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän! Saat amppari, leppis, koppis tai murkku mehujäät :)

Vierailija
53/57 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurakeksejä mikäli gluteeniton henkilö ei ole herkkä kauralle. Maidoton voipaketti lidlistä n. 40 senttiä, kaurahiutaleita ja sokeria... Tai sitten kuppikakkuja sokeri, margariini, vehnäjauho ja vaikka kaakaojauhe. Riippuu mitä sulta löytynee kaapista.

Nuo marengit kuulosti kyllä hyvältä!

Ei ole gluteeniton.

Vierailija
54/57 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boström gluteeniton mutakakku. Kaksi pientä (ja ihan hyvän makuista) kakkua maksaa euron.

Vierailija
55/57 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boström gluteeniton mutakakku. Kaksi pientä (ja ihan hyvän makuista) kakkua maksaa euron.

Oisko kumminkin kananmunaa niissäkin?

Vierailija
56/57 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyt herneet

Vierailija
57/57 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä kiisseli marjoista, hedelmistä tms, jos sulla sattuu olemaan. Päälle vegaanille sopivaa kermaketta, jugurttia tms. Tarjolla nätissä kulhossa tai lasissa.

Kuivattuja hedelmiä tai pähkinöitä. (Tarkista, että millä makeutettu ja että onko käytetty jotain tärkkelyksiä.) Tai tuoreita nätisti pilkottuna.

Popparit itse siemenistä. Jotkut perunalastut voi sopia kaikkiin kriteereihin.

Gluteenittomia ja vegaanisia karkkejakin on. Saattaa löytyä jokin vähällä rahalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme