Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennustesti – paljonko saat pisteitä?

13 pistettä
07.11.2018 |

Tein juuri ilmaisen masennustestin netissä:
https://masennustesti.fi

Sain tulokseksi 13 pistettä. Testin ohjesivulla sanotaan, että testitulos ei ole diagnoosi, mutta että "vähintään 12 pistettä saavista noin puolella diagnosoidaan masennus."

Kieltämättä viime aikoina on ollut hieman raskasta, mutta en osaa sanoa onko kyse masennuksesta... tuntuu vaikealta myöntää, että olisin masentunut.

Minkälaisiä tuloksia te saatte? Mitä te tekisitte, jos olisitte minä?

Kiitos!

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 pistettä. Jotenkin elämänilo ja kiinnostus asioihin/ihmisiin on täysin kateissa. Työni suoritan aina hammasta purren, mutta loput ajasta täysin vetämätön olo. Huomaan nykyisin että päähän juolahtaa itsemurha ajatuksia lähes päivittäin. M30

Vierailija
42/66 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite sain 26 ja nyt oon vaan surullinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.

Itse jäin vain useammassa kohdassa kaipaamaan vaihtoehtoa "muutamana päivänä", nyt jouduin vastaamaan väärin valitsemalla "ei ollenkaan" tai "useana päivänä".

Vierailija
44/66 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 pistettä. Tosin en välttämättä ihan pitänyt testin vastausvaihtoehtojen asettelua järkevänä, "ei ollenkaan" ja "useina päivinä" vaihtoehtojen välillä on aika paljon. Muutamaan kohtaan olisin voinut vastata tyyliin "vähäisesti", mutta ei todellakaan useina päivinä.

Mulla on diagnosoitu kyllä vaikea masennus, mutta oon päässyt siitä aika hyvin pinnalle onneksi nyt viime aikoina.

Vierailija
45/66 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

18

Vierailija
46/66 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

27 pistettä.

Beckin masennustesti on kattavampi, ja se on se mitä mm. terveydenhuollossa käytetään diagnoosin varmistamiseen ja voinnin seuraamiseen. Se löytyy täältä http://www.terveysportti.fi/xmedia/pgr/100.012.html. Suomenkielinen ja ilmainen myös.

Ap:n testistä sain 9,mutta tuosta beckin testistä tuli 34. En ole lainkaan yllättynyt, tiedän etten ole ennallani ja olen masentunut. Ja mies ei ymmärrä minua, käskee vain tekemään ja "kyllä se siitä." Uhkaa jo erolla kun ei jaksa katsoa mua "naama norsunvitulla."

Tämä Beckin testi on minusta aika erikoinen, kun siinä monesti verrataan menneeseen, eli ikäänkuin oletetaan että jokaisella on joku normaali pohjataso tiedossa johon verrata milloin mitäkin. Luulen että pitkään masentunut voi helposti saada pienemmän tuloksen kuin olisi aihetta.

Vierailija
47/66 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 piste. :) Olen tyytyväinen elämääni. 

Vierailija
48/66 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, keskivaikea masennus. En yllättynyt

N19

Vierailija
49/66 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 pistettä. 

Samanlaisena jatkunut vuosia.

Ei ole diagnosoitu masennusta, mutta on siitä puhetta vähän ollut kun olen käynyt psykologin luona jokusen kerran. 

Vierailija
50/66 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 pistettä. Olen nykyään varsin tyytyväinen elämääni, mitä nyt tahdon vähän aamulla liian varhain heräillä ja sitä myötä olla väsynyt - liittyisikö vaihdevuosiin. Olen vaikean synnytyksen jälkeisen masennuksen läpikäynyt 2000-luvun alkupuolella.

Vierailija
51/66 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

27 pistettä.

Beckin masennustesti on kattavampi, ja se on se mitä mm. terveydenhuollossa käytetään diagnoosin varmistamiseen ja voinnin seuraamiseen. Se löytyy täältä http://www.terveysportti.fi/xmedia/pgr/100.012.html. Suomenkielinen ja ilmainen myös.

Ap:n testistä sain 9,mutta tuosta beckin testistä tuli 34. En ole lainkaan yllättynyt, tiedän etten ole ennallani ja olen masentunut. Ja mies ei ymmärrä minua, käskee vain tekemään ja "kyllä se siitä." Uhkaa jo erolla kun ei jaksa katsoa mua "naama norsunvitulla."

Tämä Beckin testi on minusta aika erikoinen, kun siinä monesti verrataan menneeseen, eli ikäänkuin oletetaan että jokaisella on joku normaali pohjataso tiedossa johon verrata milloin mitäkin. Luulen että pitkään masentunut voi helposti saada pienemmän tuloksen kuin olisi aihetta.

Lisäksi Beckin testissä oletataan, että masentunut laihtuu aina, vaikka masennus voi aiheuttaa myös ylensyöntiä ja lihomista.

Vierailija
52/66 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 pistettä, mutta en silti koe olevani masentunut.

53/66 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo testinkin mukaan olen vaikeasti masentunut. En aio tehdä asialle mitään.

Vierailija
54/66 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 pistettä ja nekin huonosta unesta! Olen aina onnellinen, vaikka ehkä ei pitäisi....

Vierailija
55/66 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 pistettä. On iso riita miehen kanssa.

Vierailija
56/66 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

13. En mielestäni ole yhtään masentunut tai masennukseen taipuva, mutta olen töissä työyhteisössä, johon en oikein sovi. Se on viimeaikoina aiheuttanut paljonkin ahdistusta, ja sitä kautta masennusmaista oirehdintaa. Pohdin juuri, että yritänkö kasvattaa vahvemman nahan vai lopetanko työt.

Vierailija
57/66 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3.

Itse jäin vain useammassa kohdassa kaipaamaan vaihtoehtoa "muutamana päivänä", nyt jouduin vastaamaan väärin valitsemalla "ei ollenkaan" tai "useana päivänä".

Samaa kaipasin minäkin, nyt tulos 1.

Vierailija
58/66 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n testistä 4, BDI:stä 6 pistettä. Kaikki pisteet kohdista, jotka selittyvät uupumuksella ja kivulla. Teen liikaa töitä, ja jonotan magneettikuvaukseen tapaturmapohjaisen vamman takia.

On tosiaan hassua, että kummastakin testistä puuttuvat ”ihan vähän” tai ”harvoin” -tyyppiset vastaukset.

Tietenkin koen välillä epäonnistuneeni, ja pelkään joskus tulevaisuutta! Olen yrittäjä, ja teen paljon asioita. Tietenkään aina en voi onnistua. Tietenkin tulevaisuuteni on epävarma. Moni asia on kuitenkin oikein hyvin.

Jos olisin ap, hakeutuisin tilanteeni ja varallisuuteni mukaan julkiselle, työterveyteen tai yksityiselle selvittämään oloani. Tein itse niin äärimmäisen hankalan työtilanteen takia (omin varoin, jolloin tietonikin jäivät vain yksityisen ammatinharjoittajan tiedostoihin). Päädyin psykoterapiaan, ja se oli yksi elämäni parhaista päätöksistä. Diagnoosini oli ahdistus, ei masennus.

Voimaa ja valoa teille kaikille, joilla on vaikeita tunteita! <3

Vierailija
59/66 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13. En mielestäni ole yhtään masentunut tai masennukseen taipuva, mutta olen töissä työyhteisössä, johon en oikein sovi. Se on viimeaikoina aiheuttanut paljonkin ahdistusta, ja sitä kautta masennusmaista oirehdintaa. Pohdin juuri, että yritänkö kasvattaa vahvemman nahan vai lopetanko työt.

Lopeta, vaihda, pidä tauko – lähde! Lähde pian.

/59

Vierailija
60/66 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testin tulos on:

4 pistettä

Masennusdiagnoosit jaetaan eri vakavuusasteisiin. Luokittelu perustuu oireiden lukumäärään, laatuun ja voimakkuuteen. Huomaathan, että testin tulos ei ole diagnoosi.

Testin tulos ei tosiaan ole diagnoosi. Jos haluaa esimerkiksi sairauslomaa, voi näihin vastata siten, että sairauslomaa saa.

Mikäli sait 13 pistettä, voit pohtia hakea apua. Se tarkoittaa käytännössä pilleripurkkia, joka voi pahentaa tilannetta. Lisänä tulee loppuelämäsi leimaava diagnoosi, joka estää vakuutukset ja tietyt työpaikat.

1. Mitkä työpaikat ovat poissa laskuista, jos saa masennusdiagnoosin?

2. Minä olen saanut masennusdiagnoosin usein, mutta silti ei ole ollut ongelmia vakuutuksen saamisessa.

3. Pillereitä en ole koskaan suostunut masennukseen syömään.

1. Tietyissä korkean tason johdon tehtävissä, turvallisuuspuolella ja joissain muissa on masennusdiagnoosi on este.

2. Todella hyvä ja onnea. Masennusdiagnoosi estää sairauskuluvakuutuksen saamisen lähes kokonaan. Se voi estää myös henkivakuutuksen saamisen, jolloin esimerkiksi pankin vaatima henkivakuutus lainan vuoksi ei onnistu.

3. Hyvä ratkaisu. Vaikka olisitkin syönyt, tärkeintä on paraneminen.

2-kohtaan lisäys: myös matkavakuutus ei enää kata, jos sattuu matkalla vahinko. Usein niissä on 5-10 v. "karanteeniaika" lääkärin toteamasta parantumisesta alkaen. Masentuneet ihmiset ovat liian riskipitoisia vakuutusyhtiöille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä