Masennustesti – paljonko saat pisteitä?
Tein juuri ilmaisen masennustestin netissä:
https://masennustesti.fi
Sain tulokseksi 13 pistettä. Testin ohjesivulla sanotaan, että testitulos ei ole diagnoosi, mutta että "vähintään 12 pistettä saavista noin puolella diagnosoidaan masennus."
Kieltämättä viime aikoina on ollut hieman raskasta, mutta en osaa sanoa onko kyse masennuksesta... tuntuu vaikealta myöntää, että olisin masentunut.
Minkälaisiä tuloksia te saatte? Mitä te tekisitte, jos olisitte minä?
Kiitos!
Kommentit (66)
14p.
Ihan työellämässä ja olen ja pysynkin. Aina väsyksissä, eikä mikään touhuamienn vapaa-ajalla huvita. Työni teen hyvin. Eniten vituttaa kaikki.
15 pistettä. En koe olevani masentunut.
BDI-testistä saan pitkälti yli 40 pistettä.
Vierailija kirjoitti:
0 :). Olenkin aina ollut onnellinen!
Nolla täälläkin! Tiesin sen. :)
Kukaan katsonut tuota verkkokurssia masennuksesta? https://lifeclass.fi
59€ mietityttää...
(Ilmeisesti sama firma kuin tuo masennustesti.fi ... )
Vierailija kirjoitti:
22. Mutta sen mä tiesinkin. Ainoa kohta josta ei tullut pisteitä oli se että haluanko kuolla tai vahingoittaa itseäni.
22 minullekin ja juuri tuo sama kohta josta ei tullut "täysiä" pisteitä. Ei mikään yllätys tosin.. Lääkkeitä on syöty (sain pelkät haittavaikutukset) ja lapsuudesta on jauhettu psykiatrin kanssa kyllästymiseen asti :/
3 pistettä. Mulla oli noista ainoastaan väsymystä ja univaikeuksia. Olen hieman järkyttynyt siitä miten korkeita pisteitä muut on saaneet, oli sen verran rankkoja juttuja noissa kysymyksissä.
Öffentliche kirjoitti:
Mitä hyötyä on diagnoosista
Diagnoosi pakkaa yhteen kaiken diagnoosin liittyvän tietouden, eli nopeuttaa ammattilaisten välistä kommunikaatiota. Yksilön kannalta diagnoosi voi olla hyväksi tai haitaksi. Usein ihmiset alkavat elää diagnoosin mukaisesti, tai hakevat diagnoosia saadakseen jotain etua, kuten sairauslomaa.
Hoitolinjauksissa diagnoosi on myös tärkeä, mutta liian usein kaventaa vaihtoehtoja. Siksi esimerkiksi asburger ja muut yhdistyvät 2020 ICD:ssä yhdeksi autismin kirjon häiriöksi.
2. Väsyttää, mutta tuohon vaikuttaa vähäinen valo ja aikaiset aamuheräämiset kun on ollut työreissuja. Kysymyksissä puuttui lievät versiot, piti vastata joko ei yhtään, puuttui vaihtoehto hyvin vähän (esim. lähes kaikki on joskus vähän huolissaan läheisistään muttei se masennusta ole jos pohtii kuinka ajo sujuu pohjoisen todella liukkailla teillä).
Vierailija kirjoitti:
3 pistettä. Mulla oli noista ainoastaan väsymystä ja univaikeuksia. Olen hieman järkyttynyt siitä miten korkeita pisteitä muut on saaneet, oli sen verran rankkoja juttuja noissa kysymyksissä.
Tervetuloa tosielämään. Hyvin monet voivat jopa todella huonosti mutta sitä ei todellakaan välttämättä näe päälle päin...
t. 25 pistettä
Luulin olevani masentunut tai ainakin ahdistunut, mutta sain vain 5 pistettä...
Vierailija kirjoitti:
27 pistettä.
Beckin masennustesti on kattavampi, ja se on se mitä mm. terveydenhuollossa käytetään diagnoosin varmistamiseen ja voinnin seuraamiseen. Se löytyy täältä http://www.terveysportti.fi/xmedia/pgr/100.012.html. Suomenkielinen ja ilmainen myös.
Ap:n testistä sain 9,mutta tuosta beckin testistä tuli 34. En ole lainkaan yllättynyt, tiedän etten ole ennallani ja olen masentunut. Ja mies ei ymmärrä minua, käskee vain tekemään ja "kyllä se siitä." Uhkaa jo erolla kun ei jaksa katsoa mua "naama norsunvitulla."
13 pistettä kirjoitti:
Tein juuri ilmaisen masennustestin netissä:
https://masennustesti.fiSain tulokseksi 13 pistettä. Testin ohjesivulla sanotaan, että testitulos ei ole diagnoosi, mutta että "vähintään 12 pistettä saavista noin puolella diagnosoidaan masennus."
Kieltämättä viime aikoina on ollut hieman raskasta, mutta en osaa sanoa onko kyse masennuksesta... tuntuu vaikealta myöntää, että olisin masentunut.
Minkälaisiä tuloksia te saatte? Mitä te tekisitte, jos olisitte minä?
Kiitos!
Minulla on samat pisteet kuin ap:lla. Minulla on diagnosoitu toistuva masennus. Kehotan ap:tai hakemaan apua työterveyshuollon tai terveyskeskuksen kautta. Hyötyisit varmasti keskusteluavusta ja lääkityksestä, mahdollisesti sairaslomastakin. Kannattaa toimia ennen kuin oli pahenee.
5
Musta toi testi on vähän kyseenalainen koska vain 9 kysymystä ja 2 viikon aikajänne - 2 viikon aikana ehtii useampanakin päivänä tapahtua sellaisia että tuossa kerryttää helposti pisteitä. Etenkin kun samat oireet on yleisiä muissakin. Esim. väsymys ym.
25, eipä yllättänyt.