Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kirjahamstraaja. Paljonko teillä on kirjoja?

Vierailija
07.11.2018 |

Olen tehnyt menneen kesän ja syksyn aikana "kirjakonmaria" eli luopunut suuresta osasta kirjojani, jotka vain makaavat kirjahyllyissäni. Useammassa erässä tein karsintaa ja nyt olen tilanteessa, että en pysty millään enää tinkimään siitä mistä vähennän.

Ja kyllähän niitä kirjoja minulla edelleen on niin että tuttaviani kauhistuttaa - vieläkin, vaikka en ole puoleen vuoteen ostanut ainoatakaan kirjaa lisää. Ja olen päättänyt, että jos jostakin syystä tarvitsen jonkun kirjan niin sitten annan eteenpäin hyllystäni kirjan, joka vie saman tilan kuin uusin hankkimani kirja. Jottei tätä kaaosta enää pääsisi tulemaan.

Minulla ei ole kuin muutama romaani. Eli melkein kaikki kirjani ovat eri alojen tietokirjoja, ei kuitenkaan ns. tietosanakirja-sarjoja, oppikirjoja, nuotteja ym. joiden tieto on relevanttia edelleen. Ja kirjoja, jotka ovat minulle muuten vain rakkaita, on tunnearvoa jne.

Vain muutama kirja on sellainen, jonka löydän kirjastosta. Valtaosan olen tilannut ulkomailta.

Ja jotkut kirjat ovat esteettisesti niin kauniita, että haluan pitää niitä sen vuoksi esillä ja hyllyssäni (ei kuitenkaan mitään "Valitut palat" kultaselustaisia kirjoja.

Otin mittanauhan ja mittasin metreinä nyt jäljellä olevin kirjojen määrän. Toki ne voin laskeakin, mutta ehkä on helpompi mieltää määrä metreinä.

Eli tulos oli 9 metriä 62 cm!

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metreistä en mene sanomaan, mutta kappaleina vähän päälle 650.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla