Uusi sisustustrendi: lakattu puu, hirvenpäät ja nachkasohvat
"Valkoinen on so last season, sanoo sisustusguru Maryam van Ibiza. Nyt luonnollisuus on edelläkävijöiden sisustuskoodi. Second hand -liikkeissä on jo huomattu, että pulleat 80-luvun nahkasohvat viedään käsistä. Kellertäväksi lakattu paneeliseinä ja iso ruskea vitriinikirjahyllykokonaisuus ovat trendikkäintä ikinä, ja tiedostava sisustaa olohuoneensa hirvenpäällä. Makuuhuoneeseen aikaansa seuraavat sisustajat ovat alkaneet hankkia jälleen vesisänkyjä, ja tilan niin salliessa on myös solarium must."
WAU! Siis mahtavaa jos tuosta ankeasta valkomuodista päästään ja sisustustarrat ovat kohta yleinen pilkan aihe.
Kommentit (23)
Joo, ihan varmaan jengi ostaa niitä kusenpolttamia kasarisohvia...
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan varmaan jengi ostaa niitä kusenpolttamia kasarisohvia...
Meillä on työpaikalla somisteena vanha, vähän kulahtanut, musta nahkasohva, joka ei ole edes mitenkään hirveän erikoisen näköinen ja useamman kerran viikossa joku asiakas yrittää ostaa sitä...
Vähän enemmän yritystä olisi voinut aloittajalta toivoa, niin olisi ollut uskottavampi. Mutta onneksi tuossa on totta sen verran, että pikkuhiljaa (noin 3-4 vuotta jälkijunassa muihin Pohjoismaihin) jopa Suomessa alkaa tuo valkoista, beesiä, harmaata, mustaa, sisustustyyli olla aikansa nähnyt ja värit ja kodikkuus palaavat muotiin.
Mä en voi antaa anteeksi itselleni sitä, että revin aikanaan edellisen asukkaan alkuperäiset, hyväkuntoiset 70-luvun vihreät medaljonkitapetit pois. Voi mua!!!!
No joo, joku itse itsensä sisustusguruksi määritellyt tyyppi on taas keksinyt jotakin ja yrittää nyt ideaansa eteenpäin viedä. Minä en ainakaan mitään vanhaa skeidaa kotiini ostaisi. Ei se olisi silloin koti, vaan haiseva läävä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän enemmän yritystä olisi voinut aloittajalta toivoa, niin olisi ollut uskottavampi. Mutta onneksi tuossa on totta sen verran, että pikkuhiljaa (noin 3-4 vuotta jälkijunassa muihin Pohjoismaihin) jopa Suomessa alkaa tuo valkoista, beesiä, harmaata, mustaa, sisustustyyli olla aikansa nähnyt ja värit ja kodikkuus palaavat muotiin.
Mitä väliä sillä on minkä näköistä muilla kotonaan on? :)
Vierailija kirjoitti:
No joo, joku itse itsensä sisustusguruksi määritellyt tyyppi on taas keksinyt jotakin ja yrittää nyt ideaansa eteenpäin viedä. Minä en ainakaan mitään vanhaa skeidaa kotiini ostaisi. Ei se olisi silloin koti, vaan haiseva läävä.
...vaan ostat uutta haisevaa huteraa mdf-skeidaa, jota kokoat kuusiokoloavainten kanssa ollaksesi kuten muutkin.
Kiva että luonnonläheisyys palaa takaisin. Ällöttävää kun jotkut ovat maalanneet jopa arvohuonekaluja valkoisella lateksilla että olisivat samanlaisia kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on minkä näköistä muilla kotonaan on? :)
Ei sillä olekaan, vaan sillä, että on pakko ostaa vain ulkomaalaisia sisustuslehtiä ja seurata ulkomaalaisia sisustusblogeja ja -ohjelmia, että saa kivoja vinkkejä itselleen. Olisi ihan kiva joskus lukea ja kuulla oikeasti kivoja sisustusjuttuja suomeksikin, mutta edelleen meidän "sisustusgurumme" tunkevat vain sitä valkoista ja beesiä, vaikka sivukommenttina kertovat, että värit ovat tulleet muotiin (mutta siitä huolimatta valkoisella saa näin raikasta ja kivaa aikaan, katoskaas, kun esittelen 5000:nnen ihan saman näköisen kodin, jossa asuu tuntuntuttuni...).
Mua ahdistaa tää marraskuinen pimeys. Kotona on sentään valoisaa, kiitos vaaleiden seinien ja lukuisien lamppujen. Luonnollisuudeksi riittää viherkasvit ja puu(n väri). En halua elää kahdesti kasaria.
Onhan tuo tuollainen slaavilainen ankeus-realismi ollut esim vaatemuodissa jo pitkään in. Nyt se valuu sisustuspuolellekin.
Toki mikään ei tule sellaisenaan takaisin kuin me sen muistamme. Tuon trendiennustajan kuvailu saattaa kuulostaa juuri siltä ”sukulaistädin kotitalolta”, mutta kyllä tuohonkin trendiin ympätään joku instgramiin sopiva pissismäinen söpöilytrendi, vähän kuin mitä tekstit ja kimallus tässä pitkään vallinneessa valkotrendissä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo tuollainen slaavilainen ankeus-realismi ollut esim vaatemuodissa jo pitkään in. Nyt se valuu sisustuspuolellekin.
Toki mikään ei tule sellaisenaan takaisin kuin me sen muistamme. Tuon trendiennustajan kuvailu saattaa kuulostaa juuri siltä ”sukulaistädin kotitalolta”, mutta kyllä tuohonkin trendiin ympätään joku instgramiin sopiva pissismäinen söpöilytrendi, vähän kuin mitä tekstit ja kimallus tässä pitkään vallinneessa valkotrendissä ovat.
Niin siis väännetään nyt rautalangasta, kun aika monelta näyttää taas mennen ohi ja läpi: tuo trendiennustaja on ihan ap:n mielikuvituksen tuote ja tuo ennuste myös hänen itsensä keksimä, mukahauska aloitus. Ei ole olemassa sisutusgurua nimeltä Maryam van Ibiza, eikä tuota alun tekstiä ole kopioitu mistään lehdestä tai blogista, vaan ihan itse ap on se kehitellyt.
Vierailija kirjoitti:
Kiva että luonnonläheisyys palaa takaisin. Ällöttävää kun jotkut ovat maalanneet jopa arvohuonekaluja valkoisella lateksilla että olisivat samanlaisia kuin muut.
Niinpä.
Huusin huutokaupasta vanhan tammisenkin ja joku kysyi että tuleeko siitä valkoinen, ei tullut ja komea on öljyttynä.
Meille just tilattiin paneelilautaa kuorma ja lakataan se puunväriseksi. Joten ollaan siis trendikkäitä.
Joo noloja nuo Torissa kaupiteltavat antiikkihuonekalut, jotka trendimammat ovat vetäneet valkoisiksi.
Kuulin Belgian matkalla että siellä asti jäljitellään nyt suomalaista 70-luvun lakattupuu-nahkasohva-kirjahyllytyyliä.
Onko bohotyyli nyt vasta rantautumassa Suomeen:) Valkoinen on jo pitkään ollut out muualla kuin pohjoisissa maissa (Ruotsi, Norja, Suomi) Mun mielestä sinne pimeään sopii tosin vaalea sisustus paremmin kuin rouheat lämpimät värit.
Aloitus ei ole varmaankaan totta, mutta se on sen sijaan totta, että tunkkaiset värit ja 70-luvun muotokieli ovat taas palaamassa pinnalle. Esim. samettiverhoillut raskaat pyöreänmuotoiset sohvat, ruskean ja punertavanruskean sävyt ja rosoisuus. Myös boheemi tunnelma eli asunto täytetään viherkasveilla.
Anoppilassa ei tarvi muuttaa mitään, on ollut jo 70-luvulta tollasta :)