14-vuotias kärttää septumia, pelkään että alkaa myöhemmin kaduttaa - antaisitteko laittaa?
On sitkeästi jo puoli vuotta kinunnut septum-lävistystä siitä saakka kun hänen paras kaverinsa sai sellaisen. Pelkään kuitenkin että myöhemmin katuu ja jää pysyvä arpi? Minkä ikäiselle antaisit luvan septum-lävistykseen?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
En antaisi ottaa mitään lävistyksiä. Normaaleilla 14-vuotiailla ei ole lävistyksiä, eikä minun nuorteni tarvitse esittää mitään roolia saadakseen huomiota koulussa. Sitten parikymppisinä, kun muuttavat omilleen ja elävät omilla rahoillaan, voivat näyttää niin kamalailta kuin kehtaavat. Silloin en tosin tervehdi kadulla kohdatessamme.
Suvussamme on ongelmaperheitä, ja heidät erottaa juuri siinä, että pimuilla on naama täynnä meikkiä ja minarit ja tisutopit jo ala-asteella. Ja pojat eivät osaa ottaa pipoa tai lippistä pois sisätiloissa, ja muutenin ollaan äärimmäisen epäsiistejä. Yläasteella onkin sitten lävärit ja tatskat, sekä päihteet. Ja päihteiden käyttöhän johtaa aivan suoraan seksiin, sekä raiskauksiinkin.
Ja tiedän, että nyt palstalla hengaavat teinit tukehtuvat nauruunsa (koska mulla on hei läväri eikä se oo vaikuttanut mun elämään d44). Mutta omassa perheessäni minä olen aikuinen, en lapsen frendi.
Just, myönnät vielä tietäväsi että ihmiset nauraa sinun lässytyksillesi joille ei ole mitään järkevää perustetta. Lisäksi myönnät olevasi hirveä ja vaativa vanhempi. Taidat olla tulevaisuudessa ”hirveä anoppi” -ainesta myös; aina jäkättämässä toisten tavoista tehdä asioita ja puuttumassa muiden elämään.
Sääli lapsiasi, eivät varmasti uskalla sinulle uskoutua mistään asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Tietyt lävistykset ja korut antaa kyllä helppo "nakki" viestiä pojille?
Juu, niissä maissa joissa nilkkakoru on merkki asiakkaille, että nainen on prostituoitu. Nenäkoru kertoo käyttäjän seksuaalisesta vapautumisesta vähemmän kuin tatuoinnit nykyaikana siitä, että kantaja on merimies tai linnakundi.
Kaverini tyttö tahtoi molemminpuoliset sivusiilit, kaveri ilmoitti että ehdottomasti ei. Oli mennyt mukaan kampaamoon ja ilmoittanut, ettei tytölle saa ajaa siilejä . No, tyttöpä oli sitten isänsä koneella vetänyt sivuKALJUT kun asetukset olivat pielessä .D
25v saa tehdä mitä vaan naamalleen kun on aivot kasvaneet siihen mittaan kuin on mahdollista, siinä minun perusteluni ei vastaukseen.
Ja kyllä se reikä naamassa vaikuttaa vaikkapa työhaastattelussa, jossa kaikki haastattelijat eivät ole 14v, jonka kaverikin on saanut ottaa otsaan v...tun kuva tatuoinnin.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini tyttö tahtoi molemminpuoliset sivusiilit, kaveri ilmoitti että ehdottomasti ei. Oli mennyt mukaan kampaamoon ja ilmoittanut, ettei tytölle saa ajaa siilejä . No, tyttöpä oli sitten isänsä koneella vetänyt sivuKALJUT kun asetukset olivat pielessä .D
Hiukset on kyllä ihan eri asia, kasvaa päähän takaisin nopeammin kuin järki.
Vierailija kirjoitti:
25v saa tehdä mitä vaan naamalleen kun on aivot kasvaneet siihen mittaan kuin on mahdollista, siinä minun perusteluni ei vastaukseen.
Ja kyllä se reikä naamassa vaikuttaa vaikkapa työhaastattelussa, jossa kaikki haastattelijat eivät ole 14v, jonka kaverikin on saanut ottaa otsaan v...tun kuva tatuoinnin.
Höpö höpö taas tuon työllisyyspropagandan kanssa. Elimen tatuointi otsaan on hieman eri asia, kuin piiloon saatava septum.
Vierailija kirjoitti:
En antaisi ottaa mitään lävistyksiä. Normaaleilla 14-vuotiailla ei ole lävistyksiä, eikä minun nuorteni tarvitse esittää mitään roolia saadakseen huomiota koulussa. Sitten parikymppisinä, kun muuttavat omilleen ja elävät omilla rahoillaan, voivat näyttää niin kamalailta kuin kehtaavat. Silloin en tosin tervehdi kadulla kohdatessamme.
Suvussamme on ongelmaperheitä, ja heidät erottaa juuri siinä, että pimuilla on naama täynnä meikkiä ja minarit ja tisutopit jo ala-asteella. Ja pojat eivät osaa ottaa pipoa tai lippistä pois sisätiloissa, ja muutenin ollaan äärimmäisen epäsiistejä. Yläasteella onkin sitten lävärit ja tatskat, sekä päihteet. Ja päihteiden käyttöhän johtaa aivan suoraan seksiin, sekä raiskauksiinkin.
Ja tiedän, että nyt palstalla hengaavat teinit tukehtuvat nauruunsa (koska mulla on hei läväri eikä se oo vaikuttanut mun elämään d44). Mutta omassa perheessäni minä olen aikuinen, en lapsen frendi.
Minkä ikäinen olet ja miten olet onnistunut omaksumaan tuollaisen ihan mielettömän kauhistelevan klassisen kukkahattuasenteen, jossa kauhistellaan ja suurennellaan ihan kaikkea? Pelkäätkö, että jos sinun lapsellasi olisi lävistys niin joku rinnastaisi teidän perheen "huonoon perheeseen" ja onhan se kulissi kaikkein tärkeintä pitää pystyssä? Ja jätetään omaa lasta tervehtimättä kadulla, kun lapsi tekee omat päätöksensä, toteuttaa omaa identiteettiä ja elää itselleen eikä äitylin määräämää ja suunnittelemaa elämää?
Lävistys -> päihteet ja raiskaus. Uskomatona, miten tantaksi voikaan ihminen ajautua ja menettää täysin älyllisen fiksun kyvyn ajatella.
Mikä ihmeen argumentti tuo on, että pitää antaa lupa kun muuten se tekee saman luvatta. Eikä tee, ja jos on mitään vaaraa tästä, niin semmoiset uhkat päälle, ettei varmasti tee.
Nyt vanhemmuutta kehiin.
Lävistys ei ole mikään isojuttu, ei vaikuta mitenkään työllistymiseen, koska a. Sen saa pois ja b. Septumin saa piiloon. Ihan turhaa kauhistelua tuollainen. Itselläni on todella näkyvät tatuoinnit niskassa ja olen johtavassa asemassa työelämässä ja tienaan oikein hyvin. Olen ollut työllistetty 15-vuotiaasta asti ilman yhtään taukoa. Jossain vaiheessa otin tatuoinnit eikä se vaikuttanut mihinkään. Niitä ei saa edes pois kun taas joku lävistys on ihan helppo ottaa pois, kun siihen kyllästyy. Eikä se ole enää mikään "juttu", josta kuuluu kauhistella ja tehdä joku elämääkin isompi juttu.
Antaisin kyllä ottaa. Lapseni on kylläkin vielä pieni, mutta olen muutenkin kasvattanut hänet ajatteleman omilla aivoillaan ja tekemään asioita, niinkuin itse parhaaksi kokee/näkee. Jos haluaa lävistyksen, en näe syytä kieltää.
Luulisi noiden olevan jo pois muodista. Tai sitten vanha muoti on tullut takaisin. Lainauksia Raamatusta:
1. Moos. 24:22
Kun kamelit olivat saaneet juodakseen, mies otti esiin puoli sekeliä painavan kultaisen nenärenkaan, antoi sen tytölle ja pujotti hänen käsiinsä kaksi kultaista rannerengasta, jotka painoivat kymmenen sekeliä.
1. Moos. 24:30
29 Rebekalla oli veli nimeltä Laban, ja tämä riensi kaupungista lähteelle miehen luo,
30 kun oli nähnyt sisarellaan nenärenkaan sekä rannerenkaat ja kuullut, mitä Rebekka kertoi miehen hänelle sanoneen. Laban tavoitti miehen, joka vielä seisoi lähteellä kameleineen,
1. Moos. 24:47
Minä kysyin häneltä: 'Kenen tytär sinä olet?' Hän vastasi: 'Isäni on Betuel, Milkan ja Nahorin poika.' Silloin minä panin nenärenkaan hänen nenäänsä ja rannerenkaat hänen käsiinsä,
2. Aik. 33:11
Silloin Herra lähetti heidän kimppuunsa Assyrian kuninkaan sotapäälliköitä. He panivat Manassen kahleisiin ja veivät hänet nenärenkaasta taluttaen Babyloniin. [2. Kun. 19:28; Hes. 19:4]
Jes. 3:16-21
Varoitus Jerusalemin koreileville naisille
16 Herra sanoo: -- Koska Siionin tyttäret ovat tulleet niin ylpeiksi, kenokauloina kulkevat silmät vilkkuen, ja keimaillen ja sipsutellen helisyttävät nilkkojensa helyjä,
17 niin Herra peittää rupeen Siionin tyttärien päälaen ja paljastaa heidän häpynsä. [Jes. 47:3; Hes. 16:37, Hes. 23:29]
18 Sinä päivänä Herra ottaa pois kaikki korut ja kauniit vaatteet: nilkkahelyt, otsakorut, puolikuuriipukset,
19 korvariipukset, rannerenkaat, hunnut,
20 tukkanauhat, nilkkavitjat, punokset, hajustepullot, taikahelyt,
21 sormukset, nenärenkaat...
Hes. 19:4
Mutta kansat saivat kuulla siitä, ja se pyydystettiin kuoppaan ja vietiin nenärenkaasta taluttaen Egyptin maahan.
Eihän siitä jää arpea. Mutta itse en ottais mitään nenään, pelkkä korvan ruston lävistyskin koski paljon saati sit nenä joka on herkkä. Mielestäni kyllä septum on aina ruma ja rumentaa ihmistä, pitää olla todella poikkeuksellisen kaunis ja aina muuten ehostettuna että se näyttää edes vähän hyvältä.
Ai kauhee millaisia aikuisia. Septum on mun mielestä tosi nätti. Itsekin haluaisin, mutta toisaalta mulla on medusa ja normaali nenälävistys. Alahuulessa on parhaimmillaan ollut 5 lävistystä kerralla ja molemmissa kulmissakin oli keskellä.
N27
Itse käytin kirurginteräksistä feikkiä muutaman viikon, koska halusin testata, pidänkö korusta niin paljon että tahtoisin sen ottaa ihan lävistyksenä. Nenäni vuosi koko ajan, ja rauhoittui vain kun otin korun pois. Tästä päättelin, että hyvin todennäköisesti tilanne on sama myös sen aidon lävistyksen kanssa, jos ei pahempikin. Ei varmaa, mutta ihan tarpeeksi varmaa, etten alkanut leikkiä enempää. Toisilla vain on herkemmät limakalvot. Siksi tuo feikkikorulla testaaminen voi olla ihan paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi noiden olevan jo pois muodista. Tai sitten vanha muoti on tullut takaisin. Lainauksia Raamatusta:
1. Moos. 24:22
Kun kamelit olivat saaneet juodakseen, mies otti esiin puoli sekeliä painavan kultaisen nenärenkaan, antoi sen tytölle ja pujotti hänen käsiinsä kaksi kultaista rannerengasta, jotka painoivat kymmenen sekeliä.
1. Moos. 24:30
29 Rebekalla oli veli nimeltä Laban, ja tämä riensi kaupungista lähteelle miehen luo,
30 kun oli nähnyt sisarellaan nenärenkaan sekä rannerenkaat ja kuullut, mitä Rebekka kertoi miehen hänelle sanoneen. Laban tavoitti miehen, joka vielä seisoi lähteellä kameleineen,
1. Moos. 24:47
Minä kysyin häneltä: 'Kenen tytär sinä olet?' Hän vastasi: 'Isäni on Betuel, Milkan ja Nahorin poika.' Silloin minä panin nenärenkaan hänen nenäänsä ja rannerenkaat hänen käsiinsä,
2. Aik. 33:11
Silloin Herra lähetti heidän kimppuunsa Assyrian kuninkaan sotapäälliköitä. He panivat Manassen kahleisiin ja veivät hänet nenärenkaasta taluttaen Babyloniin. [2. Kun. 19:28; Hes. 19:4]
Jes. 3:16-21
Varoitus Jerusalemin koreileville naisille
16 Herra sanoo: -- Koska Siionin tyttäret ovat tulleet niin ylpeiksi, kenokauloina kulkevat silmät vilkkuen, ja keimaillen ja sipsutellen helisyttävät nilkkojensa helyjä,
17 niin Herra peittää rupeen Siionin tyttärien päälaen ja paljastaa heidän häpynsä. [Jes. 47:3; Hes. 16:37, Hes. 23:29]
18 Sinä päivänä Herra ottaa pois kaikki korut ja kauniit vaatteet: nilkkahelyt, otsakorut, puolikuuriipukset,
19 korvariipukset, rannerenkaat, hunnut,
20 tukkanauhat, nilkkavitjat, punokset, hajustepullot, taikahelyt,
21 sormukset, nenärenkaat...
Hes. 19:4
Mutta kansat saivat kuulla siitä, ja se pyydystettiin kuoppaan ja vietiin nenärenkaasta taluttaen Egyptin maahan.
Siis noita nenärenkaita, rannerankaita, kaularenkaita yms. käytettiin kahleina. Orjien kahleina. Mm. Isokokoisia miesorjia hallittiin nenärenkaan avulla.
Tietyt lävistykset ja korut antaa kyllä helppo "nakki" viestiä pojille?