Anoppi oli laittanut mun tilille rahaa
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Voi kun munkin laittais, ei olla kyllä väleissä mutta kyllä mä noin kivan lahjan silti ottaisin vastaan 😂
Kannattaa olla väleissä, myös muista syistä.
Voisiko välinne korjaantua vielä..
Missä vaiheessa olette ajatelleet alkaa jakamaan omia rahojanne pois? Ja oletteko miettineet kuinka monta viiden tonnin lahjaa sitten annatte? Mikä on se ikä jolloin noita viisitonnisia voi alkaa heitellä? Luuletko että sinulla niitä on antaa?
Ihana anoppi. Meillä yhteiseloa yli 20v enkä ole anopilta saanut esim. Valmistujaislahjaksi tai lapsien syntyssä edes onnittelukorttia. Jouluna villasukat kuitenkin ettei voi sanoa ettei mitään...miehen veljen naisystävälle vastaavasti heti alettin työntämään rahaa palveluksista kun yhteen menivät, kaikkea ei minulle edes kerrota...ja anoppi varakas nainen. Puolisolleni kyllä antaa lahjoja rahan ja omaisuuden muodossa, mutta rajaa minut niistä. Katkera, kyllä! Muuta en olisi toivonut kuin tasapuolisuutta.
Meilläkin on saatu se verottoman lahjan yläraja muutaman kerran 15 vuoden aikana; ei ihan joka kolmas vuosi mutta silloin tällöin. Mun vanhemmat on antaneet omille lapsilleen ja lapsenlapsille mutta ei lasten puolisoille. Samalla tavalla menee perinnötkin aikanaan jos jotain perintöä jää.
Vierailija kirjoitti:
Ihana anoppi. Meillä yhteiseloa yli 20v enkä ole anopilta saanut esim. Valmistujaislahjaksi tai lapsien syntyssä edes onnittelukorttia. Jouluna villasukat kuitenkin ettei voi sanoa ettei mitään...miehen veljen naisystävälle vastaavasti heti alettin työntämään rahaa palveluksista kun yhteen menivät, kaikkea ei minulle edes kerrota...ja anoppi varakas nainen. Puolisolleni kyllä antaa lahjoja rahan ja omaisuuden muodossa, mutta rajaa minut niistä. Katkera, kyllä! Muuta en olisi toivonut kuin tasapuolisuutta.
Eihän kenelläkään ole velvollisuutta pitää sinusta ja syytää sinulle rahaa. Ei ne ole mitään saavutettuja etuja, jotka sinulle itsestään selvästi asemasi (miniä) perusteella kuuluvat.
Voi kun munkin laittais, ei olla kyllä väleissä mutta kyllä mä noin kivan lahjan silti ottaisin vastaan 😂