Parasta naamarasvaa?
Mikä olisi sellaista kosteusvoidetta (?), rasvaa (?), öljyä (?), mitä niitä nyt onkaan, että kun sitä levittää naamaan, se ei tuki ihohuokosia vaan kosteuttaa vaan. Sellanen mitä vois illalla laittaa kun menee nukkumaan, ja aamulla se olis niin imeytynyt että naama olis vaan ihanan pehmee...?
Ja toki sellainen aine/tuote, missä on lähinnä vain jotain luonnon aineksia. Tai siis kaikkihan aineet jotenkin on luonnosta peräisin, mutta ennemmin "rypsiöljy" kuin "pentaheksadisyklihyseliinioksidi"
Kommentit (56)
KÄytän madaran pihlajavoidetta. Luonnonkosmetiikkaa ja kehitetty suomalaiselle iholle. Toimii ainakin mulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avokadoöljy. Pesun jälkeen vähän kosteille kasvoille pieni määrä hierottuna.
Käytätkö ihan samaa, mitä ruuan laitossakin voi käyttää?
Kyllä! Marketin hyllyltä vihreää öljyä.
Frantsilan yrttitilan kehäkukkavoide. Parasta mitä olen kokeillut. Ja olen kokeillut aika montaa eri vaihtoehtoa... Bonuksena kotimainen pieni yritys!
Käytän itse Erisanin kosteuttavaa kasvovoidetta ja se jättää ihon kivan pehmeäksi eikä tuki ihohuokosia. Etsin akneen taipuvaiselle iholleni mahdollisimman vähän potentiaalisia ihoa ärsyttäviä ainesosia sisältävää kasvovoidetta ja päädyin tuohon Erisaniin, on toiminut hyvin tähän asti.
Vierailija kirjoitti:
Nivea Creme. :) Aloin taas käyttää sitä ja paljon kauniimpi olo, heti on jopa kehuttu yms, mitä ei tapahtunu pitkää aikaan ku en rasvannu naamaa tai mitää muutakaan.
Nivea Cremessä on ihana tuoksu :)
Käytän Sukin kasvoöljyjä. Ihania!
Weledan skin food pehmentää ja kosteuttaa uskomattoman hyvin mutta sitä en tiedä tukkiiko ihoa kun koko kasvoilla käyttää. Itse olen käyttänyt sitä vain kuiviin kohtiin (kyynärpäät ja jalkapohjatkin on kuin vauvan peppu) ja ihottumiin sun muihin ärsytyksiin (jopa ärtyneille silmäluomille ja hilseilevään päänahkaan), toimii ihan supernopeasti!
Kannattaa kokeilla, vaikkei sopisi kasvoillesi niin tämä voide sopii moneen muuhun. Meillä oli ennen aina bepanthenia kotona, nyt tätä. Ja on luonnonkosmetiikkaa.
Kaikissa voiteissa on kemikaaleja. Ns. luonnonkosmetiikkakin on täynnä kemikaaleja. Ei se ole välttämättä huono asia. Luonnollinen ei tarkoita parempaa.
Jos haluat oikein yksinkertaisen, kosteuttavan mutta ei-rasvaisen kosteusvoiteen, suosittelen Avenea, hydrance optimale tai herkän ihon creme pour peaux intolerantes.
Itse pidän tällä hetkellä eniten Atopikin kauravoiteesta, minulla on sekaiho ja se on ihana. Jos ihosi on kovin rasvoittuva, se ei ehkä sovi.
Ei muuten tulisi mieleenikään laittaa Nivea cremea kasvoille, jo sen hajun takia! mutta kiva että se joillekin sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avokadoöljy. Pesun jälkeen vähän kosteille kasvoille pieni määrä hierottuna.
Käytätkö ihan samaa, mitä ruuan laitossakin voi käyttää?
Kyllä! Marketin hyllyltä vihreää öljyä.
Kaikille ei muuten sovi öljyt. Kannattaa kokeilla varovasti. Itse sain öljyistä finneja pidemmän päälle (kyse ei ollut huonosta puhdistuksesta) vaikka kokeilin useita eri öljyjä.
Bioeffect. Siinä on tosi lyhyt inci-lista. Ja EGF solukasvutekijää. Seerumia käytetään normaalin kasvotuotteen tapaan nimestään huolimatta. Ja ohessa ei pidäkään käyttää muita rasvoja, koska niiden keinotekoiset hiiliyhdisteet tuhoavat lasvutekijää.
Kookosöljy. Ei todellakaan tarvii ostaa mitään muuta. 100% luonnollista ja iho pysyy hyvänä. Jo vuosia käyttänyt vain sitä.
Atopik on aivan ihana sarja , eikä mikään kiskurihintainen , suosittelen tutustumaan.
Minä suosin Lipokar Baume + -voidetta, saa apteekeista-
Itsekin vasta etsin sitä täydellistä kasvovoidetta (sekä päivä- että yövoidetta). Minulla on todella kuiva ja vaativa lievästi atooppinen iho, joka kuitenkin on akneen taipuvainen lääkityksestä johtuen.
Hyvä päivävoide kesäajalla minulle oli Mádaran Smart Antioxidants Fine Line Minimising Day Cream eli siis se paksumpi voide, joka on tarkoitettu kuivalle ja erittäin kuivalle iholle.
Nyt talveksi olen ostanut Essen Nourish Moisturiser-kasvovoiteen, joka on tarkoitettu sekaiholle, kuivalle iholle ja herkälle iholle.
Hyvä läpi vuoden satunnaisesti käytettävä päivävoide on Nivean Cellular Perfect Skin-päivävoide, jossa on suojakerroin 15 ja sopii kaikille ihotyypeille ja on kuitenkin kosteuttava.
Yövoiteista vakiokäytössä on ollut Nivean Soft-yleisvoide, joka sopii kaikille ihotyypeille, kosteuttaa ja ravitsee. Läpi vuoden satunnaisesti käytettävä yövoide itsellä on Bepanthenin emulsiovoide ravitsee ja uudistaa ihoa ja sopii erittäin kuivalle, ärtyneelle, punoittavalle tai halkeilevalle iholle.
Jos ei jaksa käyttää tai ei ole aikaa käyttää kasvonaamioita, niin hyväksi koettu on Korresin Wild Rose Brightening & First Wrinkles Advanced Repair Sleeping Facial yön yli pidettävä kasvonaamio, joka kosteuttaa, kirkastaa ja auttaa pieniin juonteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Bioeffect. Siinä on tosi lyhyt inci-lista. Ja EGF solukasvutekijää. Seerumia käytetään normaalin kasvotuotteen tapaan nimestään huolimatta. Ja ohessa ei pidäkään käyttää muita rasvoja, koska niiden keinotekoiset hiiliyhdisteet tuhoavat lasvutekijää.
Komppaan tätä. Kävin Espoossa Bioeffect-kasvohoidossa ja sen myötä innostuin myös tästä islantilaisesta tuotesarjasta ja sen kotihoitotuotteista, ja kun sitä on hehkutettu ympäri maailman. Se perusseerumi käy silmienkin alle, ei tarvitse välttämättä ostaa montaa tuotetta, ja se seerumi on riittoisa.
Vierailija kirjoitti:
Bioeffectillä on myös kosteusvoiteet valikoimassa jossa samoja ainesosia, mutta käytän sitä talvikuukausina tuon seerumin päällä eli kun iho tarvitsee kosteuden sitomista paremmin.
En oikein ole löytänyt sopivaa. Ikää 45 ja iho pintakuiva/kosteusköyhä. Kovia mustapäitä tulee nenään ja nenän viereen silmien allekin.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ole löytänyt sopivaa. Ikää 45 ja iho pintakuiva/kosteusköyhä. Kovia mustapäitä tulee nenään ja nenän viereen silmien allekin.
Minullakin on kuiva iho, mutta silti tulee mustapäitä. Mustapäihin itsellä auttaa kuoriminen. Kesällä kuorin ihon kahdesti viikossa, mutta talvisin vain kerran viikossa. Itse olen käyttänyt Neutrogenan Visibly Clear Spot Proofing Smoothing Scrub-kuorintaa, mikä on oikeasti auttanut. Satunnaisesti käytän myös Yon Kan Exfoliant Clarifiant-kuorintaa, joka taas on kemiallinen kuorinta.
Kertomillasi kriteereillä luonnonkosmetiikan puolelta voisi löytyä etsimäsi. Tutkaile esim. Madaran ja Mossan valokoimaa, löytyy paljon vaihtoehtoja riippuen ihotyypistäsi. Ei ole kemikaaleja :) Omat suosikkini molemmilta kasvoöljyjä. Mossa on edullisempi, löytyy nykyään ihan Prismoista. Eikun kokeilemaan :)