Onko muita jotka eivät halua varakasta kumppania?
Olen mies ja olen miettinyt paria tuttua miestä jotka ovat menneet rikkaisiin naimisiin. Ja ne rikkaudet ovat kyllä olleet appiukon, mutta joka tapauksessa viettävät perheensä kanssa todella taloudellisesti helppoa elämää.
Minua mietityttää tuossa se että eikö se jossain vaiheessa ahdista kun mikään ei ole itse omalla työllä ansaittua. Kyllähän sisäfile on asiallisen makuista, mutta voittaako se sitä tunnetta että on itse ottanut kaiken vastuun elämästään.
Itse ainakin aion tähdätä siihen että tulevan vaimoni kanssa käymme molemmat töissä ja hankimme elintasomme ja omaisuutemme itse. Jotenkin paljon enemmän elämänmakuinen tarina.
Kommentit (21)
Kai ne miehet käyvät kunnollisissa töissä silti? Auttavat sijoittamisessa?
Minä, olen näin onnellinen. En halua enää edes naimisiin tai muutenkaan kumppania. Olen kyllästynyt tuuliviireihin ja prinsessoihin.
Eihän se varakkuus estä sinua tekemästä töitä ja hankkia omaa omaisuutta.
Ex-mieheni oli hyvin varakas, mutta silti kävin päivätöissä, kuten aina ennenkin.
Ok...elämä on valintoja.
Mieheni oli tosi köyhä opiskelija kun aloimme seurustella ja nykyään on varakas 5kymppinen.
Meillä on oikein mukava elämä yhdessä. Yhä on rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Ei. T. Nainen, jolla itselläkin sekä vanhemmilla on jonkin verran varakkuutta. Mitä muuten tarkoitat sillä varakkuudella, joka mielestäsi antaa kavereillesi taloudellisesti helpon elämän? Ovatko todellakin niin varakkaita.
No toinen pari meni naimisiin ja hankki lapsia ja muutti samantien appiukolta tyhjäksi jääneeseen velattomaan n 250k euron taloon ja ajelevat uusilla autoilla, käyvät kalliissa lomakohteissa, en usko että ovat huolissaan pärjäämisestään.
Toinen pari meni naimisiin ja rakennutti n 500k euron kivilinnan ja häälahjaksi 100 k euron auto. Siis appiukko kaiken mahdollistajana.
Kaikki tarinan henkilöt keskituloisia palkansaajia, jotka eivät voisi tällaiseen elintasoon päästä muuten kuin vuosikausien osakesäästämisellä, ja tuskin silloinkaan.
Ap
Olipa yllättävän negatiivinen sävy vastauksissa. Kyseessä kun ei ollut kateellisen elämästä valittajan avaus. Mietin tätä aihetta ihan vakavasti omalla kohdallani.
Minulle ainakin tuottaa enemmän iloa itse hankittu varallisuus kuin edellisiltä polvilta saatu. ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän se varakkuus estä sinua tekemästä töitä ja hankkia omaa omaisuutta.
Tiedän sen oikein hyvin. Yritän päästä tässä sellaiseen pohdintaan että miltä siitä miehestä tuntuu asua niillä tiluksilla jotka on vähän niinkuin appiukon. Ei varmasti ole kaikkien juttu. Ap
Tavallisella työnteolla ei ainakaan vahingossa pääse rikastumaan.
Liian varakas ei varmaan edes tajuaisi elämäntilannettani. Ja toisaalta köyhänkin kanssa jos asuisin yhdessä niin saisin ainakin asumiskulut puolitettua, ja se jo olisi paljon. Mieluiten siis monipuolisesti sivistynyt köyhäilijä kuin varakas uraohjus tai joku suurperijä.
Vierailija kirjoitti:
Olipa yllättävän negatiivinen sävy vastauksissa. Kyseessä kun ei ollut kateellisen elämästä valittajan avaus. Mietin tätä aihetta ihan vakavasti omalla kohdallani.
Minulle ainakin tuottaa enemmän iloa itse hankittu varallisuus kuin edellisiltä polvilta saatu. ap
Myönnän tyhmyyteni siinä, etten ymmärrä tuollaista minä-minä-ajattelua. Maailma olisi paljon parempi paikka, jos kaikki ymmärtäisivät jakaa varallisuuttaa muillekin.
Sillä käänteisestihän sinä tuolla asenteella sanot, että koska saatu raha on huonompaa, niin sinäkään et kellekään mitään suostu antamaan.
Uuno Turhapuro -leffojen kulta-aikana appiukon rahoilla eläminen nauratti koko kansaa. Nykyisin helppo raha houkuttaa niin miehiä kuin naisiakin.
Vanhempien/appeloiden kämpässä asumista vertaan löysässä hirressä roikkumiseen. Ei kiitos moista mulle.
Ei kai tuollaisia naisia pyöri ap:n ympärillä vaivoiksi?
Olen tienannut omaisuudestani 2/5 ja perinyt 3/5. Se itse tienattu tuo tunteen onnitumisesta, koska sinkkunakin se on yli suomalaisperheen keskivarallisuuden. Tuo peritty taas tuo elämään turvaa tulevaa varten ja helppoutta tähän hetkeen.
Yleensä se "rikas" elämä tuo sellaisia lieveilmiöitä mistä en oikein välitä. Matkustelua, hienostojuhlia, pröystäilyä yms.
Varakkaan puolison sukulaiset ovat useinmiten idiootteja mulkkuja.
Veljeni vaimoksi valiintui prinsessa, jonka isä on valmis maksamaan kaiken. Hän vaatii palveluksia vastineeksi. Prinsessa ei käsiään suttaa, mutta veljeni sitten tietty tekee kummankin edestä. Jos vaimo haluaa uuden hevosen, isä hankkii hepan ja tallipaikan yms. Asiasta ei edes siipan kanssa keskusteltu, vaikka veljeni sitten tekee niitä palveluksia yötäpäivää, että saa sen kaiken maksettua.
Monesti veli on vuosien saatossa sanonut, että olispa joskus kiva, kun sais edes yhden vapaansa vaan olla omien juttujen kanssa. Duuninsa hoitaa siinä sivussa, kun apen "pikku hääräilyltä" kerkee. Vaimo sitten valittaa, kun ei ole yhteistä aikaa... Pyytää isiltä rahnaa etelän reissuun ja kierre on taas valmis.
Vierailija kirjoitti:
Varakkaan puolison sukulaiset ovat useinmiten idiootteja mulkkuja.
Tunnetko montakin tällaista?
Ainakin ex-mieheni vanhemmet, veli perheineen ja muut sukulaset ovat todella mukavia ja lämminhenkisiä ihmisiä.
En haluaisi rikasta puolisoa.
Raha ja varakkuus kyllä kelpaisi, mutta niin että ne tulis minulle, ei puolison kautta.
Lottovoitto vaikka olisi tervetullut, tai itselle jonkun mystisen yllätystädin perintö.
Niin tyhmää kuin onkin, niin mulla on joku ihme jääräpäisyys siihen että en halua kumppanin rahoilla elää. Veikkaan että mulle voisi kova paikka olla se jo, jos yhtäkkiä roolit kääntyisi, ja mies tienaisikin meidän taloudessa enemmän, enkä minä. Niin hölmöä kuin se onkin.
Riippuu tosi paljon persoonasta. Yleensä ns. Äkkirikastuminen vaikuttaa luonteeseen ja sellaiseen puolisoon en kiinnittyisi. Sitten on se perimällä rikastuneet, jotka ovat tottuneet että rahaa riittää, ja minusta se on aivan ok joidenkin kohdalla kuten työllään pikkuhiljaa rikastuneet.. Mutta jos lahjaideat alkavat olla sarjaa "kirurgiset operaatiot",niin metsään menee. Itse vaivaudun myös uusista autoista jne lahjoina koska silloin tulee hitusen maksullinen olo.Miespuolisista kavereista olen kyllä saanut sen kuvan ettei heitä haittaa tuntea itsensä maksulliseksi :). N35
Ei. T. Nainen, jolla itselläkin sekä vanhemmilla on jonkin verran varakkuutta. Mitä muuten tarkoitat sillä varakkuudella, joka mielestäsi antaa kavereillesi taloudellisesti helpon elämän? Ovatko todellakin niin varakkaita.