Elän mukavaa elämää Keski-Euroopassa täysin mieheni rahoilla, haluatko kysyä jotain?
Mieheni (ei-suomalainen) on tosi hyväpalkkaisessa työssä finanssialalla. Elämme isossa talossa, minä lähinnä keskityn kodinhoitoon ja shoppailuun, koska miksi ei? Ei ole mitään kiinnostusta käydä töissä. Mies maksaa. Suomessa tätä aina jaksetaan ihmetellä.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Mieheni (ei-suomalainen) on tosi hyväpalkkaisessa työssä finanssialalla. Elämme isossa talossa, minä lähinnä keskityn kodinhoitoon ja shoppailuun, koska miksi ei? Ei ole mitään kiinnostusta käydä töissä. Mies maksaa. Suomessa tätä aina jaksetaan ihmetellä.
Ketkä tätä aina jaksavat ihmetellä Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Heh, ei taida suomalaisia luksus kiinnostaa joten turha odotella enää vastauksia :) Ap
Mitä sinä haluat/odotat että sinulta kysyttäisiin?
En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, joilla käy aika pitkäksi ilman työssäkäyntiä.
Asun samassa maassa kuin sinä ja olen aika samanlaisessa tilanteessa. Kuitenkaan en ymmärrä sitä, miten joku suht nuori jää kokonaan pois työelämästä. Jos kunnon koulutus löytyy niin kannattaa olla vaikkapa pienessä osa-aikatyössä jokunen tunti viikossa. Saksasta on niin helppo saada osa-aikaisia. Ei ainakaan tule sitten tunnetta, että olisi korkeakoulutus mennyt täysin hukkaan, gell?! Ja kyllä se pienikin työpanos antaa tiettyä itseluottamusta, josta voi hyödyntää myöhemmin kun ajat ovat ehkä erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Mitä saavutuksia sinulla on omassa elämässäsi? Onko koskaan tyhjä olo kaiken materian keskellä? Mitä teet päivittäin? Tunnetko olosi turhaksi, kun kotityöt on tehty? Pelottaako, että elämä jää elämättä kun olet toisen kodinhoitajana?
Kuulostaapa nuo kysymykset ilkeiltä. Ei ole tarkoitus. Haaveilen itsekin taloudellisesta hyvinvoinnista, mutta se ei ole minulle mahdollista. Siksi kadehkinkin, mutta olen myös huolissani sinusta. Olen itse tekevä ihminen, enkä viihtyisi kaikkia päiviä kotona. Pakko päästä töihin ja puuhailemaan käytännön töitä. Omaani verrattuna sinun valmiiksi katettu elämäsi kuulostaa aika sisällöttömältä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, joilla käy aika pitkäksi ilman työssäkäyntiä.
Riippuu ihmisestä ja kulttuurista. Olen itse ollut myös kotirouvana ulkomailla, ja aika ei käynyt pitkäksi, vaan olin hyvin kiireinen. Minulla oli useita vapaaehtoistehtöviä, edustustöitä ja myös opiskelin harrastuksena. On valtavan mielenkiintoista olla suurkaupungissa, missä joka päivä tapahtuu jotain, ja yksi päivä saa keskustella oman alansa nobelpalkitun tutkijan kanssa, ja toisena maan politiikan sisäpiirin kanssa.
Jos jää kotiin puunaamaan lattioita, on varmasti tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä saavutuksia sinulla on omassa elämässäsi? Onko koskaan tyhjä olo kaiken materian keskellä? Mitä teet päivittäin? Tunnetko olosi turhaksi, kun kotityöt on tehty? Pelottaako, että elämä jää elämättä kun olet toisen kodinhoitajana?
Kuulostaapa nuo kysymykset ilkeiltä. Ei ole tarkoitus. Haaveilen itsekin taloudellisesta hyvinvoinnista, mutta se ei ole minulle mahdollista. Siksi kadehkinkin, mutta olen myös huolissani sinusta. Olen itse tekevä ihminen, enkä viihtyisi kaikkia päiviä kotona. Pakko päästä töihin ja puuhailemaan käytännön töitä. Omaani verrattuna sinun valmiiksi katettu elämäsi kuulostaa aika sisällöttömältä.
En ole aloittaja, mutta ei kai varakkaan miehen kotirouva kotitöitä tee? Usassa nyt ei ainakaan tekisi, vaan kiinnostuksen kohteet etsitään ihan muualta.
Asun itsekin Keski-Euroopassa, toukokuussa tuli 22 vuotta täyteen.
Minullakin on ei-suomalainen mies joka on hyvässä virassa, mutta niin minäkin!
Lapset, kaksi kappaletta. Olemme erittäin hyvin toimeen tulevia, mutta tuota en kyllä voi ymmärtää, miten itseään kunnioittava nainen heittäytyy elämään miehen rahoilla!?
Minulle on erittäin tärkeä olla riippumaton taloudellisesti ja tehdä omaa uraa. Miten jaksaa elää noin? Turhan panttina?
Oletko laskenut paljonko maksaa kun annat kerran p***a?
Suomesta käsin tuo kuulostaa varsin kaukaiselta. Suomalainen nainen kun on yleensä tottunut pärjäämään omillaan. Ulkomailla asuessamme kysyin vaimoltani, eikö ne kotirouvat ole huolissan, että tulee ero tai mies kuolee. Sellaisesta ei kuulemma koskaan ollut puhekaan.
Sen sijaan vaimoni ulkomaalaiset tuttavat ovat alkaneet olemaan asiasta huolissaan muutettuaan Suomeen. Niin se ympäröivä kulttuuri näyttää vaikuttavan.
Itse en halunnut tuollaista elämää, kosittiin kyllä. Ensisijaisesti haluan asua Suomessa ja toinen mistä en luovu on oma työ.
Miksi ihmeessä olet av:llä, jos elät todella mukavaa elämää?