Ollaan miehen kanssa lomalla ja mies ei suostu mihinkään!
Tultiin Berliiniin viime lauantaina. Todella ihana kaupunki, mutta tuntuu etten pääse nauttimaan siitä ollenkaan. Joka päivä mies haluaa nukkua johonkin klo 11-12 asti, jonka jälkeen ei tunnu olevaan mikään kiire mihinkään. Yleensä pääsemme liikenteeseen vasta n. klo 14 iltapäivällä. Olen monta kuukautta tehnyt listaa nähtävyyksistä ja nyt tuntuu ettemme mitenkään ehdi tehdä kaikkea ennen perjantaita :( Toinen asia on, että mies haluaisi syödä kaikki ateriamme ulkona ravintolassa vaikka meillä olisi hotellihuoneessa mikroaaltouuni ja jääkaappi. Olen yrittänyt ehdottaa, että ostaisimme edes aamiaisen ja iltapalan kaupasta, mutta ei. Kiitos kun sain avautua.
Kommentit (48)
Kuules ap,kaitpa sinä tunsit miehen tavat jo ennen lomaa.Oma vika jos et. Olen rouva ,joka käyttyy tismalleen noin lomalla ,kuin kumppanisi nyt. .Kun kaikkina työaamuina nousen n klo 7.00 ja teen pikää päivää,niin kyllä lomalla nautin luonaisesta geeniperimästäni. Illan virkku-aamun torkku.
Miehellä on just päivastaiset geenit ja kimpassa on oltu vuosikymmeniä.
Elikkä elä ja anna muidenkin elää.Ei toinen ole toista parempi tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toisekseen, miten se hotellihuoneessa kokkailu auttaa tutustumaan kulttuuriin?
Kun olisit hetken aikaa malttanut miettiä, niin olisit ehkä tajunnut että ne ruokatavarat pitäsi käydä jostain ostamassa. Ruokakauppa, tori ja kauppahalli on monesti paikallisen kulttuurin kehtoja, siellä oppii kaikenlaista paikallisesta elämänmenosta ihan eri tavalla kuin jossain tusinaravintolassa.
Nyt on kyse Saksasta. Oktoberfestiin pitäisi lähteä eikä paikalliseen Lidliin.
No lomalla tulisi huomioida ja kunnioittaa kummankin toiveita.
Nyt mies jyrää koko ajan.
Keskustelisin miehen kanssa, jos ei toisi tulosta eli kompromissia, lähtisin aamulla itsekseni ja tulisin vasta myöhään illalla, jättäisin lapun.
Ette te kyllä minnekään aamiaiselle ehdi jos mies nukkuu yhteentoista kahteentoista, ette edes lounaalle jos mies ei pääse ennen kahta ulos.
Pattiksella saa aamiaisne ympäri vuorokauden, ihan normaalia siellä darrassa alottaa aamupalat illalla.
Ja voisit nakata ne suorittamis-listat yms roskiin. Ottakaa rennosti ja menkää fiilisten mukaan.
Mikään ei vois olla surkeampaa ku mennä lomalla jonku lukujärjestyksen mukaan. "tässä tää museo,,tässä tää kirkko "
Niin? Mene ja tutki itse kaupunkia . Anna miehen vetelehtiä. Tiedätpä jättää hänet seuraavalla lomareissulla kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mene ja tutki itse kaupunkia . Anna miehen vetelehtiä. Tiedätpä jättää hänet seuraavalla lomareissulla kotiin.
Eihän nyt kukaan lähde ilman lompakkoa lomalle?
Kun olisit hetken aikaa malttanut miettiä, niin olisit ehkä tajunnut että ne ruokatavarat pitäsi käydä jostain ostamassa. Ruokakauppa, tori ja kauppahalli on monesti paikallisen kulttuurin kehtoja, siellä oppii kaikenlaista paikallisesta elämänmenosta ihan eri tavalla kuin jossain tusinaravintolassa.