Olen ottanut 1g panadol menkkakipuihin eikä MITÄÄN vaikutusta! Voinko ottaa nyt Burana capsin perään?
Ei auta hemmetti mitään tuo panadol. Tosi surkeaa en enää sitä ainakaan ota. Burana-caps mulla on aina auttanut ja mietinki nyt, että voinko vetästä sen vielä tähän perään? Muuten ei tule tästä päivästä valmista.
Kommentit (31)
Lääkkeiden sieto on yksilöllistä. Itse käytin tuota annostusta pahimpina aikoina. Onneksi löyty pysyvä ratkaisu lopulta, niin ei tarvinnut maksaa enää rääkätä.
Kaikki naiset tietää että parasetamoli ei auta menkkakipuihin. Ibuprofeeni auttaa jos kivut on sellaiset että niitä voi edes lääkkeillä vähentää.
Ihan hukkahommaa ottaa parasetamolia kuukautiskipuun. Ainoa hyöty tuosta on, että kun otat sen Buranan nyt perään (ja se on ihan ok) niin parasetamoli saattaa hieman tehostaa sen vaikutusta.
Kovista kivuista kärsivien kannattaa myös huomata että nykyisin saa naprokseeniakin ilman reseptiä tuotenimellä Pronaxen, ja tämä on erinomainen lääke menkkakipuun. Se myös vähentää kuukautisvuodon määrää noin 20% jos heti alkupäivinä ottaa kunnon annokset.
Hae lekurilta resepti pronaxeniin. SE auttaa oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Et voi.
Tämä on ihan perätön väite. Olen saanut itse sekä lääkäriltä että hammaslääkäriltä suosituksen nimenomaan syödä sekä parasetamolia että ibuprofeenia yhdessä kovan kivun lievittämiseen. Tuskin ne vaarallisia komboja suosittelevat. Käsittääkseni on ok, koska parasetamoli ei ole tulehduskipulääke - kahta tulehduskipulääkettähän ei saisi syödä yhdessä.
Hankkiudu paksuksi niin eipä jomota enää!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset tietää että parasetamoli ei auta menkkakipuihin. Ibuprofeeni auttaa jos kivut on sellaiset että niitä voi edes lääkkeillä vähentää.
No kiitos nyt tästäkin. Minä olen nyt sitten joku yksi poikkeuksellinen nainen joka ei tiennyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hae lekurilta resepti pronaxeniin. SE auttaa oikeasti.
Ei tarvi edes reseptiä nykyisin. On sellainen "neuvontaa vaativa itsehoitolääke", eli jossain apteekissa täytyy pyytää reseptilääketiskiltä, toisissa taas on hyllyssä kuten Buranatkin, mutta sitten kun kassalla maksaa lääkkeen, saa mukaan lääke-esitteen jossa tietoa valmisteesta.
Paras teho kun otat nuo sekaisin,lääkärikin minulle vinkkasi kerran!
Vierailija kirjoitti:
Hankkiudu paksuksi niin eipä jomota enää!
Siinä saa varmasti ihan uudet vaivat itselleen, synnytyksestä puhumattakaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulle kanssa terveydenhoitaja sanonut samaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis otat parasetamolin ja ibuprofeiinin sekaisin.
Mulla ei onneksi ole tällaisia päiviä kuin 1-2 päivää vaan. Luojan tähden.
Hormonikierukalla saisi helpotuksen, mutta en haluaisi ylimääräistä hormonia kehooni.
Ap
Napromexin puolesta liputan minäkin. Vähentää vuotoa enemmän kuin Burana ja lievittää kipua tehokkaammin ja pidempään, hiukan hitaammin vaan alkaa vaikuttaa. Minulla lisäksi Burana aiheuttaa lievää kuvotusta.
Mielestäni Napromexia saa ilman reseptiä vaan 250 mg. Jos pyytää reseptin, saa 500 mg tabletteja, joita voi ottaa kaksi päivässä.
On myös migreeniin hyvä.
Taas alkaa Burana-capsin jälkeen selvästi helpottamaan vaikka lääkkeen otosta varmaan vasta 10min. Kyllä on hyvä lääke. Panadol ei vaikuttanut YHTÄÄN mitään!
Täytyy ehdottomasti painaa mieleen tuo pronaxen. Sille on varmasti tarvetta jatkossa. Kyseisen lääkkeenkö saa nykyään ilman reseptiä? Olen menossa apteekkiin asiaa kyselemään, mutta kysynpä nyt jo tässäkin. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ehdottomasti painaa mieleen tuo pronaxen. Sille on varmasti tarvetta jatkossa. Kyseisen lääkkeenkö saa nykyään ilman reseptiä? Olen menossa apteekkiin asiaa kyselemään, mutta kysynpä nyt jo tässäkin. :)
Ap
Kyllä, 250 mg naprokseenia sisältävää Pronaxenia saa nykyään ilman reseptiä :) On huomattavasti Buranaa tehokkaampi lääke mihin tahansa kipuun, plus erityisvaikutuksena kuukautiskipuun vähentää kohdun supistelua ja vuodon määrää. Yksi tabletti vaikuttaa yli 10 tuntia kun joku Burana alkaa 4-6 tunnin jälkeen hiipua.
Itselleni tämä lääke oli pelastus ortopedisen leikkauksen jälkeen. Tässä maassa pelätään ilmeisesti riippuvuutta niin paljon, että edes leikkauskipuun ei saa kunnon lääkettä. Ota buranaa ja panadolia oli ohje. Onneksi tuttu tiesi tämän Pronaxenin ja sillä leikkauksen jälkikivutkin tasoittuivat siedettävälle tasolle.
Voit ottaa. Ibuprofeenia ja parasetamolia voi syödä rinnakkain. Mutta oikeasti, kannattaa mieluummin kysellä näitä lääkeasioita vaikka apteekista.