Onko mitään rasittavampaa kuin ihmiset jotka eivät omista autoa, koska "eivät tarvitse" sitä ja silti soittelevat jatkuvasti
Kinuavat kyytiä milloin mihinkin, kun tarvitsee autoa ja peräkärriä, julkisilla ei pääse ja on hankalaa ja vaikeeta. Voi jumalauta, soita taksi.
Kommentit (10)
Mulla oli tuttava, joka suuttui kun kysyin miksei hanki omaa autoa "kun en tartte sitä oikeen mihinkään" ja minä siihen, että tarviithan sinä kun jatkuvasti sua saa ajeluttaa ympäri kaupunkia asioilla. :D
Aikuiset lapset kamppailevat vanhempien auton käytöstä kun omistaminenkin sitten pois "elämyksistä".
Vielä rasittavampaa on, jos kyseisellä kyytipummilla ei ole edes ajokorttia. Varsinkin pitkillä matkoilla ärsyttää, kun sellaisen ihmisen kanssa kulkiessa itse joutuu ajamaan koko ajan ja toinen voi halutessaan esimerkiksi ottaa päiväunet tai juopotella milloin haluaa.
Myös se että en vuokraa pakettiautoa kun se on niin kallista, saanko teidän auton muuttoon, ajelen sillä koko päivän ja tankkaan just just sen mitä kulutettu, olis myös kiva jos tulisit samalla muuttoavuksi, ei varmaan oo mitään koko lauantaina.
Kyllä ne ihmiset varmaan ostaisi auton jos olisi siihen varaa. Mutta kun ei ole niin lainaaminen on ainoa vaihtoehto.
Ei kannata alkuunkaan lähteä kyyditsemään ketään minnekään. En minäkään autottomana ole pyytänyt keneltäkään kyytiä koskaan. No äidiltä ja isältä silloin, kun olin lapsi. Taksilla ja julkisilla pääsee, isommat tavarat saa liikkeestä kotiinkuljetuksella. Joillakin on vain kummallinen tapa olla jatkuvasti palveluksia vailla. Minua hävettäisi pyytää kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne ihmiset varmaan ostaisi auton jos olisi siihen varaa. Mutta kun ei ole niin lainaaminen on ainoa vaihtoehto.
Jos on jatkuvasti toisilta kyytiä vailla ja omaan autoon ei ole varaa, niin kannattaa varmaan muuttaa jonnekin, missä sitä autoa ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata alkuunkaan lähteä kyyditsemään ketään minnekään. En minäkään autottomana ole pyytänyt keneltäkään kyytiä koskaan. No äidiltä ja isältä silloin, kun olin lapsi. Taksilla ja julkisilla pääsee, isommat tavarat saa liikkeestä kotiinkuljetuksella. Joillakin on vain kummallinen tapa olla jatkuvasti palveluksia vailla. Minua hävettäisi pyytää kyytiä.
Minä huomasin tämän, kun lupasin että eräs puolituttu voi kulkea kyydissäni töihin silloin kun työvuoromme sopivat yksiin (oli töissä samalla suunnalla kuin minä). Aluksi meni ihan hyvin, mutta sitten alkoi kiukuttelemaan kun ei päässytkään joka päivä kyydissä töihin (jos minulla oli esim. iltavuoro tai olin muuten vaan sairaana/lomalla/poissa) ja siis tosiaan tiesi, että kyyti on tarjolla vain silloin kun menen itse samaan aikaan töihin. Suuttui ihan silmittömän paljon, kun ilmoitin että nyt taitaa olla aika lopettaa nämä kyydit tähän, kun ei oikein toimi tämä järjestely. Lähetteli raivoviestejä, että MITEN hän nyt pääsee töihin (samalla tavalla kuin ennen minun kyytejäni) ja että se on sitten minun vikani jos hän saa potkut kun on töistä myöhässä.
Joo, ei kyllä minulta enää heru tasan kenellekään ilmaisia kyytejä, hyvää hyvyyttäni en enää todellakaan lähde kuskaamaan yhtään ketään mihinkään.
Höpö höpö. Oikeasti haluaisit olla suosittu.