Kokemuksia etävanhemman kiusanteosta?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helposti sinne käräjille sit mennään?ja kuinka paljon etä voi vaikuttaa esim tekemällä uudet sopparit lastenvalvojalla?
Kiinnostais tietää kans jos joku tietää?
Mua kans kiinnostais tietää miten toi käräjille vienti tapahtuu?
En ole itse joutunut käräjille asti vaikka lähellä olikin. Itse ainakin sain oikeusaputoimistosta neuvoja, miten kannattaa menetellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helposti sinne käräjille sit mennään?ja kuinka paljon etä voi vaikuttaa esim tekemällä uudet sopparit lastenvalvojalla?
En ole itse joutunut käräjille asti vaikka lähellä olikin. Itse ainakin sain oikeusaputoimistosta neuvoja, miten kannattaa menetellä.
Minkä asian takia meinasit joutua käräjille?
Kerrottavaa olisi vaikka kuinka.. Ei suostunut tapaamissopimuksen tekoon ja puhui lastenvalvojalle että hänen työnsä on niin vaihtelevaa, ettei sopimus onnistu. Lastenvalvoja uskoi tämän, vaikka oikeasti etällä oli päivätyö. Tapaamisilla teki kaikenlaista kiusaa eli ilmoitti päivän varoitusajalla haluavansa nähdä lasta. Saattoi tulla tuntitolkulla myöhässä. Ei kertonut milloin tuo lapsen takaisin.
Ei palauta kaikkia vaatteita, jotkut jäävät sille tielleen ikuisesti. Laitan lapsen mukaan vitamiinit ja ksylitol-pastillit; ei anna niitä lapselle (no, tämä ei kiusaa minua vaan on ikävää lasta kohtaan).
Lähettää ikäviä viestejä. Ei kuitenkaan tarpeeksi usein, jotta asiaan kukaan puuttuisi. Niinpä minulla on viestien ilmoitukset näkymättömissä. Vilkaisen niitä sitten joskus enkä asiattomiin vastaa. Vuosien jälkeen hän silti vaan jaksaa. Yhteishuoltajuudessa en voi täysin ignooratakaan kaikkia yhteydenottoja.
Pääpiirteittäin kaikkea hän vastustaa. On se influenssrokotus, matkustaminen, päiväkoti (aivan kuin minulla olisi valta vaikuttaa mistä pk:sta paikka tuli), lapsen hiukset, meillä käyvät vieraat ("liikaa tyttöjen seurassa, kasvatat siitä h*mon") ym. ym.
Tämmöistä kaikkea. 5 vuotta ja loppua ei näy.
Ei ole kokemuksia kuin niin päin että lähi kiusaa sekä etää, että polkee lapsensakin siinä sivussa.
Meillä myös lähi kiusaa etää ja lapsia siinä samalla. Kun esitämme huolen että hänen käytöksensä vahingoittaa lapsia, niin hän sanoo "niin, lopetan heti lasten kiusaamisen kun sinä teet niin kuin minä sanon."
Tervettä?
Mielestäni rikollista toimintaa omia lapsiaan kohtaan.
Voin kertoa käräjille viemisestä, sillä tiedän asiasta aika paljon, mutta ensin tarvitsen tiedon siitä kuka on viemässä käräjille, ja mistä syystä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös lähi kiusaa etää ja lapsia siinä samalla. Kun esitämme huolen että hänen käytöksensä vahingoittaa lapsia, niin hän sanoo "niin, lopetan heti lasten kiusaamisen kun sinä teet niin kuin minä sanon."
Tervettä?
Tee asialle jotain. Lapset vaikka perheneuvolan psykologin luo. Ja vanhemmat myös sinne setvimään ongelmiaan. Oikeat huolenaiheet, siis todellakin ne epäterveet, voi ilmoittaa lastensuojeluun. Viestistä ei nyt kuitenkaan saanut selkoa että mitä se vahingonteko on.
Noi on narsisteja, jos lähivanhemman kiusaaminen on tärkeämpää kuin omien lasten hyvinvointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervettä?
Tee asialle jotain. Lapset vaikka perheneuvolan psykologin luo. Ja vanhemmat myös sinne setvimään ongelmiaan. Oikeat huolenaiheet, siis todellakin ne epäterveet, voi ilmoittaa lastensuojeluun. Viestistä ei nyt kuitenkaan saanut selkoa että mitä se vahingonteko on.
Lapset kärsivät monin eri tavoin. Mm. siitä, että lähi puhuu lasten kuullen pahaa etästä. Mm puhelimeen kaverilleen haukkuu etää muka toisesta huoneesta ettei lapset kuule, mutta lapset kuulevat kuitenkin. Yrittää valjastaa lapsia puhumaan omina ajatuksinaan sellaisia juttuja jotka hän on itse sanonut edellisellä kerralla. Riitelee lasten kanssa ja jakaa rangaistuksia juuri kun ovat tulossa etälle, esim. että etän luona tvkielto, pelikielto ja puhelinkielto, ja samoin suututtaa lapset kun he tulevat etältä lähille taas, että saa draamaa ja pääsee kiusaamaan etää mahdllisimman paljon. Lapsista toinen käy koulupsykologilla puhumassa, ja toinen valehtelee rangaistuksenpelossa aivan ihmeellisiä asioita. Lapset vain haluaisivat että lähi lopettaisi kiusanteon, ja veikkaamme että vuoden, kahden sisällä muuttaa meille kokonaan ensin vanhempi lapsista, ja jonkin ajan kuluttua myös nuorempi. Aiomme tukea tätä sitten urakalla.
Onko APlla suunnitelmissa tehdä lähivanhemman elämästä hel vettiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etävanhemman kiusanteon vuoksi olin viemässä elatus- ja tapaamisasioita käräjäoikeuden ratkaistavaksi mutta etä lopetti kiusaamisen ymmärrettyään että oikeudenkäyntikulut tulevat hänen maksettavakseen.
Meillä tilanne myös rauhoittui, kun minä lopetin vastaamisen epäasiallisiin viesteihin. Lopetin välittämästä, ottaako etä lapset tapaamisaikoina vai ei. Käytännössä tämä edellytti että lopetin seurustelun ja kaikki omat menot ettei tarvinnut hermostua, jos lapset jäivätkin kotiin ja jouduin perumaan treffit tms. Ei kauhean reilu tilanne minua kohtaan mutta otan tämän mielenrauhan tuhat kertaa mieluummin.
Eräs kiusaaja etä tekee kaikkensa lapsen kustannuksella lasta toisesta vanhemmasta vieraannuttaen. Luulee sillä pääsevänsä mm. omaisuuden ositukseen. Tosiasiassa lähtenyt ilman ainuttakaan yhteisen kodin tavaraa eikä ole niitä vuosiin saanut, kuten ei ole omaisuuden jakaminenkaan onnistunut. Muutaman kerran yrittänyt laihoin tuloksin, menettänyt itse uskottavuutensa käräjäoikeuden edessä.
Lapsen kustannuksella tätä tekee, mutta onkin luonnehäiriöinen narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etävanhemman kiusanteon vuoksi olin viemässä elatus- ja tapaamisasioita käräjäoikeuden ratkaistavaksi mutta etä lopetti kiusaamisen ymmärrettyään että oikeudenkäyntikulut tulevat hänen maksettavakseen.
Meillä tilanne myös rauhoittui, kun minä lopetin vastaamisen epäasiallisiin viesteihin. Lopetin välittämästä, ottaako etä lapset tapaamisaikoina vai ei. Käytännössä tämä edellytti että lopetin seurustelun ja kaikki omat menot ettei tarvinnut hermostua, jos lapset jäivätkin kotiin ja jouduin perumaan treffit tms. Ei kauhean reilu tilanne minua kohtaan mutta otan tämän mielenrauhan tuhat kertaa mieluummin.
Meillä myös auttoi jonkun verran se, että otin yhteyttä asianajajaan, joka taas kertoi etälle, että asioista on päästävä sopuun tavalla tai toisella. Nyt siis sentään tapaamisilla kiusaaminen on vähentynyt (ei kokonaan kylläkään) ja jatkuva soittelu loppui.
Tuo on kyllä hyvä apu myös, että elää vaan sitä elämäänsä ja yrittää jättää kiusanteon omaan arvoonsa.
24
Inhottavaa tollanen kiusanteko...teki sitä sitten etä tai lähi. Lapset siitä vaan loppujen lopuks kärsii.
Ai onko suunnitelmissa viedä lähi käräjille :D