Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia etävanhemman kiusanteosta?

05.11.2018 |

Kertokaa omia kokemuksia

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh mammatko täällä taas vinkuu karua kohtaloaan :D

Vierailija
42/67 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh mammatko täällä taas vinkuu karua kohtaloaan :D

Eihän tässä nyt kukaan ole mitään vinkunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sovussa parempi kaikkien kannalta

Vierailija
44/67 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
45/67 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se onkin sit kivaa ku lastenvalvoja on kaikessa etäisän puolella.

Vierailija
46/67 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkailua, jatkuvaa kritisointia ilman aihetta, aiheettomia lastensuojeluilmoituksia, yhteydenpidon estämistä tapaamisten aikana, tahallista vaatteiden hävittämistä ja rikkomista, päiväkotipaikan saamisen vaikeuttaminen, tahallinen myöhästely jos tiedossa meno.. luonnehäiriöinen kuten voi arvata..

Vierailija
47/67 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä keskustelua lukee, voi vain ihmetellä ihmisen itsekkyyttä. Kun lähipiirissä on myös sellaisia eroja, joissa aikuiset toimivat asiallisesti, asettavat lasten hyvinvoinnin omien etujensa edelle - eivätkä missään tilanteessa solvaa toista vanhempaa saati että tekisivät kiusaa tälle.

Vierailija
48/67 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
49/67 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty sopia esim lapselle säästämisestä, haluaa päsmäröidä kaikkea. Myöhästyy tai tulee etuajassa tahallaan. Jankkaa ovella, ei suostu poistua, on loukkaava, puuttuu asioihin jotka eivät hänelle kuulu. Aina saa olla varpaillaan, aikooko vaikeuttaa esim lomamatkaa. Näkee muksua milloin sattuu sopimaan, mutta päiväkodin keskusteluihin ym olisi aina tuppaamassa esittämään kunnollista isää. Puhuu lapselle p askaa ja vääristelee asioita. Hävittää vaatteita. Olettaa että hänen aikataulut ajaa kaiken ylitse. Märisee, kun näin ei olekaan, ja syyttelee etten edistä tarpeeksi tapaamisia (ei säännöllistä rytmiä isän takia). Arvostelee mun vanhemmuutta, itse ei ole koskaan kantanut vastuuta kuin itsestään. Sekoittaa (hänet tuntien tahallaan) lapsen unirytmin. Ymym.

Aiemmin yritti myös sitä, että en voisi pitää sovittujen tapaamisten toteutumista varmana (etten vaan voisi tehdä omia suunnitelmia). Tähän tein stopin olemalla yhtä m ulkku kuin hän. Mikään muu keino ei sitten autakaan...

Vierailija
50/67 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas lähi kiusaa. Milloin vaatii lisää elareita, yrittää vähentää tapaamisoikeutta, myöhästelee, hänen mukaansa täytyy suorittaa hakemiset ja viemiset, hänen masennuksensa ei vaikuta lapsiin, töitä ei tosin voi tehdä tai opiskella sen takia, joten taas yksi syy saada lisää elareita... Isäpuolta kutsuu lapsen isäksi ja väittää olevansa yh. Paskaa puhuu mennen tullen etästä.

Onneksi lapsi on jo niin iso, että tajuaa lähin perseilyn. Kostautuupa joskus.

Vierailija
51/67 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukkuja ei oke pakko kuulla. Ei tarvi olla etän kanssa tekemisissä mitenkään. Edellyttää tarkan sopimuksen kaikista tapaamisista ja sen noudattamista.

Meillä oli liki pilkuntarkka sopimus joka tehtiin lastenvalvojalla, mutta ei sekään mitään estänyt. Kun ei muuta keksinyt niin viivytteli sitten passin uusimishakemuksen allekirjoituksen kanssa.  Aina löytyi joku tapa jolla vaikeuttaa ja olla vähän enemmän v**umainen.

Hän kuvitteli että hän voi halutessaan olla ottamatta lapsia luokseen vaikka oli hänen viikonloppunsa, tuota tapahtui erityisesti jos hän oletti että mulla on joku viikonloppumeno. (luuli estävänsä)

Joustoa olisi pitänyt löytyä aina vain niihin asioihin joita hän halusi ja kun sanoin ettei käy; "tästä on sovittu mutta ei tästä" niin seuraava takuuvarma asia oli se, että lastenvalvoja otti yhteyttä "koska estän etävanhemman tapaamiset lasten kanssa". Lastenvalvoja on ottanut tuosta yhteyttä ainakin viisi kertaa, muutaman kerran koska etä halusi maksaa vähemmän elareita mitä oli yhteisesti sovittu ja vaati minua suostumaan (en tietenkään suostunut) jne. 

Tätä oli ensimmäiset 6 vuotta eron jälkeen. Ja mies oli jo tahollaan naimisissa...

Vierailija
52/67 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passin kanssa pelleily on niin perus... Tolla perusteella pitäisi saada yksinhuoltajuus, jos toinen ei pysty huolehtia velvollisuuksistaan huoltajana...

Vierailija
53/67 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä on maailman pikkusieluisin ihminen. Hän kyttää tekemisiäni, ja yrittää löytää jotain arvostelemisen aihetta. Hän kuulustelee, olenko täyttänyt päiväkotiin sen ja sen lapun, olenko hoitanut tämän ja tuon asian. Itse hän ei luonnollisestikaan hoida mitään, vaan keskittyy minun valvomiseen.

Nykyään en jaksa enää vastailla hänen viesteihinsä, ellei niissä ole jotain oikeasti oleellista asiaa. Olen joutunut myös estämään hänet jatkuvan pommituksen takia pikaviestimistä, kuten whatsappista.

Tekee käytännössä kaikkea mahdollista pikku kiusaa, mitä täälläkin on lueteltu. Pyrkii toimimaan niin, ettei todistajia ole, ja näyttelee viatonta. Ovenraossa saan kuitenkin kuulla loukkauksia ja kärsiä käytännlssä hänen tempuistaan.

Hän on rajaton ja luonnehäiriöinen ihminen, joka täytyy pitää koko ajan kepinmitan päässä itsestä, tai meininki muuttuu hulluksi.

Osaa kyllä esittää omaavansa käytöstapoja, mutta todellisuus on tarua ihmeellisempää.

Omille sukulaisilleen ja vaihtuville tyttöystäville toki asia on esitetty niin, että minä olen hankala ihminen. Siksi uusin tyttöystävä onkin pidetty pelottelemalla kaukana minusta, ettei totuus selviäisi.

Vierailija
54/67 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään vielä, että hän on pahimman luokan jankuttaja. Mikään asia ei mene perille, jos vastaus ei ole hänelle mieleinen. Tulee mieleen lapsi, joka ei saa omaa tahtoaan läpi. Miksi? Miksi ei? Perustele? Etkö voi tehdä niin tai näin? Mutta kun mulle sopisi nyt näin, niin eikö sullekin sovi? Tätä samaa sitten joka ikisestä asiasta. Tuntuu että eksällä on sormensa ja mielipiteensä joka asiassa, myös niissä mitkä eivät kaiken järjen mukaan hänelle kuulu tippaakaan.

Vierailija
55/67 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina saa olla varpaillaan ja odottaa et mitähän paskaa tällä kertaa tulee niskaan. Tappouhkauksia myöten tullu kaikkee sontaa.

Vierailija
56/67 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
57/67 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole yli neljään vuoteen näkynyt, eikä kuulunut.

Sinä lähivanhempana olet vastuussa siitä, että lapsen oikeus tavata etävanhempaansa toteutuu. Tämä asia tulee nyt valmisteilla olevaan ja ensi vuonna voimaantulevaan huoltajuuslakiin entistä selvemmin. Pahimmassa tapauksessa huoltajuuskiistoissa etäännyttämisestä voi saada jatkossa jopa vankeutta. 

Vierailija
58/67 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemuksia kuin niin päin että lähi kiusaa sekä etää, että polkee lapsensakin siinä sivussa.

Sama. Paitsi että meillä se ei ole edes se lähi-isä, joka on pahin kiusaaja ja manipuloija vaan hänen uusi puolisonsa, joka ilmiselvästi on narsistinen. Käyttää lasta ja lapsen etäännyttämistä minusta vieraannuttaakseen miestä minusta. Esittää täydellistä perhe-elämää entisen mieheni ja lapsemme kanssa. Lapsi onneksi jo sen ikäinen että osaa ja uskaltaa sanoa oman mielipiteensä asiasta. 

Vierailija
59/67 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole yli neljään vuoteen näkynyt, eikä kuulunut.

Sinä lähivanhempana olet vastuussa siitä, että lapsen oikeus tavata etävanhempaansa toteutuu. Tämä asia tulee nyt valmisteilla olevaan ja ensi vuonna voimaantulevaan huoltajuuslakiin entistä selvemmin. Pahimmassa tapauksessa huoltajuuskiistoissa etäännyttämisestä voi saada jatkossa jopa vankeutta. 

Jos etävanhempi itse päättää hävitä kuvioista, niin eiköhän se ole silloin hänen ongelmansa.

- eri

Vierailija
60/67 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sopimukset tehty tapaamisista ja niitä noudattaa niin silloin kaikki on ok. Tosin sillehän ei mitään voi jos etä ei noudata sopimusta. Sillon on turha vinkua mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän