Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi yrittäjissä on niin paljon raha-asiansa sössineitä?

Vierailija
05.11.2018 |

Ja puhun nyt näistä, jotka eivät vaan viitsi maksaa laskuja tai palkkaavat työntekijöitä vaikka ole ole varaa maksaa palkkaa. Monet ottavat myös huolettomasti lainaa tai investoivat ihan järjettömiin hankkeisiin.

Itse olen freelancer ja olen yhden yrittäjäkaverin kanssa jutellut näistä. Sanoo, että isot oy-firmat maksavat laskut järjestään aina myöhässä ja perinnässäkin on tällä hetkellä useampi firma, joista yksi halusi mennä oikeuteen asti riitelemään. Itsekin odottelen melkein parin tonnin edestä saatavia.

Näin myös yhden epäilyttävän työpaikkailmon, missä haettiin kokoaikaista sihteeriä vakituiseen työhön. Firman liikevaihto oli viime vuodelta -10000 €. Sen voi kuvitella että yrittäjä hakee vain ilmaista orjaa tuohon.

Tuntuu että monellakaan yrityksellä ei ole mitään moraalia.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko? Minä lähtisin haastamaan koko aloituksen väittämää.

Sitäpaitsi kun isot firmat maksaa laskuja myöhässä ei se yleensä ole millään tavalla vahinko. Maksavat myöhässä koska voivat. Käytännössä se on ilmaista lainaa kun maksaa myöhässä. Toimii kun on tarpeeksi iso peluri eikä se laskuttaja pysty alkaa rettelöimään vastaan. Siinä on freelancerilla hommat vähissä jos alkaaa jokaisesta laskusta valittamaan kovaan ääneen. Ei se reilua ole; pelkkää raakaa bisnestä.

Vierailija
2/2 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan yrittäjäksi alkaa useimmiten ne tietyntyyppiset ihmiset, joilla ei sitten oikein ole huolta huomisesta ja ennakointikyky on muutenkin kauniisti sanottuna rajoittunut. Ei osata ollenkaan nähdä nokkaansa pidemmälle, kaikki tulee yllätyksenä ja sitten vähän viime tingassa tehdään paniikkiratkaisuja. Puuttuu kokonaan kyky hahmottaa kokonaisuuksia ja nähdä se "koko kuva" , että muuttamalla yhden asian muka paremmaksi tuleekin muuttaneeksi samalla kymmentä muutakin juttua ja yleensä huonommaksi.. Ja sitten taas ihmetellään tätä ihan puskista tullutta yllätystä ja tehdään taas jokin uusi paniikkiratkaisu.

Ihan semmoista turhaa tulipalojen sytyttelyä ja sammuttelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla