Miksi te joilla on lapsia päätitte hankkia lapsia?
Lapsettomilta aina kysytään miksi ei hanki lapsia, niin kysytääs nyt toisin päin? :)
Kommentit (3)
En varmasti mistään yhteiskunnan tai suvun painostuksesta, kyllä päätös lasten yrittämisestä kumpusi jostain syvältä itsestä. Omista arvoista, varmaankin, halusin elämässäni saavuttaa muutakin kuin omaa hyvää, oman uran ja lapsettoman parisuhteen. Molemmat halusimme lapsia kun olimme eläneet pitkään huoletonta aikuiselämää keskittyen itseen ja toisiimme. Palstalla usein ajatellaan, että lastenhankkiminen vähentää jotain elämästä. Itse en näin kokenut, minulla oli yhäkin nopeasti etenevä ura, parisuhde, kiinnostuksen kohteet - ja niiden lisäksi vielä nuo kaksi kallisarvoista ihmistä. Näin vieläkin vaikka ovat jo opiskelemassa omillaan, kiintymys ja yhteenkuuluvuuden tunne vetää meitä viestittelemään lähes päivittäin ja näkemään usein. Olen kiitollinen lapsistani, en pidä heitä itsestäänselvyyksinä.
Tietoinen riski harrastaessa suojaamatonta seksiä. Olisi oikeastaan ollut ihan sama, olisiko lapsi tullut vai ei. Mutta kivahan se oli, että tuli. Mukavaa nähdä, millaisen ihmisen saan tähän yhteiskuntaan kasvatettua. Ja kasvattaa tämä vanhempana oleminen minuakin. Pidän siitäkin kehityksestä.