Puheet lentoverosta, -rajoitteista tai jopa totaalikiellosta ahdistavat minua
Olen 25-vuotias, enkä ole koskaan käynyt ulkomailla.
Lapsuudenperheelläni ei ollut varaa, kuten ei myöskään minulla itselläni omille muutettuani (18-vuotiaana), ja viime vuodet olen ollut mielenterveyskuntoutuja (prosessi edelleen kesken).
Moni samanikäinen kaverini on käynyt jopa kymmenissä eri maissa, + opiskellut ja asunutkin ulkomailla. Minä tulen todennäköisesti olemaan valmis (henkisesti, sekä rahatilanteen puolesta) ihkaensimmäiseen ulkomaanmatkaani vasta muutaman vuoden päästä – ja nyt sitä ollaan jo kieltämässä?!
Mitä odottamisen arvoista tässä elämässä muka enää on, jos matkailukin kielletään? En ole koskaan halunnut perhettä, parisuhdetta, punaista tupaa ja perunamaata tai mitään vastaavaa – ainoa haaveeni on ollut, että sitten kun viimein tervehdyn, niin sitten kyllä aloitan vihdoin ✨matkustelun✨. Se on ollut se tsemppi, joka on saanut minut jatkamaan harmaassa arjessa.
Onko tässä elämässä enää mitään mieltä, jos ainoa haaveeni minulta riistetään?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentomatkustaminen ei ole ihmisoikeus. Etkö voisi keksiä jotain sellaista haavetta joka ei saastuta niin paljon? Vaikkapa ympäristöystävällisempi matkustelu esim. junalla tai laivalla
Voi kun saisi sanoa ääneen saman lapsista, ilman julmettua paheksuntaa. Ihmiset saastuttavat, uusien ihmisten tekeminen on pahinta mitä luonnolle voi tehdä! Ja monet tekevät niitä vielä monta, aivan älytöntä!
Tuokin väite on sinänsä ihan pötyä,toki järjetön lisääntyminen on sairasta mutta 1-2 lasta jokaisella on ihan toivottavaa maapallon tulevaisuuden kannalta.
😂😂
Ei lentämistä voi varmasti koskaan kokonaan kieltää. Siinä olisivat ongelmissa pian kaikki yritykset sekä perheet, joilla asuu sukulaisia kahdessa eri maassa.
Sen sijaan mielestäni hintoja voisi nostaa samalle tasolle mitä oli ennen halpalentoyhtiöitä. Ihmettelen, miten esim. Norwegian edes voi myydä lippuja ihan pilkkahintaan ja silti kattaa kulut jokaisen matkustajan osalta (kohdemaan lentokenttävero per matkustaja, polttoaine) yms. kun pelkän veron osuus on usein enemmän mitä itse lippu maksoi. Luottavat ilmeisesti siihen että jokainen ostaisi lisäpalveluita, mutta nykytrendi on kyllä enemmänkin erityisesti nuorempien kohdalla se että pitää saada mahdollisimman halvalla ja mistään ei makseta extraa. Nuo naurettavat 20e/suunta -tyyppiset lennot voisi kyllä ihan oikeasti nostaa jonnekin väh. 250eur menopaluu jotta kynnys matkustaa kasvaisi. Ja samaten ei mitään kaukolentoja alle 500e menopaluuna. Jos jokainen viikonloppumatka maksaisi parisataa jo pelkkien lentojen osalta niin varmasti sellainen ns. turha matkustelu loppuisi aika nopeasti. Mutta eipä taida lentoyhtiöt nostaa hintoja, kun lähes kaikki matkustajat valitsevat vain hinnan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentomatkustaminen ei ole ihmisoikeus. Etkö voisi keksiä jotain sellaista haavetta joka ei saastuta niin paljon? Vaikkapa ympäristöystävällisempi matkustelu esim. junalla tai laivalla
Voi kun saisi sanoa ääneen saman lapsista, ilman julmettua paheksuntaa. Ihmiset saastuttavat, uusien ihmisten tekeminen on pahinta mitä luonnolle voi tehdä! Ja monet tekevät niitä vielä monta, aivan älytöntä!
Tuokin väite on sinänsä ihan pötyä,toki järjetön lisääntyminen on sairasta mutta 1-2 lasta jokaisella on ihan toivottavaa maapallon tulevaisuuden kannalta.
No ei todellakaan ole, maapallon tulevaisuuden kannalta on sitä parempi mitä vähemmän ihmisiä on. Sinä puhut taas itsekkäästi "veronmaksajista ja vanhustenhoidosta", et tämän planeetan kokonaisuudesta jossa ihmisen osuus elävistä olennoista on marginaalinen, mutta tuho muille maksimaalinen. Maapallo ei kaipaa yhtä ainoaa ihmistä, toisin kuin esim pölyttäjiä.