Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ulkomaisia nettikauppoja käyttää

onkosaksalainenparempi
05.11.2018 |

Saksalainen nettisivusto vertaa Saksalaisten nettikauppojen hintoja. https://www.idealo.de Onko kukkaan käyttänyt? Kannattaako, jos vertaa esimerkiksi kotimaiseen Kitupikki.eu sivustoon?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytäänkö tässä nyt, että kannattaako ulkomaisia nettikauppoja vai kannattaako käyttää idealo.de:tä?

Ensimmäiseen kysymykseen vastaisin, että kannattaa tilata ulkomailta, jos kyseessä on luotettava kauppa ja hinnat toimituksineen alhaisemmat kuin Suomessa. 

Toiseen kysymykseen vastaisin, että tuotteesta riippuen paremman hinnan saattaa löytää ihan googlettamalla kuin idealo:ta käyttämällä. 

Molemmissa tapauksissa suosittelen katsastamaan sekä amazon.de:n että amazon.co.uk:n.

Vierailija
2/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on kannattanut. Etsin ensin kotimaasta parhaan ja sitten tilaan sen ulkomailta. Voitan jopa 70%. Aina ei kannata tilata. Eilen tilasin karkkeja 45 % halvemmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytäänkö tässä nyt, että kannattaako ulkomaisia nettikauppoja vai kannattaako käyttää idealo.de:tä?

Ensimmäiseen kysymykseen vastaisin, että kannattaa tilata ulkomailta, jos kyseessä on luotettava kauppa ja hinnat toimituksineen alhaisemmat kuin Suomessa. 

Toiseen kysymykseen vastaisin, että tuotteesta riippuen paremman hinnan saattaa löytää ihan googlettamalla kuin idealo:ta käyttämällä. 

Molemmissa tapauksissa suosittelen katsastamaan sekä amazon.de:n että amazon.co.uk:n.

Tota mä noissa ulkomaisissa hintavertailusivustoissa olen vähän pelännytkin. Siellä näytetään hintoja niiltä firmoilta, jotka maksavat eniten. Eli silloin ei ole totuus kyseessä.

Vierailija
4/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuukaudessa tilaan tavarasatsin amazon.de:stä, yli 39 euron toimitukset pääsääntöisesti tulevat rahtivapaasti. Kannattaa myös tsekata ebay.de-tarjonta. Idealo.de on ihan hyvä sivusto, mutta kun rahdit huomioi, niin yleensä halvimmalla saa Amazonilta.

Vierailija
5/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota mä noissa ulkomaisissa hintavertailusivustoissa olen vähän pelännytkin. Siellä näytetään hintoja niiltä firmoilta, jotka maksavat eniten. Eli silloin ei ole totuus kyseessä.

Joo, yleensä hintavertailusaitella on mukana ne firmat jotka siitä jotakin maksaa. Joissain tapauksissa voi olla mukana myös ei-maksavia firmoja, mutta niiltä on sitten karsittu palveluja (esim. teksti näkyy himmeämmällä, hintavertailusaitti ei suoralinkitä kauppaan etc). 

Suosittelen siis tekemään muutakin hintavertailua (googletus, amazonit) vertailusaittien käytön lisäksi.

Vierailija
6/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kuukaudessa tilaan tavarasatsin amazon.de:stä,

Mitä ihmeen roinaa sinä koko ajan tarvitset?

Vierailija
7/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertasin juusi kokeeksi Amazon.de hintoja kotimaiseen hintavertailusivustoon ja arvokkaampi telkkari löytyi pari sataa halvemmalla kotimaiselta sivustolta.

https://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_noss?__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C…

Vierailija
8/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertasin juuri hinnakkaamman telkkarin hintaa amazonissa ja kotimaisessa hintavertailussa ja suomesta sen saa pari sataa halvemmalla.

Vierailija
9/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertasin juusi kokeeksi Amazon.de hintoja kotimaiseen hintavertailusivustoon ja arvokkaampi telkkari löytyi pari sataa halvemmalla kotimaiselta sivustolta.

Taidat olla vähän yksinkertainen ;-) Siis kun kaikki ei ole halvempaa niin mikään ei ole halvempaa LOL

Vierailija
10/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan ihan tuotteesta, että missä hinnoissa ne menee ulkomailla/Suomessa. Itse olen ostanut paljon ulkomailta (ainakin kirjoja, vaatteita, kenkiä, kosmetiikkaa, vitamiineja) ja olen saanut ne aina paljon halvemmalla kuin Suomesta ostettaessa. 

Vierailija
11/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lienee se, joka väsää surkeita nettisivuja milloin koskien säätä, milloin onlinepelejä, ja spämmää niitä sitten tänne koko ajan. Vinkki: hanki ihan oikea työ, tuo spämmäys ei sua elätä.

Vierailija
12/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina googlettaa millaisia arvosteluja/reviews löytyy tuntemattomista nettikaupoista.

Vierailija
13/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et varmaan kerran kuukaudessa osta mitään...

Ostan paljon sellaista tavaraa, mitä ei Suomesta edes saa. Nyt on tulossa kokkausvälineitä sekä SSD-levy, joka oli 30 € halvempi kuin kotimaassa.

Vierailija
15/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä muka osta mitään kuin kerran parissa kuukaudessa? Minä ainakin kaivan lompakkoa taskusta monta kertaa viikossa. Usein tulee päivittäin tehtyä arjen hankintoja. Ei netistä tilaaminen tarkoita aina jotain erikoista ja kallista tavaraa pelkästään. Monesti tulee tilattua ihan arkipäiväisiä juttuja.

t. ohis

Vierailija
16/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut satoja kertoja. Kaikki ovat tulleet perille. Ehkä 6 viikkoa on ollut maksimiaika. Pari kertaa on tullut tuplana yhden hinnalla. Tullia olen maksanut pari kertaa. Täysin kelvotonta tavaraa ei koskaan. ;-)

Ja juuri posti toi taas saapumisilmoituksen. Olo on kuin jouluna.

Vierailija
17/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuosta nimenomaisesta sivustosta tiedä, mutta noin muuten kyllä kannattaa. Suomessa ei edes ole niitä vaatekauppaketjuja, joita haluan käyttää, joten onneksi internet mahdollistaa ostamisen verkossa. Kosmetiikan taas tilaan tallinnalaisesta kauneuskaupasta (jos en pääse paikan päälle), sama tuote maksaa posteineenkin melkein puolet Suomen hinnoista. Lisäksi muidenkin mainitsemat ebay ja amazon ovat kovassa käytössä mulla, näistä ostan muun muassa kirjoja - kuukausittain ja kilokaupalla.

Ja aivan erityisesti elektroniikan hinnat kannattaa tsekata. Itse ostin kaksi vuotta sitten ebayn kautta kapselikeittimen, jonka sain kuudellakympillä posteineen. Ihan Euroopasta tuli ja merkkituote, omassa paketissa. Suomessa hinta pitkälti yli satasen, eikä tuon nimenomaisen väristä edes myydä.

Vierailija
18/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. On niin paljon tehokkaampaa. Olemattomalla vaivalla valitset haluamasi tuotteen sadoista vaihtoehdoista edullisimpaan hintaan, sohvalta nousematta.

Vierailija
19/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. On niin paljon tehokkaampaa. Olemattomalla vaivalla valitset haluamasi tuotteen sadoista vaihtoehdoista edullisimpaan hintaan, sohvalta nousematta.

Vierailija
20/25 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et varmaan kerran kuukaudessa osta mitään...

Ostan paljon sellaista tavaraa, mitä ei Suomesta edes saa. Nyt on tulossa kokkausvälineitä sekä SSD-levy, joka oli 30 € halvempi kuin kotimaassa.

Nyt ei olis kannattanut SSD:tä ostaa.

Hinnat romahtaa ens kevääksi. Ylituotanto syynä.

Mutta jos nyt tarve niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi