Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennus ja sairausloma, saako matkustaa?

Vierailija
05.11.2018 |

Olen vakavan masennuksen vuoksi sairauslomalla. Mieheni haluaisi viedä minut pienelle matkalle, saanko lähteä? En edes jaksaisi, mutta se on hänelle niin tärkeää, että pakkohan minun on. Voihan se olla ihan mukavaakin. Lastenhoitokin on järjestetty. Saanko matkustaa, kun olen työstäni sairauslomalla? En uskalla kysyä mistään.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vastaava tilanne, teki mieli perua matka kun epäilin omaa jaksamistani ja pelkäsin että romahdan uudestaan reissussa jne, mutta psykiatri kovasti kannusti lähtemään. Reissu teki todella hyvää ja vauhditti myös toipumista. Suosittelen ehdottomasti jos vain yhtään tuntuu siltä.

Vierailija
22/27 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä suomalaisia vaivaa? nykyään joka toisella joku "masennus" jne. 

Ihanan tyhmää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli vastaava tilanne, teki mieli perua matka kun epäilin omaa jaksamistani ja pelkäsin että romahdan uudestaan reissussa jne, mutta psykiatri kovasti kannusti lähtemään. Reissu teki todella hyvää ja vauhditti myös toipumista. Suosittelen ehdottomasti jos vain yhtään tuntuu siltä.

Kannattaa silti muistaa, ettei aseta matkalle liian suuria odotuksia, ettei tule pettymystä tai syyllisyyden tunnetta, kun ei ehtinytkään tehdä kaikkea mitä on suunnitellut. 

Vierailija
24/27 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Sairasloma ei ole kotiaresti. Masentuneena et ole työkykyinen, mutta on jopa hyväksi pyrkiä tekemään normaaleja asioita jaksamisen ja voimien rajoissa. Sängynpohjalla makaaminen ei auta. Loma voi jopa auttaa, kun pääset hetkeksi pois kotikuvioista. 

Vierailija
25/27 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti saat.

Ja ihana mies sulla kun yrittää piristää.

Vierailija
26/27 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että matkavakuutus ei todennäköisesti korvaa mitään, jos reissussa kolhit itseäsi mitenkään. Vakuutusyhtiö kaivaa esille masennus-diagnoosin ja sairausloman ja toteaa, että jäit auton alle tai liukastuit portaissa siksi,että olet itsetuhoinen.

Vierailija
27/27 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista, että matkavakuutus ei todennäköisesti korvaa mitään, jos reissussa kolhit itseäsi mitenkään. Vakuutusyhtiö kaivaa esille masennus-diagnoosin ja sairausloman ja toteaa, että jäit auton alle tai liukastuit portaissa siksi,että olet itsetuhoinen.

Oikeastiko?