Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskittymisvaikeudet ja opiskelu

Vierailija
05.11.2018 |

Keskittyminen on minulle hyvin vaikeaa ja se turhauttaa. Opiskelu on raskasta, kun en ikinä jaksa keskittyä lukemaani kunnolla ellei aihe kiinnosta. Olen yrittänyt kuunnella musiikkia samalla ja käyttänyt keskittymissovellusta, mutta ne eivät juurikaan auta. Luen kyllä siis aina, mutta vain pintapuolisesti koska on kiire tekemään kiinnostavampia juttuja enkä millään jaksaisi lukea vaikka kuinka yritän. Turhaudun myös helposti jos en opi niin nopeasti kuin haluaisin, jolloin motivaatio menee kokonaan enkä halua enää edes yrittää. Kiinnostavista aineista saan helposti kymppejä ja uaksan lukea, mutta miten selviän pakollisisista kun nekin haluan päästä läpi edes kohtuullisin arvosanoin? Minulla on todettu keskittymishäiriö mutta ei lääkitystä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kiinnostua niistä.

Vierailija
2/4 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olet oikealla alalla, niin jaksat kiinnostua, kannataa jättää sellainen opiskelu mikä ei tunnu omalta ja etsiä sitä mistä pitää, tietysti joitakin pakollisia aineita on, mutta huomattavasti vähemmän vaikka ammattikoulussa on lukuaineita kun sitä käytännössä oppimista. Ala kannataa valita siitä mikä on lähellä sitä omaa kiinnosta ja mitä oikeasti haluaisi tehdä. Tutustu vaihtoehtoihin ja tee vaikka lyhyitä työharjoitteluja eri aloilla, jos et tiedä mitä tahdot. Eläintenhoitaja tai mikä tahansa muu voi olla hyvä työ, siinä missä se yliopiston vaativa sosionomi. Ei kannata liikaa miettiä mitä muut sinulta haluavat vaan mitä itse tahdot on tärkeää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on yksi mikä on ehdottomasti suositelvaa jos on vaikeuksia keskittyä, energiaa pitää saada kulumaan. Voit myös koittaa palkita itseäsi, kun se tylsä juttu on tehty, niin sen jälkeen voi tehdä jotain mistä pidät. Kahvi on yksi mikä voisi rauhoittaa. Rauta-arvot ja muut vitamiinit kannataa tarkistaa, näilläkin on suuri vaikutus omaan oloon, jopa siihen psyykkiseen.

Vierailija
4/4 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeisiin onkin jo aika, kun on huimausta ja olen niin kalpea. Joskus teen niin, että kirjoitan koko kirjan kappaleen Google kääntääjään ja kuuntelen niitä lenkillä. Samalla tulee luettua, tehtyä muistiinpanoja ja myöhemmin kuunneltua. Se on vaan niin työlästä, ettei aina jaksa. Pikaselauksen avulla sain historian kokeesta 7, mutta ei se oikein riitä ja olen siihen pettynyt. Olen lukiossa ja haluaisin sosiaalialaa opiskelemaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän