Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 1200 euroa kuussa tiedän mielestä

1200 ihmisarvoa
05.11.2018 |

Ihmisarvoista elämää? Muuta ei saa kuin 1200. Perustuloa. Malli suoraan neukuista tai kehitysmaista.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan 950e kuussa ja sillä on tultava toimeen valittamatta.

Vierailija
22/31 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkani on tota luokkaa verojen jälkeen kokopäivätyöstä. 

Tällaisoa töitä on paljon.

Saanko kysyä, mitä teet tyäksesi?

9€ nurkilla lienevät alimmat tuntipalkat harjoittelijoita lukuunottamatta?

Asiakaspalvelua puhelimitse contact centerissä, tuntipalkka 9,55. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskalla käydä niissä jonossa? Eikö pelkää että säät jonkun taudin. Siellä on paljon moniongelmaisia esimerkiksi huumeiden käyttäjiä. Samoin käytetyt vaatteet voivat olla likaisia. Eikö ole kuvottavaa. Puoli kiloa salaattia ym. lautaselle tuolla rahalla. Ei kaikki alipalkatut ja väärin kohdellut ole maksullisia tai rikollisia vaan uhreja.

Vierailija
24/31 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan kokoaikaisesta toimistotyöstä 1600 €/kk. Pärjään sillä loistavasti. En saa tukiaisia. En nyt äkkiseltään keksi syytä, että miksi perustoimeentulo pitäisi olla suurempi kuin työössäkäyvän palkka. Se on toimeentulo, eikä sen ole tarkoituskaan riittää kuin välttämättömään.

Minä olen se, joka on työkyvyttömyyseläkkeellä, enkä ikinä saa tähän vastausta. Että tippuuko minun tuloni perustulon myötä? Minusta se olisi epäreilua, kun en edes pysty hankkimaan itselleni parempaa toimeentuloa vielä moneen vuoteen, että tuloni tuosta vaan sitten tippuvat pienemmäksi.

Vierailija
25/31 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinpa noin paljon, itse saan 300€/kk töistä

Vierailija
26/31 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200€/kk on ihan riittävä summa jos ei asu pk-seudulla eikä ole mitään kalliita ylimääräisiä kuluja (lääkkeet, lääkärikäynnit jne.).

Vierailija
27/31 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nettopalkka on 1000€....

Vierailija
28/31 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy sellaista perustulomallia, jossa lakataan ottamasta huomioon terveydenhuoltomenoja, nousseita asumiskustannuksia jne. + muita random kuluja, kuten muuttokuluja.

Vierailija
29/31 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työtön, vuokran jälkeen jää vajaa 500e käteen.

En asu itsemurhayksiössä, kerjää rahaa kaduilla tai näe nälkää. Autokin löytyy.

Kyllä tollakin summalla hyvin elää, jos ei vaadi liikoja. Vaatteet kirppikseltä, korjaa itse vaatteet ja leikkaa hiukset ym, baarissa ei tule hilluttua ja ei ulkona syötyä.

Jos yllättävien menojen takia ei jää ruokarahaa, leipäjonot ovat onneksi olemassa.

Taistellaan ilmastonmuutosta vastaan, mutta silti tuetaan verovaroin Elämäm Kallujen yksityisautoilua.

Vierailija
30/31 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella elämänkoulua ajaa yksityisautolla. Kaikki eivät katsos asu Helsingissä tai muussa isossa kaupungissa.

Omalla paikkakunnallani ei ole paikallisliikennettä, jos tarvitsee päästä kaupungin toiselle puolelle matkaa voi olla esim 15km.

Onko nämä vihreät hesalaiset oikeasti niin omassa kuplassaan? Sitten itse valitetaan jos joutuu pysäkille puoli kilometriä kävelemään.

Vierailija
31/31 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra raja pk-seutu on 675 euroa ei sen yli. Vuokraa ei lueta täysimääräisenä vaan se kohtuullistetaan kerran 675. Se ei ylimenevältä osalta voi sitä olla täysimääräinen koko summa. Vai onko näin?