Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuopio vs. Helsinki? Mahdollinen työpaikka ja muutto Kuopioon, miten siellä helsinkiläinen pärjäisi?

Vierailija
04.11.2018 |

Kommentteja? Kokemuksia?

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo Kuopiossa asunut, mutta on kuitenkin suomalaiseksi kaupungiksi suht urbaanin oloinen ja esim. kaunista vanhaa rakennuskantaa on säilynyt paremmin kuin Turun tautiin sairastuneissa kaupungeissa.

Asumisen hintataso lellii kaikkia jotka muuttavat pois Helsingistä.

Vierailija
2/118 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä. Tee. Sitä. Itse muutin stadista Tampereelle ja voi luoja että kaduttaa. Ihmiset ovat maakunnissa ihan erilaisia, paljon per suja ja jun tteja..... henkinen ilmapiiri on ihan toinen kuin pk-seudulla eikä mikään pelaa samalla tavalla. Ja Kuopio on sitten tosi pikkukaupunki. Kiva kun kun sua sitten ei digata kun olet hei Hesasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella ankeeta niin kuin koko suomessa.

Vierailija
4/118 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei pärjäisi? Kiva kaupunki. Helsinkiläinen ihmettelee talvea. Lunta, ei loskaa!

Vierailija
5/118 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttaa

Vierailija
6/118 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä puolet on kuitenkin savolaisia, joten miksei yhtä hyvin helsinkiläinen pärjää niiden kanssa Kuopiossa :) Länsisuomalainenkin selviää hengissä ja siinä isompi ero. Kuopio on kuitenkin suomalaisittain suht iso ja kaunis kaupunki, ruuhkat kuitenkin olemattomat ja asuminen edullisempaa.

Vierailija
7/118 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää, eikö

SUURIN OSA HESALAISISTA JUNTEISTA OLE MUUTENKIN SAVOLAIS/ kainuulais, ym sukuisia ..

Olet varmaan itsekin.

Oikeaa täyshesalaista syntyperältään ja sukujuuriltaan saa hakea.

Vierailija
8/118 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä. Tee. Sitä. Itse muutin stadista Tampereelle ja voi luoja että kaduttaa. Ihmiset ovat maakunnissa ihan erilaisia, paljon per suja ja jun tteja..... henkinen ilmapiiri on ihan toinen kuin pk-seudulla eikä mikään pelaa samalla tavalla. Ja Kuopio on sitten tosi pikkukaupunki. Kiva kun kun sua sitten ei digata kun olet hei Hesasta.

Juu, ei ole niin paljoa kummajaisia ja muit uniikkeja lumihiutaleita kuin Helsingissä.

Vierailija
9/118 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestätkö yrmyilevää populaa?

Sua kyräillään ihan vaan siks että oot Hesaaast!

Vierailija
10/118 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin hyvin. Ellet sitten pääse sellaiseen yhteisöön, jossa ei ole paikallisia.

Vierailija
11/118 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetulloo vaan =D. 

Vierailija
12/118 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä nyt mistään New Yorkista ole muuttamassa___

Vierailija
13/118 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio on ihan kiva paikka. On se ihme, kun helsinkiläinen ei voi asua missään muualla kuin Helsingissä. Vähän noloa ja lapsellista tuollainen itsensä korottaminen. Itse olen asunut useissa 3000-200000 asukkaan kunnissa, eikä se elämä niin erityisesti eroa missään.

Vierailija
14/118 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni meidänkin työpaikalta on muualta muuttaneita ja tänne hyvin kotiutuneita, minä mukaanlukien. Eli tervetuloa vaan, helsinkiläinen ei ole täällä kummajainen :)

Vierailija
15/118 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hyvä paikka asua! Töihin on lyhyt matka, ihmiset on kivoja ja harrastusmahdollisuuksia on mielestäni paljon. Helsingistä muuttanut serkkuni ainakin ihastui ikihyviksi opiskeluaikanaan Kuopioon ja työllistyikin koulujen jälkeen tänne.

Vierailija
16/118 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut sekä Helsingissä että Kuopiossa. Kyllä se ihmisestä itsestään riippuu miten käyttää hyödykseen asuinpaikkansa tarjoamia mahdollisuuksia. Kaikkialla on mahdollista viihtyä. Ehkä huonoin puoli Kuopiossa on se, että kaikkialle muualle on pitkä matka. Jos olet tottunut matkustelemaan tai risteilemään ,ei se niin helposti ja edullisesti Kuopiosta onnistu kuin Helsingistä. Olen itse kotoisin Kuopiosta, opiskellut Helsingissä ja asettunut elämään Länsirannikolle. Kaikkialla olen viihtynyt.

Vierailija
17/118 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella ankeeta niin kuin koko suomessa.

Muutin merenrantakaupungista Kuopioon yli 10v sitten. Sisämaan ilmasto, kovat pakkaset ( jos niitä on) ei tunnu niin kovalta, kun ollaan sisämaassa ja viima puuttuu.

Olen tyytyväinen kaikin puolin. Sopivan kokoinen kaupunki itselle. En muuta muualle enää.

Vierailija
18/118 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta, mene ennemmin Hurstin leipäjonoon jos olet niin kaavoihin kauhistunut ettet sopeudu.

Vierailija
19/118 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mä muuttaisin Kuopioon jos vaan voisin. Ihana kaupunki.

T. Helsingissäkin asunut

Vierailija
20/118 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaisten puheesta ei saa mitään selvää kun kaikki puhuvat niin kummallisella murteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän