Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten passiivis-aggressiivinen reagoi, jos joku huomaa, että hän on passiivis-aggressiivinen?

Vierailija
04.11.2018 |

Onko se hänelle häpeä?
Tiedostaako passiivis-aggressivinen oman ongelmansa?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma passiivis-aggressiivisuus muka on? Älykkäälle ominainen tapa reagoida epämieluisaan käytökseen.

Luulisi, että älykäs voisi opetella tunneilmaisua

Älykäs yrittää välttää konfliktia sillä että ei ole avoimesti aggressiivinen. Se ei kuitenkaan poista hänen tunnereaktiotaan jota on vaikea peittää täydellisesti.

Asioista voi puhua rehellisesti olematta aggressiivinen. Passiivis-aggressiivinen ei puhu ongelmistaan. Sä et taida oikein tietää mitä passiivis-aggressiivinen tarkoittaa

Vierailija
22/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma passiivis-aggressiivisuus muka on? Älykkäälle ominainen tapa reagoida epämieluisaan käytökseen.

Luulisi, että älykäs voisi opetella tunneilmaisua

Voi kai, mutta siihen menee oma aikansa, eikä siitä tule välttämättä koskaan yhtä hyvä kuin jos olisi oppinut lapsena automaattisesti terveessä kodissa. Tunteet on kuitenkin sellainen asia jota ei voi täysin hallita tai järjellä selittää.

Vierailija
24/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passiivis-aggressiiviset usein yrittää piilottaa suuttumuksensa / tunteensa tulleensa väärinkohdelluksi. He kuitenkin antavat puolivahingossa vihjeitä suuttumisestaan sille joka on häntä loukannut/kohdellut väärin. Ja tuo suututtaja näkee henkilön käytöksen passiivisaggressiivisena. Näin kait se yleensä menee.

Tottakai suututtaja (?) näkee tuon käytöksen passiivis-aggressiivisena, koska se on juuri sitä. Yritetään piilottaa suuttuminen ja vihjaillaan siitä passiivis-aggressiivisesti:). Miten niin puolivahingossa?

Vierailija
25/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä passiivis-aggressiivinen henkilö. Ihan muuten mukava, mutta ei kerta kaikkiaan pysty sanomaan suoraan normaaleja työasioita. Oletetaan että jonkin ohjeistuksen merkintätapa on muuttunut vaikka työntekijän lomalla ollessa. Ritva hei, tiesitkö että tämä xxxxx on muuttunut 5.11. alkaen niin että tähän väliiin ei tule enää rastia vaan kertomerkki (keksitty esimerkki). Okei, hyvä kun kerroit, muutanpa sitten oikein.

Passiivis-aggressiivinen antaa ymmärtää että nyt ei mennyt ihan oikein, ei vaan pysty sanomaan sitä suoraan. Äänensävy on sellainen vähän marttyyrimäinen. "Tämä ei nyt ole ihan oikein, mutta... no, ei mitään, enpä sanokaan." Saattaa myös alkaa alustamaan sanomaansa ylidramaattisesti. En millään haluaisi sanoa sinulle tätä mutta nyt on rasti väärässä paikassa. älä vaan loukkaannu. En tietenkään loukkaannu, tämähän on työasia. En tiedä miten hänen kanssaan tulisi toimia. Joskus olen pamauttanut että sano nyt ihan suoraan, haluan tietää miten tämä homma menee. *huokaus*

Vierailija
26/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Passiivis-aggressiiviset usein yrittää piilottaa suuttumuksensa / tunteensa tulleensa väärinkohdelluksi. He kuitenkin antavat puolivahingossa vihjeitä suuttumisestaan sille joka on häntä loukannut/kohdellut väärin. Ja tuo suututtaja näkee henkilön käytöksen passiivisaggressiivisena. Näin kait se yleensä menee.

Tottakai suututtaja (?) näkee tuon käytöksen passiivis-aggressiivisena, koska se on juuri sitä. Yritetään piilottaa suuttuminen ja vihjaillaan siitä passiivis-aggressiivisesti:). Miten niin puolivahingossa?

Passiivis-aggressiivinen ei todellakaan kuittaile vahingossa, vaan haluaa käytöksellään tehdä selväksi, että on tullut loukatuksi.

Vierailija
27/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää nyt ensin, mitä tuo sanahirviöyhdistelmä mahtaa edes tarkoittaa.. ?

Minusta se on vain kaksi Englannista johdettua sanaa - jotka yhdessä kumoavat toisensa.

Vierailija
28/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää nyt ensin, mitä tuo sanahirviöyhdistelmä mahtaa edes tarkoittaa.. ?

Minusta se on vain kaksi Englannista johdettua sanaa - jotka yhdessä kumoavat toisensa.

Tässä linkki Wikipediaan, ole hyvä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Passiivis-aggressiivinen_k%C3%A4ytt%C3%A4…

Vierailija
29/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä, jotka puolivahingossa antavat viiteitä suuttumuksestaan yleensä myös pahoittelevat käytöstään, jos siihen reagoi. Ei tämä ole passiivis-agressiivista käytöstä.

Passiivis-aggressiiviset taas piikittelevät toista tahallaan. Eivät halua suoraan kertoa missä on vika, vaan haluavat siirtää oman ärtymyksen toiseen piikittelemällä. Jos tähän toinen reagoi niin asia yleensä kielletään, halutaan vain toiselta reaktiota, jotta voi muka itse "säilyttää kasvot" olemalla suuttumatta. 

Vierailija
30/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko tällainen, ehkäpä olen. Sanotaan että haluan olla kohtelias ja harvoin loukata ihmisiä. Ihmiset tuntuvat loukkaantuvan varsin helposti nykyään joten on varottava sanojaan hyvinkin tarkasti. Esim. kumppani nälvii minua päivästä toiseen mutta hänelle jos sanoo jotakin niin vetää hirveät herneet nenäänsä. Nykyisin entistä enemmän. Tuntuu että provosoi minua kokoajan ja nyt välillä huomaan että puuskahdan hänelle lopulta kun viestini ei muuten mene perille. Mies vaan jankkaa omaa näkökulmaansa, ei kysy minulta mitään, ei kuuntele ja tekee päätökset omien johtopäätöstensä pohjalta. Lisäksi nollaa jo ajatukseni ja mielipiteeni ennenkuin ehdin kissaa sanoa. 

Joten haluaisin olla ystävällinen ja kohtelias myös kumppaniani kohtaan. Mutta pohja se on minunkin kaivollani ja joudun sitten karjaisemaan lopuksi kun muu ei tehoa. Ja mies ottaa sen niin itseensä että näkee kun karvat oikein iholla nykii. Mutta mitä muuta tehdä?? Toinen vaihtoehto on muuttua mykäksi ja kuuroksi. 

Vierailija
31/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esimerkki:

Miniä: Me mennäänkin tänä vuonna mun vanhemmille jouluksi, tullaan sitten ensi vuonna taas teille.

Anoppi: Vai niin.

Miniä: Eihän haittaa?

Anoppi: Ei tietenkään.

Miniä: No hyvä! Käydään välipäivinä kyllä teilläkin.

Anoppi: Ei tarvitse, minä ostin jo kuusen ja laatikot ja lahjat mutta roskiinhan ne joutaa. Mitäpä sitä turhaan papan kanssa kaksin, ei vietetä joulua ollenkaan, kaks turhaa ihmistä.

Ihanaa joulua Mirja!

Miniä: Mun nimi on Marja.

Vierailija
32/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi muotitermejä. Emme kai kukaan taaplaa tätä elämänpolkua läpi ilman minkäänlaista luonnehäiriödiagnoosia?

Vierailija
33/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko tällainen, ehkäpä olen. Sanotaan että haluan olla kohtelias ja harvoin loukata ihmisiä. Ihmiset tuntuvat loukkaantuvan varsin helposti nykyään joten on varottava sanojaan hyvinkin tarkasti. Esim. kumppani nälvii minua päivästä toiseen mutta hänelle jos sanoo jotakin niin vetää hirveät herneet nenäänsä. Nykyisin entistä enemmän. Tuntuu että provosoi minua kokoajan ja nyt välillä huomaan että puuskahdan hänelle lopulta kun viestini ei muuten mene perille. Mies vaan jankkaa omaa näkökulmaansa, ei kysy minulta mitään, ei kuuntele ja tekee päätökset omien johtopäätöstensä pohjalta. Lisäksi nollaa jo ajatukseni ja mielipiteeni ennenkuin ehdin kissaa sanoa. 

Joten haluaisin olla ystävällinen ja kohtelias myös kumppaniani kohtaan. Mutta pohja se on minunkin kaivollani ja joudun sitten karjaisemaan lopuksi kun muu ei tehoa. Ja mies ottaa sen niin itseensä että näkee kun karvat oikein iholla nykii. Mutta mitä muuta tehdä?? Toinen vaihtoehto on muuttua mykäksi ja kuuroksi. 

Ei käytöksesi ole passiivis-aggressiivista. Siihen kuuluu närkästyksen, suuttuumuksen ja vastaavien negatiivisten tunteiden näyttäminen epäterveesti ja kierosti. Sellainen annan-nyt-tässä-ymmärtää-että-kaikki-on-pielessä herttainen hymy naamalla on epätervettä. Kettuilen tässä nyt vähän ohimennen niin vähän kerrallaan että siitä ei saa suoraan kiinni mutta varmasti huomataan. Esimerkiksi selän kääntäminen kuin toinen puhuu, jättää aina tekemättä sovitut asiat ihan pokkana, myöhästely tärkeistä tapaamista jne. voi olla joskus passiivis-aggressiivista (ei aina). 

Sinähän vaan suutuit miehellesi, se on normaalia. Ei siinä ole mitään passiivista.

Vierailija
34/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkki:

Miniä: Me mennäänkin tänä vuonna mun vanhemmille jouluksi, tullaan sitten ensi vuonna taas teille.

Anoppi: Ei tarvitse, minä ostin jo kuusen ja laatikot ja lahjat mutta roskiinhan ne joutaa. Mitäpä sitä turhaan papan kanssa kaksin, ei vietetä joulua ollenkaan, kaks turhaa ihmistä.

Ihanaa joulua Mirja!

Tämä! Näistä ei saa ikinä suoraan puristettua mielipidettä siitä, mikä olisi parempi ratkaisu tai mikä harmittaa. Siinähän joutuisi p-a suorastaan vastuuseen omista sanoistaan tai mielipiteistään. On aina kivempää olla marttyyri. 

Vierailija
35/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen passiivis aggressiivinen, juon alkoholitonta vodkaa ja myönnän myös olevani uskovainen maailmassa jossa jumalaa ei ole. Käyn pelaamassa lätkää talvisin ilman kiekkoa jonka jälkeen elän yksin parisuhteessa.

Vierailija
36/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Passiivis-aggressiivinen ei todellakaan kuittaile vahingossa, vaan haluaa käytöksellään tehdä selväksi, että on tullut loukatuksi.

Nimenomaan, haluaa että huomataan mutta ei mukamas olla vihaisia, jotta ei olisi liian ilmiselvää. Toisaalta tuo on aika toimiva keino sellaisissa kinkkisissä tilanteissa, joissa tiedät, että joku on loukannut tai tehnyt väärin, sanotaan vaikka että puhunut pashaa sinusta. No, joskus on tilanteita, jolloin tätä ei voi ottaa kuitenkaan suoraan puheeksi. Tällöin kuitenkin ehkä haluaa antaa jonkinlaisen merkin: ”mä tiedän mitä sä ajattelet ja mä tiedän mitä sä olet puuhaillut...”

Vierailija
37/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänen loukkaantyäumisjaksonsa on tuore, niin veikkaan, että kieltää täysin olevansa yhtään loukkaantunut ja antaa ymmärtää sinun olevan yliherkkä tms.

Jos hän on mykkäkouluillut tai muutoin hautonut kuviteltua loukkausta pitkään, niin veikkaan että patoutunut viha voi purkautua avoimesti, joko fyysisenä tai törkeänä sanallisena väkivaltava.

T. Passiivis-aggressiivisen miehen vaimo ja sellaisen äidin tytär

Vierailija
38/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa primitiivireaktiona aktiivisaggressiiviseksi, koska kokee joutuneensa häpeään. Ellei tämä ole mahdollista, esim. työpaikalla, hän pakenee paikalta tai alkaa itkeä.

Vierailija
39/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkki:

Ihanaa joulua Mirja!

Onhan tämäkin yksi muoto. Mutta tämä on vielä enemmän marttyyrimaista käytöstä, jossa uhriudutaan. Itse ehkä koen passiivis-aggressiivisen käytöksen enemmän piilovi""""una, jossa on tarkoitus suututtaa tai loukata toista, jotta toinen räjähtäisi ja alkaisi esim. huutamaan, kun haluaa vain itse siirtää pahanolon toiselle.  Monesti passiivis-agressiivinen paljastaa äänensävyllä ja ilmeillä mitä oikeasti tarkoitti mutta ilmaisu voi olla netraalia, eikä teatraalista, jossa huomaa heti, että toinen ei oikeasti ole tätä mieltä.

Esim. 

Minä: "Ihanaa, kun on juhlat pian niin pääsee hyvällä syyllä laittautumaan."

Kaveri: " Niinpä, sulle tekee kyllä hyvää ehostautuminen ja laittautuminen. ;)" 

Minä: " Ai kuinka niin?" Kaveri: " Niin, eikö muka ole ihanaa päästä hemmoteltavaksi." Sitten kaverin ilme on oikeasti sellainen virnuileva/ilkeilevä. 

Tällainen kommentti voi pohjautua esim. siihen, että kaveri on kateellinen toisen tulevista juhlista, joten ei voi suoraan olla iloinen toisen puolesta, joten haluaa vähän päästä piikittelemään, jotta toiselle tulisi paha mieli. Hän ei voi kuitenkaan jääädä kiinni tästä heitostaan, koska hän ei ole aidosti sanoilla ilkeillyt, joten aina voi piiloutua sen taakse, että muka aidosti tarkoitti vain hyvää. Verrattuna sitten suoraan ilmaisuun, jossa aidosti kerrottaisiin oma mielipide mutta passiivis-aggressiivisena ilkeily on piilotettuna. 

Vierailija
40/40 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passivoituu aggressiivisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi