Naimisissa oleva, montako sormusta käytät?
Menin pari viikkoa sitten naimisiin ja käytän vain yhtä, sileää sormusta. Aloin miettiä, että ystäväpiirissäni vain muutama naimisissa oleva nainen käyttää kahta sormusta. Suurimmalla osalla on vain yksi sormus tai ei sormusta lainkaan. En tiedä johtuuko tämä iästä, mutta erityisesti 40+ ikäiset ja/tai pitkään naimisissa olleet käyttävät 0-1 sormusta. Itse olen 44v enkä koskaan edes harkinnut kahta sormusta. Millainen on av:n sormustilanne?
Kommentit (53)
en käytä hiluja, miksei vastausvaihtoehdoissa ollut nollaa?
Käytän sormusta vaikka en ole enää naimisissa.
Toinen keski-ikäinen mies..
0 , vihitty ilman n.40v sitten.Edelleen naimisissa.
N
Yleensä 1, kylmillä ilmoilla kun sormi kutistuu niin 2. Kihlasormus on vähän liian pieni jatkuvaan käyttöön, mutta se tulee stopparisormukseksi jos pelkkä vihki tuntuu liian väljällä. N43
Yleensä yhtä, sileää platinasormusta. Ostin pari vuotta sitten itselleni lahjaksi timanttisormuksen, jonka laitan joskus tuon yhden sormuksen kaveriksi.
Olen muuten huomannut saman kuin ap. Hyvin suuri osa tuntemistani pitkään naimisissa olleista naisista ja/tai vähän vanhempana (+40) naimisiin menneistä käyttää vain yhtä sormusta tai ei lainkaan sormuksia. En tiedä onko vain sattumaa.
Kahta, jotka ovat olleet paikallaan 10 vuotta...nyt palasin työhön, jossa niitä ei voi pitää, ja sen verran ovat vuodet muuttaneet sormia, että jouduin katkaisemaan kihlan, vihkisormus sentään lähti vaivalla. On ihan alaston olo olla ilman, ovat siis nyt kultasepällä suurennettavana.
Vierailija kirjoitti:
En käytä sormusta vaikka olen (onnellisesti) naimisissa. Olen keski-ikäinen mies.
Samoin meillä. 35 v naimisissa ja ehkä pari vuotta käytettiin sormuksia.
Minustakin pitäisi olla 0 sormusta vaihtoehtojen joukossa. Tiedän yhden pariskunnan, jotka eivät ole käyttäneet sormusta vuosikymmeniin koska eivät erityisesti pidä koruista ja kokevat niiden olevan kömpelöitä taloustöissä.
Vierailija kirjoitti:
Minustakin pitäisi olla 0 sormusta vaihtoehtojen joukossa. Tiedän yhden pariskunnan, jotka eivät ole käyttäneet sormusta vuosikymmeniin koska eivät erityisesti pidä koruista ja kokevat niiden olevan kömpelöitä taloustöissä.
Tuolla aiemmin ap näytti kirjoittaneen, että laittoi myös vaihtoehdon 0. Sen valitsisin minäkin, käytän yhtä sormusta ehkä 10 päivänä vuoden aikana, muuten ilman.
2 eli kihla ja vihki. Vuosipäivän kunniaksi ostin kolmannen joka on oikean käden nimettömässä.
Missä se vaihtoehto 0 on? Kumpikaan ei käytä, naimisissa kohta 18v.
Yhtä ja sitäkään en aina. Enempi on tiellä kun kädet jatkuvasti käytössä enkä oikein välitä koruista arjessa. Kihlasormuksia ei koskaan hankittu kun ei virallisesti menty kihloihin. Mieskään ei käytä sormusta, ei ole koskaan oikein sopinut sormeen eikä tunnu luontevalta. Silti ollaan todella sitoutuneita, sormukset ei ole meille se juttu.
En yhtään. Ostin parilla kympillä terässormuksen, jota pitää juhlissa ja työhaastatteluissa ja muissa sellaisissa tilanteissa, joihin kokee tarvetta vähän pynttäytyä.