Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa oleva, montako sormusta käytät?

Vierailija
04.11.2018 |

Menin pari viikkoa sitten naimisiin ja käytän vain yhtä, sileää sormusta. Aloin miettiä, että ystäväpiirissäni vain muutama naimisissa oleva nainen käyttää kahta sormusta. Suurimmalla osalla on vain yksi sormus tai ei sormusta lainkaan. En tiedä johtuuko tämä iästä, mutta erityisesti 40+ ikäiset ja/tai pitkään naimisissa olleet käyttävät 0-1 sormusta. Itse olen 44v enkä koskaan edes harkinnut kahta sormusta. Millainen on av:n sormustilanne?

Naimisissa oleva, montako sormusta käytät?

Vaihtoehdot

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sormus. N42, naimisissa 1 vuosi.

Vierailija
22/53 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vihkisormusta. Kihlasormusta en edes omista, en ole koskaan ollut kihloissa vaan mennyt suoraan naimisiin. Nyt 7 vuotta naimisissa. Ikäni 35.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä tai en sormusta lainkaan. Kihlausaikamme oli 2 viikkoa, joten ei hankittu kihlasormuksia vaan ainoastaan vihkit molemmille. Mä käytän sormusta aika usein, mies on käyttänyt sormustaan 9 vuoden avioliiton aikana ehkä 20 kertaa. Ollaan 46-vuotiaita.

Vierailija
24/53 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sormuksia, olen mies, naimisissa. Iho ei kestä.

Vierailija
25/53 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sormusta, miehelläni yksi. Iät 46 ja 55.

Vanhempani eivät ole pitäneet sormuksiaan juuri koskaan, ainakaan sinä aikana mitä itse muistan. Ainoastaan joihinkin juhliin mennessään, mitä sattui lapsuusaikanani ehkä kerran vuodessa tai harvemmin. 

Vierailija
26/53 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi pitänyt olla myös vaihtoehto nolla, sillä myös se on hyvin yleinen vaihtoehto. Tuntuisi typerältä käyttää jotain ulkoisia merkkejä siviilisäädystäni. Mitä se kenellekään kuuluu? Ja sormukset ovat ärsyttäviä.

Vierailija
27/53 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain yhtä sormusta kerrallaan ja kotona olen aina ilman. Minulla on kyllä varsinainen vihkisormuskin, vanha timanttisormus, mutta en raaski käyttää sitä kuin joskus jouluna ja vuosipäivinä. Yleensä minulla on sileä kultasormus, se on huomaamaton ja huoleton käytössä. Olen ajatellut ostaa jonkun kolmannen "välimallin" vaihtelun vuoksi.

Olen 31v, naimisissa viisi vuotta.

Vierailija
28/53 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä vihkisormus, kihlasormusta ei hankittu. Kihlasormus kuuluu mun mielestä "teinikihlapareille", ihan turha kapistus.

Vierailija
29/53 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastausvaihtoehdoista puuttui 0.

En käytä sormusta.

Vierailija
30/53 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme kumpikaan käytä sormusta. Mieheni sormet ovat turvonneet nuoruusvuosista niin että sormus jäi pieneksi ja itselläni sellainen työ jossa en halua sormusta käytännön syistä pitää. Saatan johonkin juhlaan joskus laittaa sormuksen mutta muuten se on kaapissa.

Vierailija
31/53 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä vain yksi 5mm leveä ja normaalia ”pulleampi” platinasormus. Joskus talvella sormet kutistuu sen verran, että laitan tosi ohuen terässormuksen stoppariksi ettei varsinainen sormus putoa.

Älä käytä terässormusta edes platinan kanssa, teräs kuluttaa jalometallisormukset.

Vierailija
32/53 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän vihkisormusta, kihlasormusta, tai perintösormuksia, riippuen muista koruista ja niiden väristä. Ei sillä niin väliä mikä rinkula on, mutta tykkään kyllä itse pitää sormusta päivittäin. Onhan se rouvuus tietynlainen status kuitenkin + käyn paljon ulkona niin torppaa vähän edes iskuyrityksiä.

Vierailija
33/53 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä koskaan kihla- enkä vihkisormusta. Minun siviilisäätyni ei ulkopuolisille kuulu.

N42

Vierailija
34/53 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä, molemmissa on kivi, eivätkä mahdu vierekkäin. Vaihtelen kihlaa ja vihkiä tunnelman mukaan, ei kyllästytä ja kumpikin pääsee käyttöön.

Vierailija
35/53 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä sormuksia, nimetön on tatuoitu naimisissa olon merkiksi.

Vierailija
36/53 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä vain yksi 5mm leveä ja normaalia ”pulleampi” platinasormus. Joskus talvella sormet kutistuu sen verran, että laitan tosi ohuen terässormuksen stoppariksi ettei varsinainen sormus putoa.

Älä käytä terässormusta edes platinan kanssa, teräs kuluttaa jalometallisormukset.

Joo, tiedän, että kuluttaa, mutten käytä tuota stopparia todellakaan säännöllisesti. Ehkä 2 päivänä viikossa talviaikaan jos sormet kutistuu kylmyyden takia ja olen jossain reissun päällä. Kotona ja työpaikalla en sitä tarvitse, silloin sormus ei ole katoamisvaarassa :)

Vierailija
37/53 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä sormusta, eikä puolisokaan. Molemmilla työnkuva sellainen, ettei sormukset sovi, eikä niitä sitten kotiin tullessa tule laitettua. Vihkisormukset löytyy, kihlasormuksia ei ole.

Nainen, 42, naimisissa 19 vuotta.

Vierailija
38/53 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vihki-ja kihlasormus, mutta en käytä arjessa koska töissäni ei voi pitää koruja. Pysyy tallessa lipastossa, eikä tarvitse muistaa veivata niitä sormeen ja pois.

Vierailija
39/53 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi sormusta mutta vastasin että yksi, koska ne on yhdistetty/sulatettu toisiinsa vihkimisen jälkeen :) Nyt niiden väliin ei jää likaa, eikä ne pyöri eri suuntiin vaan pysyvät yhdessä.

Vierailija
40/53 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0

M45

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän