Naimisissa oleva, montako sormusta käytät?
Menin pari viikkoa sitten naimisiin ja käytän vain yhtä, sileää sormusta. Aloin miettiä, että ystäväpiirissäni vain muutama naimisissa oleva nainen käyttää kahta sormusta. Suurimmalla osalla on vain yksi sormus tai ei sormusta lainkaan. En tiedä johtuuko tämä iästä, mutta erityisesti 40+ ikäiset ja/tai pitkään naimisissa olleet käyttävät 0-1 sormusta. Itse olen 44v enkä koskaan edes harkinnut kahta sormusta. Millainen on av:n sormustilanne?
Kommentit (53)
Käytän kahta, eli kihla- ja vihkisormusta. Molemmissa on timantteja, kihlasormuksessa rivi pieniä, ja vihkisormuksessa yksi isompi. Olen yli 50 ja naimisissa ollut 15 vuotta. Miehelläni on yksi sormus, kihlasormus johon häiden jälkeen lisättiin uusi kaiverrus.
Vierailija kirjoitti:
En käytä sormusta vaikka olen (onnellisesti) naimisissa. Olen keski-ikäinen mies.
Mikset? Onko sulla koskaan ollut sormusta?
Minulla on kaksiosaiselta näyttävä vihkisormus, joten olen kihlasormuksen käytöstä luopunut, etteivät sormukset hangatessaan toisiaan kuluisi. N33
En yhtään, onnellisesti naimisissa nyt 13v.
Naimisissa 24v. En käytä mitään sormuksia. N47.
Naimisissa 19 vuotta, kaksi sormusta. N43
Pääsääntöisesti yhtä. Kotona ja harrastuksissa ilman.
Naimisissa yli 40 vuotta - en käytä sormuksia. Ei mieskään.
En käytä yhtään sormusta. En oikein ikinä ole oppinut niitä pitämään, vaikka koruista muuten tykkään. Juhliin saatan sormuksen laittaa, jos muistan (mulla siis ylipätään on "vain" yksi sormus).
Nainen 31v, naimisissa 3 vuotta.
Yleensä vain yksi 5mm leveä ja normaalia ”pulleampi” platinasormus. Joskus talvella sormet kutistuu sen verran, että laitan tosi ohuen terässormuksen stoppariksi ettei varsinainen sormus putoa.
Käytän kolmea sormusta. Yksi kihlasormus, sitten vihkisormus, ja lahjaksi saatu vuosipäiväsormus kymmenennen avioliittovuoden kunniaksi aikanaan. 😊
Miksei vaihtoehdoissa ole nollaa?
En käytä sormusta ollenkaan, miksei 0 ollut vaihtoehtojen joukossa? Minulla on pelkkä vihkisormus, koska olimme kihloissa vain reilun kuukauden ja pidin kihlasormusta tarpeettomana. Tuonkin sormuksen käyttö on jäänyt vähiin, kun olen enimmän aikaa ollut liian lihava. Nyt se taas pitkästä aikaa mahtuisi, mutta jotenkin en osaa enää sormuksia pitää. Mieskään ei taida omaa sormustaan käyttää, ainakaan kovin usein.
Vierailija kirjoitti:
Miksei vaihtoehdoissa ole nollaa?
Laitoin sen kyllä heti ensimmäiseksi, miksihän ei näy?? Ap
Käytin pitkään vain kahta samanlaista sileää sormusta (kihla- ja vihkisormukset), mutta eräänä vuosipäivänä ostimme kolmanneksi näyttävän sormuksen.
En käytä, vaikka omistan kihla- ja vihkisormuksen. Mieskään ei käytä, tai joskus saattaa laittaa jos muistaa. Lojui usein keittiön pöydällä, niin nostin talteen kaappiin sinne missä omanikin on. Itse en vaan välitä sormuksista eikä minusta ole tärkeää sormuksilla ns. näyttää, et on naimisissa tai kihloissa. t. nainen 36v, naimisissa kohta 9v. En pidä muitakaan koruja, en korviksia enkä kaulakoruja saatikka ranne-/nilkka-/nenäkoruja tms.
37-vuotias nainen, naimisissa 10 vuotta, en käytä yhtään sormusta.
Vierailija kirjoitti:
En käytä, vaikka omistan kihla- ja vihkisormuksen. Mieskään ei käytä, tai joskus saattaa laittaa jos muistaa. Lojui usein keittiön pöydällä, niin nostin talteen kaappiin sinne missä omanikin on. Itse en vaan välitä sormuksista eikä minusta ole tärkeää sormuksilla ns. näyttää, et on naimisissa tai kihloissa. t. nainen 36v, naimisissa kohta 9v. En pidä muitakaan koruja, en korviksia enkä kaulakoruja saatikka ranne-/nilkka-/nenäkoruja tms.
Tarkennuksena, et mies käytti silloi tällöin, esim. kotona ollessaan ei pitänyt. Sit huomasin, et alkoi sormus lojumaan yhä enemmän keittiön pöydällä ( ei ruokapöydällä), niin laitoin parempaan talteen lojumasta. Eikä edes ole kysellyt perään :D Nyt ei kumpikaan siis käytä millonkaan missään kihla-/vihkisormuksia.
Mun siskon kotiin murtauduttiin ja hänen vihkisormus varastettiin (ei pidä töissä työpaikan luonteesta johtuen). Osti sitten uuden samoine kaiverruksineen. Itse en varmaan samassa tilanteessa hankkisi uutta, ei niin tärkeä kapine mulle.
En käytä sormusta vaikka olen (onnellisesti) naimisissa. Olen keski-ikäinen mies.