Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtoehtoja Jouluapua-keräykseen? Miten auttaa oikeasti apua tarvitsevia?

Vierailija
04.11.2018 |

Ajattelin muutama vuosi sitten, kun kuulin Jouluapua-ryhmästä, että siinäpä vasta hieno idea. Nyt minulla on mennyt siihen maku siksi, että uskon joukossa olevan paljon ahneita ihmisiä, joilla ei oikeasti ole kipeää avuntarvetta. Tai jos on, se on täysin itse aiheutettua. Toki mukana on niitäkin, joille tämä on tarkoitettu.

Toinen asia mikä minua häiritsee on se, että välillä tuntuu, että auttaminen menee yhden perheen kohdalla ”överiksi”, kun samaa perhettä auttaa monta ihmistä.

Mitä luotettavia ja erilaisia keinoja auttaa siis olisi? Nyt joulun alla asia tuli mieleeni, mutta toki avuntarvitsijoita olisi ympäri vuodenkin.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite oon pyrkiny auttaan tuttuja, joilla esim.sairaus tms. rahapula. voi viedä ruokakassin tai jouluna esim.kukan herkkuja tms. jos naapurin marja tai työpaikan pertsa on sairastunut ja rahapulas ja sitä auttaa on se heti hoidettu, ku ei mene järjestön byrokratiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tämä, että kaikki yleisimmät keräykset on näille samoille perheille ketkä kuuluu toimeentulotuen/sosiaalihuollon piiriin..tuntuu, että heille on hirveästi keräyksiä, mutta on paljon vähätuloisia ketkä käyvät töissäkin ja kituuttavat juuri tuossa rajalla etteivät saa tukia.,

Vierailija
24/24 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hursti ja Pelastusarmeija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä