Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nollatuloisten määrä nousussa – 160 000:lla ei ollut lainkaan veronalaisia tuloja viime vuonna

Vierailija
04.11.2018 |

Nollatuloisten määrä on noussut parissa vuodessa 15 000:lla ja nyt verottajan kirjoilla on noin 161 000 verovelvollista, joilla ei ollut viime vuonna verotettavia tuloja lainkaan.

https://yle.fi/uutiset/3-10491611

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulleet Suomen ulkopuolelta. Toimeentulotuesta ei makseta veroa.

Vierailija
2/12 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ovat ''kirjojen ulkopuolella'' esim. sugar daddy/mamman elättämänä tai maksullisina. Toinen vaihtoehto on just toi ettei ole yksinkertaisesti mitään tuloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun tuohon 160 000:n sillä olen kotona asuva nuori opiskelija enkä käy opintojen ohella töissä. Varmaan aika moni muukin nollatuloporukkaan kuuluva on samassa tilanteessa kuin minä.

Vierailija
4/12 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on aktivoitu toimeentulotuelle. Näin sitä pitää, porvarihallitus!

Vierailija
5/12 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun tuohon 160 000:n sillä olen kotona asuva nuori opiskelija enkä käy opintojen ohella töissä. Varmaan aika moni muukin nollatuloporukkaan kuuluva on samassa tilanteessa kuin minä.

Maksat opintorahasta veroja eli sinua ei lasketa nollatuloiseksi.

Vierailija
6/12 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioin tähän saman mitä sanoin jo toiseen ketjuun:

Kannattaa myös ymmärtää mitä lukee. Isoin osa kun oli ihmisiä jotka eivät enää asu suomessa, tai ovat täällä vain väliaikaisesti käymässä. Esim ulkomaalainen henkilö joka on muuttanut pois maasta eikä ole ilmoittanut muutosta, täällä opiskeleva jolla ei ole suomesta tuloja, tai suomalainen joka on muuttanut alle kolme vuotta sitten (typerä sääntö, jonka mukaan myös pysyvän muuton jälkeen pysyy kolme vuotta verottajan listoilla).

Suurin osa siis ihmisiä ketkä eivät edes asu suomessa, tai asuvat mutta elävät omilla rahoilla. Jutussa mainittiin erikseen ne jotka elävät toimeentulotuella ja niitä oli pieni murto-osa.

Kannattaa yrittää ymmärtää lukemansa ennen kuin kiihtyy.

Vierailija
7/12 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pitkäaikaisesti toimeentulotuen varassa eläviä oli viime vuonna 8400."

Tämä on siis se määrä mistä tuohdutte.

Vierailija
8/12 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa opintorahaa, meillä ei 18 v. täyttänyt saa edes sitä 35 euroa, koska vanhempien tulot vaikuttaa.

Vierailija
9/12 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuossa nekin jotka ovat työttömiä, mutta eivät ilmoittaudu kortistoon

Vierailija
10/12 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari kotirouvaa, jotka eivät ole olleet töissä eivätkä nostaneet tukia. Ei silloin mene verojakaan.

Vierailija
11/12 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"pitkäaikaisesti toimeentulotuen varassa eläviä oli viime vuonna 8400."

Tämä on siis se määrä mistä tuohdutte.

Siis tämä oli vain ne "ikuisen" karenssin saaneet, jotka eivät saa työttömyysetuutta ja elävät toimeentulotuella pitkäaikaisesti. Sitten on lisäksi alle 25-vuotiaat nuoret, joilla ei ole ammattia eikä siis oikeutta työttömyysetuuteen. Tuloina vaan asumistuki ja toimeentulotuki. Sitten vielä ihmiset, joilla ei ole oleskelulupaa (vielä) ja elävät toimeentulotuella. Eli huomattavasti enemmän kuin 8400 on näitä tulottomia kaiken kaikkiaan.

Vierailija
12/12 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tuloja, mies elättää tällä hetkellä. Opiskelen avoimen kautta, tavoitteena alanvaihto ja en jaksanut alkaa työkkärin kanssa säätämään. Välillä olen katsellut töitäkin, käynyt muutamassa haastattelussa mutta en ole tullut valituksi. Eletään nuukasti, mutta tämä on ollut ihan hyvä vaihtoehto lasten ollessa pieniä niin ei ole tarvinnut hoitoonkaan vielä laittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän