Onko sinusta lääkäri kaikista hienoin ja arvostettavin ammatti maan päällä?
Vai ihailetko jonkun muun työn tekijöitä enemmän?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
"Antavat ruokavaliosuosituksia, liikuntaohjeita, ohjaavat luontaishoitoihin, vaikkapa jäsenkorjaajalle tai vyöhyketerapiaan, antavat suosituksia hyvistä kirjoista. "
Kukaan pätevä lääkäri ei toimi noin, koska lääketiede perustuu tutkimustietoon ja vahvaan näyttöön.
Siinä tapauksessa suurin osa Suomen lääkäreistä on epäpäteviä, sillä uskoo kaiken maailman huuhaa juttuihin mitä tulee kannabikseen. Niiden mielipiteet ei perustu tutkimustietoon ja vahvaan näyttöön vaan pelkuruuteen ja lakikirjaan.
"Siinä tapauksessa suurin osa Suomen lääkäreistä on epäpäteviä, sillä uskoo kaiken maailman huuhaa juttuihin mitä tulee kannabikseen. Niiden mielipiteet ei perustu tutkimustietoon ja vahvaan näyttöön vaan pelkuruuteen ja lakikirjaan."
Jaa taas yks kannabishihhuli todisteena siitä mitä se pössyttely tekee järjelle. Ei kannata kommentoida enää.
Vierailija kirjoitti:
"Siinä tapauksessa suurin osa Suomen lääkäreistä on epäpäteviä, sillä uskoo kaiken maailman huuhaa juttuihin mitä tulee kannabikseen. Niiden mielipiteet ei perustu tutkimustietoon ja vahvaan näyttöön vaan pelkuruuteen ja lakikirjaan."
Jaa taas yks kannabishihhuli todisteena siitä mitä se pössyttely tekee järjelle. Ei kannata kommentoida enää.
Ja oma järjenkäyttösi on sitten jotenkin kristallinkirkasta? Alat solvaamaan yksityishenkilöä etkä perustele väitteitäsi mitenkään. Sinun ei kannata kommentoida enää mitään, ilmiselvistä syistä.
ps. Alkoholi tappaa todennäköisemmin kuin kannabis, silti myydään laillisesti. Alkoholi on myös suurin yksittäinen syy väkivaltarikoksiin. Alkoholillakin voi saada psykoosin tai syövän joten terve menoa litkimään pikku rilli pystyssä sitä punaviiniä ja olemaan "parempi, viisaampi ihminen" x)
En todellakaan ihaile ammattikuntia vaan yksittäisiä työntekijöitä. Ihailen kaikkia niitä työntekijöitä, jotka tekevät työnsä kunnolla ja huolella. Ainoastaan teurastajat suljen pois, he eivät sovi arvomaailmaani ja heitä en arvosta ollenkaan. Oikeastaan kaikkia muita joo. :) Oli ammattikunta mitä tahansa.
Jokaisen ammattikunnan edustajista löytyy myös sellaisia ihmisiä, joita en todellakaan arvosta.
Jos ihan oikeasti pitäisi sanoa pelkkä ammattikunta, niin sanoisin kirurgit. Mutta oikeasti en lähde ammattikunnan perusteella sanomaan koska jokaiseen ammattikuntaan kuuluu hyviä ja huonoja.
No viimeks sairaalassa arvostan huomattavasti enemmän erästä sairaanhoitajaa kuin lääkäriäni. Mutta on minulla aivan loistavia lääkäreitäkin ollut.
No mun tuntemat lääkärit ei todellakaan ole mitään erityisiä ihmisiä😂
Jokaisessa ammatissa on hyviä ja mätämunia persoonia.
Lääkärit ovat yhteiskunnan kannalta kriittisin ammattikunta, siinä mielessä arvostan. Itse kuitenkin ihailen enemmän ammatteja joissa tarvitaan vielä enemmän älyä. Matemaatikot, fyysikot jne. vaikkeivät periaatteessa teekään niin merkittävää työtä.
Kaikki työ on arvokasta, mutta lähiaikoina olen ollut kiitollinen duunareille, eli niille jotka paiskii hommia tuolla vain sitä varten, että meille luotu infrastruktuuri pysyy kasassa ja kunnossa. Raksaukot ja akat kanssa, putkarit, sähkärit, ja nykyään kai vielä ne IT-tuen "nörtit", joita kaikkia ilman olisi se moderni lääkärikin aika avuton. Tähän voisi lukea kait siivoojat myös. Aika paljon tauteja liikkuisi enemmän, jos pitäisi saastassa pyöriä. Lista pitenee vaan kun alkaa asiaa pohtia.
Mun mielestä tän palstan mo de raatt ori on arvostetumpi.
Millä perusteella lääkärit on kriittisin ammattikunta? Eikö esim opettajat ole, ilman heitä kun ei olisi lääkäreitäkään tai yhtään mitään nykyaikaista ammattia.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella lääkärit on kriittisin ammattikunta? Eikö esim opettajat ole, ilman heitä kun ei olisi lääkäreitäkään tai yhtään mitään nykyaikaista ammattia.
No heistä on niin monesti kiinni että jääkö joku ihminen eloon vai ei, ovat vastuussa monen ihmisen hengestä ja terveydestä.
Eniten kadehdin niitä, jotka saavat tehdä työtä johon tuntevat intohimoa ja lisäksi menestyvät siinä. Voi se lääkärikin olla. Yleensä kuitenkin jotain vähän luovempaa.
Lääkäreissä ihailen sitä, että he ovat alalla jota harva pääsee edes opiskelemaan ja lisäksi he omaksuvat valtavia tietomääriä joten eivät ihan heikkolahjaisia voi olla. Itse työnkuva sen sijaan ei mitenkään hohdokas ole.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joskus oli, mutta ei nykyään. Varsinkin nuoret yleislääkärit ovat ylimielisen oloisia kloppeja, joiden tietotaso on tiettyjen asioiden ja sairauksien suhteen häpeällisen huono. Ei osata ja haluta kuunnella ja välillä tuntuu siltä, ettei tiedetäkään yhtään mitään.
Tähän ei ole paljon lisättävää. Valitettavasti näin se menee nykyään.
Vierailija kirjoitti:
No en sinänsä ihaile minkään ammatin harjoittajia niin paljoa kuin itseäni, eli säveltäjää. Ei lääkäri huono ole, muttei nykyään mikään jumalasta seuraava, toisin kuin minä.
Paljon sinua Oi suuri säveltäjä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuka tahansa lääkäri, vaan aivokirurgi tms. On yksi arvostetuimmista.
Vähän sama, että ei minkä tahansa maan presidentti ole arvostettu, mutta Yhdysvaltain on.
Ei ole, tavallinen ammatti mitä harjoittavat ammattikoulun käyneet ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Nykyään suurin osa lääkäreistä vaikuttaa valinneen sen ammatin hyvän palkan, statuksen ja työllisyystilanteen takia. Ovat ylimielisiä potilaita kohtaan ja pitävät heitä ala-arvoisina ja kohtelevat huonosti. Potilaiden terveysongelmat eivät vaikuta kiinnostavan tippakaan ja välillä tuntuu että osa lääkäreistä saa jopa nautintoa siitä, kun voi leikkiä jumalaa ja kiduttaa potilasta olemalla hoitamatta tätä. Terveysongelmat jätetään tutkimatta, niihin määrätään buranaa tai vain seuraillaan, kunnes ne pahenevat niin ettei niihin mikään hoito enää tepsi. Toki arvostan työnsä hyvin tekeviä lääkäreitä.
Sulla taitaa olla vainoharhaisuutta. Suosittelen psykiatria.
Ei ole. Ammatti siinä missä mikä tahansa muukin. Elintärkeä työ toki mutta en kyllä itse pidä lääkäreitä (henkilöinä) sen ihmeellisempänä kuin muitakaan.
En arvosta. Niin paljon egopaskaa saanut kyseisen ammattikunnan osalta.