Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on ollut säkkituoli parvekkeella ja nyt se pitäisi tuoda sisälle, miten pestä?

Vierailija
04.11.2018 |

Eli tämä ei ole ollut ulkokäyttöön soveltuva säkkituoli, ollut lasitetulla parvekkeella käytännössä käyttämättömänä ja säilössä. Aiemmin oli sisällä käytössä, mutta muuttaessa se jäi "koristeeksi" parvekkeelle. Nyt olisi tarve sisällä taas tälle tuolille. Harmi kun ei käynyt silloin mielessä, että tuo ei ehkä kestä parvekkeella ja voi jotain kosteutta vetää. Likainen se on toki ja pitäisi pestä. Mietin kuitenkin, että voiko siinä olla hometta tai jotain muuta haitallista? Silmin katsottuna en huomaa likaa lukuunottamatta mitään erikoista. Voiko tuo styroksitäyte kerätä jotain itiöitä ja pitäisikö se vaihtaa? Entä tämä ulkokangas, riittääkö sille pesukonepesu? Onko siitä jotain vaaraa jos tuodaan tämä sisälle ja siinä oiskin jotain homeitiöitä?

Ylipäänsä minua kiinnostaa, että mitä tapahtuu jos ostaa esim. kirppikseltä jonkun kalusteen ja se on ollut esim. homeasunnossa, varmastihan siinä on jotain itiöitä ja hometta. Voiko se jotenkin levitä ja pilata uuden omistajan kodin?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin siis jos nuo styroksipallerot siirtäisi uuteen sisäpussiin (nyt ei ole ollut sisäpussia) ja tuon ulkokankaan sitten vaan pesis pesuohjeiden mukaan koneessa. Onkohan tämä riittävä? Pelkään kauheasti homeongelmia, meillä ei kyllä kellään ole mitään oireita ja ihan terveessä asunnossa siis asutaan. Eli jos tuossa nyt on jotain itiöitä/hometta niin voiko sen sisälle tuominen aiheuttaa jotain haittaa?

Ap

Vierailija
2/18 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ajatuksia?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kuolla nauruun, kun luin vahingossa että siellä parvekkeella on sähkötuoli.

Vierailija
4/18 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa uusi tuoli, eivät ole kovin kalliita.

Vierailija
5/18 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itiöitä on kaikkialla. En usko, että voisivat mitenkään lisääntyä terveessä huoneilmassa. Eihän rakennus sairastu jos joku hedelmä homehtuu. Sädesienikin kai kaipaisi kasvaakseen kosteutta. Jos ei selkeää hometta näkyvissä niin eiköhän tavallinen pesu riitä.

Vierailija
6/18 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä homehtuneesta tavarasta voi levitä asuntoon homeitiöitä, mutta ei yksittäinen tavara koko kämppää voi ”pilata”. Suurimman osan homeista haistaa, jos on tarkka nenä (vaikkakaan ei siis kaikkia). Ota vaan rohkeasti sisään ja jos ei haise niin voi käyttää sisällä.

Vierailija
7/18 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veti ihan sanattomaksi. 

Vierailija
8/18 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielestä olen nyt jotenkin ylihysteerinen, mutta en tiedä kun en näistä juuri mitään ymmärrä. Tämä meidän on Fatboy niin kyllä ne maksaa sen pari sataa, että eivät ihan halpoja ole.

Tiedän kyllä, että tavarasta voi levitä homeitiöitä jos tavarassa olisi homeitiöitä. Eikö itiöitä kuitenkin tule sisään ihan jo kengistä, tuuletuksesta yms? Mietin vaan kun kuulemma jos on asunut homeasunnossa niin kaikki pitäis hävittää/desinfioida. Johtuuko se siitä, että kaikissa tavaroissa on noita itiöitä ja paljon? Varmaan myös ihmiset altistuneet ja saavat oireita ihan pienestäkin määrästä, siksikö ne pitää kaikki hävittää? Vai onko niin, että jos homeasunnosta tuo sohvan mukanaan niin uusi kämppä ja uudet tavarat saastuvat ja taas pitäisi hävittää kaikki?

Ap

Vierailija
9/18 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ensin että sähkötuoli.

Vierailija
10/18 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs takia se Fatboy olisi homeessa? 

Vierailija
11/18 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäs takia se Fatboy olisi homeessa? 

Olen varmaan sitten vähän tyhmä, mutta ei käynyt mulla mielessäkään että tuo kangas ei välttämättä kestä ulkosäilytystä. Osa Fatboymateriaaleista kai sellaisia, että ne on ihan ulkokäyttöön eli kestävät vettä ja kulumista paremmin. Tuo meidän on kuitenkin sellainen pehmeä eli ilmeisesti puuvillaa. Parvekkeella on kuitenkin ollut varmasti kosteutta, vaikka onkin lasitettu parveke eli ei siellä nyt mikään läpimäräksi kastu mutta kuitenkin. Ollut pari vuotta siellä. Puuvilla ja kankaat ylipäänsä taitavat olla sellaisia, että homehtuvat helposti. Siksihän kosteita vaatteitakaan ei saisi laittaa pyykkikoriin ja jättää lojumaan pitkäksi aikaa tuonne pohjalle.

Ap

Vierailija
12/18 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on porvoossakin sunnuntai-ilta. 

Vierailija
13/18 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin kuolla nauruun, kun luin vahingossa että siellä parvekkeella on sähkötuoli.

Meinasin kuolla nauruun luettuani kommenttisi. Kiitos!

Myydäänköhän netissä sähkötuoleja? Paljonko maksaa? xDD

Vierailija
14/18 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kukaan tekee helevetin rumalla säkkituolilla edes Porvoossa?

Ukkosi pyyhkiköön samalla menetelmällä kuin omankin säkkinsä. Sekin voi olla hometta ja itiöitä täynnä.

Vierailija
15/18 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No selitäpä sitten mulle miten se pitää pestä ja onko pelkoni todellinen, ilmeisesti vastauksen tiedät? Minä kun oon ilmeisesti sitten niin tyhmä :)

Ap

Vierailija
16/18 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No selitäpä sitten mulle miten se pitää pestä ja onko pelkoni todellinen, ilmeisesti vastauksen tiedät? Minä kun oon ilmeisesti sitten niin tyhmä :)

Ap

Oletko robotti? Eikö sinuun ole koodattu haju- eikä tuntoaistia? 

Vierailija
17/18 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko robotti? Eikö sinuun ole koodattu haju- eikä tuntoaistia? 

Ihanko tosissasi aattelet, että kaikki haitalliset määrät hometta/sädesientä yms haistaa? No enpä minä haistanut yhtään mitään, vaikka lapsena koko koulu oli ihan homeessa, purkukunnossa ja kävin siellä sentään monta vuotta. 

Ap

Vierailija
18/18 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sit jos kävis homekämpässä niin vois tarttuu sun vaatteisiin ne itiöt ja levitä? Enpä usko, koska homeitiöitä on tosiaan kaikkialla. En usko, että on haitallista vaikka tuoli oiskin homeessa, homettahan voi yrittää puhdistaa. Okei no ei se terveellistäkään ole jos nyt ihan homeisen toisi, mutta siitä ja oireista pääsis sitten eroon kun heivaisi tuolin roskiin. Eiköhän itiöt laskeudu poisviemisen jälkeen normaalille tasolle sitten taas pikkuhiljaa jos onnistuu jonkun homepesäesineen kotiinsa tuomaan.